נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותילדים עם מוגבלויותהקבוצות ערכו טקס לילדים עם מוגבלות – וחטפו קנס

הקבוצות ערכו טקס לילדים עם מוגבלות – וחטפו קנס

הצעד של ההתאחדות לכדורגל נגד מכבי חיפה ומכבי ת"א נתקל בביקורת. ההתאחדות הודיעה בהתחלה כי תממן את הקנסות, אבל הקבוצות ויתרו על המחווה וישלמו בעצמן

השחקנים מארחים את הילדים על המגרש. צילום - ישי נאמן, ישראל ספורט
השחקנים מארחים את הילדים על המגרש. צילום – ישי נאמן, ישראל ספורט

ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגות החליטו להטיל קנס על קבוצות הכדורגל מכבי חיפה ומכבי תל אביב, עקב איחורים בפתיחת שני משחקים שהתקיימו לאחרונה. הצעד הענישתי עורר ביקורת ציבורית חריפה, מכיוון שהאיחורים נבעו מעריכת טקסים למען ילדים עם מוגבלויות לפני שריקת הפתיחה.

אחרי שבהתאחדות ובמינהלת הבינו את גודל המבוכה, אמש הוציאה ההתאחדות הודעה כי שני הגופים ייקחו על עצמם את הקנסות שהוטלו על הקבוצות, בסך 1,000 שקלים לכל קבוצה.

אולם הבוקר (ה’), הקבוצות הודיעו להתאחדות לכדורגל כי הן בכל זאת ישלמו את הקנס. ” מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מודה להתאחדות לכדורגל ולמנהלת על הכוונה ההצהרתית לשלם את הקנס, אך נוותר על ההצעה ונשלם את הקנס בכל זאת “, נמסר מהקבוצה.

“הופתענו מאוד על העמדתנו לדין בנוגע לאיחור בפתיחת המשחק מול הפועל ירושלים”, נמסר ממכבי חיפה. “השתוממנו לגלות כי אף נקנסנו בעקבות כך. את הקנס כמובן נשלם בעצמנו. אימוץ ילדי ובנות וראייטי וספיישל אולימפיקס הם מהפרויקטים החשובים והמרגשים שלנו, ונמשיך להעניק לילדים אלו את רגעי האושר. לשם כך יש לנו את כל הזמן שבעולם”.

ארבע דקות בלבד

האיחורים לא היו דרמטיים. במשחק בין מכבי חיפה להפועל ירושלים מדובר היה בעיכוב של ארבע דקות עקב טקס עם ילדי “וראייטי”; ואילו ב”משחק העונה”, שהתקיים ביום שני האחרון באיצטדיון בלומפילד בין מכבי תל אביב למכבי חיפה, נרשם איחור של דקה בלבד. בטקס בבלומפילד השתתפו ילדים ממרכז ספורט נכים ספיבק ברמת גן של עמותת אילן, שעלו לכר הדשא עם הליכונים – וככל הנראה זו הייתה הסיבה לעיכוב הקצרצר.

גם במכבי חיפה וגם במכבי תל אביב הסבירו להתאחדות לכדורגל ולמינהלת באופן מפורט כי הטקסים עבור הילדים עם המוגבלות גרמו לאיחור, אולם תובע ההתאחדות, עו”ד ניר רשף, מצא לנכון בכל זאת להעמיד אותן לדין. בהמשך, הדיין גיורא לנדאו מבית הדין של ההתאחדות החליט לקנוס את שתי הקבוצות בסך 1,000 שקלים לקבוצה.

גורמים בענף הכדורגל הביעו תמיהה וכעס על הצעד “הבלתי מובן והאטום”, כהגדרתם, של ההתאחדות והמינהלת. לדבריהם, הקבוצות בסך הכל התכוונו לשמח את הילדים ולהעביר מסר חברתי חשוב – ונענשו על זה. כוכב מכבי תל אביב ערן זהבי, שאגב הצטיין במשחק, העלה בתגובה תמונה לאינסטגרם יחד עם אחד הילדים מספיבק וכתב:  “כמה חשוב ומרגש לראות את החיוך שלהם. שווה הכל”.

בעקבות הביקורת יו”ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ ויו״ר מינהלת הליגות ארז כלפון לקחו בהתחלה צעד אחורה. ״אנו רואים את הפעילות החברתית הברוכה הזאת כבעלת חשיבות עצומה, כפי שהדגיש זאת בצדק גם בית הדין, ובשל הנסיבות החריגות נתכבד אנו, ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגות, לשלם את הקנס”, הודיעו זוארץ וכלפון, אך כאמור המחווה נדחתה. “בצד זאת, נדגיש בפני הקבוצות את ההכרח להקפיד על עמידה בלוחות הזמנים שנקבעים מראש”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הודיע אמש, בטרם הקבוצות החליטו לספוג את הקנסות, כי הוא מברך על ההחלטה של ההתאחדות והמינהלת לשלם אותו. “הפעילות החברתית המבורכת חשובה ביותר, בייחוד במגרשי הכדורגל”, כתב השר. “יהיה ראוי שמקרים כאלה לא יחזרו שנית. יש להתחשב בנסיבות המקומיות ובחשיבותן העצומה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות