נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותליקויים חמורים באבטחת מידע ושמירה על פרטיות בהוסטלים

ליקויים חמורים באבטחת מידע ושמירה על פרטיות בהוסטלים

כך עולה מדוח של הרשות להגנת הפרטיות: "ממצאים מדאיגים בתחום הבקרה הארגונית, אבטחת המידע ועיבוד מידע אישי במיקור חוץ"

הדמיה: ביגסטוק

ליקויים חמורים התגלו באבטחת מידע ושמירה על פרטיותם של דיירים בהוסטלים – כך פירסמה היום (שלישי) הרשות להגנת הפרטיות שפועלת תחת משרד המשפטים.

הרשות ביצעה במהלך השלוש שנים האחרונות פיקוחי רוחב בעשרות הוסטלים ובתי אבות. באופן טבעי, מוסדות אלה מקבלים לידיהם את המידע הרגיש ביותר על הדייר או המטופל בנוגע לפרטיותו ומצבו הרפואי, ולכן מן הראוי היה שיידעו לשמור על המידע, אך למרבה הצער לא כך המצב.

“הליך הפיקוח העלה ממצאים מדאיגים בתחום הבקרה הארגונית, אבטחת המידע ועיבוד מידע אישי במיקור חוץ”, נכתב בדוח. ניכר כי מגזר ההוסטלים אינו מכיר בצורה מספקת את דרישות החוק ותקנות אבטחת מידע, וכפועל יוצא אינו עומד בהן. חלק מהגופים המפוקחים נוהגים לשמור מידע עודף אודות דיירים שעזבו או דיירים שהלכו לעולמם, דבר העשוי ליצור סיכוני אבטחת מידע והפרה של הוראות חוק הגנת הפרטיות”.

הליך הפיקוח החל ב-40 גופים המשתייכים למגזר בתי האבות וההוסטלים ונבחרו על ידי הרשות, ובסופו של דבר השיבו 31 גופים לשאלוני הפיקוח. הנתונים שנמצאים בידי מנהלי המוסדות כוללים בין השאר ריכוז מידע רפואי- סיעודי אודות דיירים נוכחים וקודמים ונתונים אודות דיירים שנפטרו.

על פי הדוח, במרבית הארגונים שנבדקו לא נמצא תיעוד לעריכת בחינה האם הגוף מחזיק מידע עודף שאינו נחוץ לו עוד, כנדרש לפי התקנות. על פי הדין, יש לערוך בחינה זו אחת לשנה לכל הפחות, והיא משמעותית במיוחד בכל הקשור לשמירת מידע על נפטרים, כחלק ממדיניות צמצום מידע עודף, שאינו נדרש עוד למטרות המאגר.

כמו כן מציינים כותבי הדוח את “פערי הכוחות המשמעותיים בין המנהלים ובעלי מאגרי המידע הרב לבין הדיירים, המתאפיינים בכך שלנושאי המידע יש עליונות רבה על הדיירים, שפחות חשופים מתוקף מודעות נמוכה לזכויות המגיעות להם, לפגיעה בפרטיותם ולשימוש לא תקין במידע עליהם”.

עו”ד רביד פטל, הממונה על פיקוח הרוחב ברשות להגנת הפרטיות, מסר כי “בפיקוח הרוחב על פעילות מגזר בתי האבות וההוסטלים, הרשות רואה לנגד עיניה את הסיכונים לפרטיות הדיירים, הן נוכח היקפי המידע ורגישותו, והן נוכח פערי הכוחות והאתגרים של אוכלוסייה זו בעמידה על זכויותיה. בהתאם, הרשות פועלת בתוקף כדי להבטיח מימוש והגנה על פרטיותה של אוכלוסייה זו”.

לדבריו, “נמצאו ליקויים בקרב בתי האבות וההוסטלים בהתאם לקריטריונים שנבחנו, שבעקבותיהם קיבלו כלל הגופים המבוקרים הנחיות לתיקון ליקויים. בביקורת חוזרת שביצעה הרשות בחלק מהגופים לבדיקת יישום ההנחיות, נמצא כי חל שיפור משמעותי ברמת העמידה בתקנות ומרבית הליקויים טופלו. הדבר מלמד כי עצם קיום הליך הפיקוח מהווה תמריץ לגופים השונים לבצע הליך בחינה באשר לאופן הציות לחוק ולתקנות. הרשות תשקול לשוב ולבחון את עמידתם של גופים אלו וגופים אחרים הפועלים במגזר זה בהוראות החוק ותקנותיו. במקביל, האכיפה כנגד גופים שלא ימלאו אחר ההנחיות לתיקון ליקויים תהיה מחמירה יותר”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות