נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותפברואר בכל הארץ: אירועים משולבים לאנשים עם וללא מוגבלות

פברואר בכל הארץ: אירועים משולבים לאנשים עם וללא מוגבלות

מיזם "פברואר יוצא מן הכלל" של החברה למתנ"סים יוצא לדרך עם מאות אירועים מצפון ועד דרום. את הפרויקט ילווה קמפיין של הפיס, הפורום הכלכלי חברתי ואתר "שווים"

דניאל עמית, ממובילי הקמפיין. צילום: רמי קצב

אירועי “פברואר יוצא מן הכלל” יוצאים אוטוטו לדרך: במהלך החודש יתקיימו במרכזים הקהילתיים של החברה למתנ”סים בכל רחבי הארץ מאות אירועים משולבים בהשתתפות אלפי אנשים עם וללא מוגבלות. בין האירועים: הרצאות, מופעי תיאטרון ומוסיקה, הפעלות, מיזמים חברתיים ואירועי ספורט.

הפרויקט ילווה בקמפיין הסברה ארצי שמטרתו להעלות לסדר היום הציבורי את חשיבות השילוב של אנשים עם מוגבלות, להגדיל את המודעות ולהדגיש את הצורך לפעול למען מתן הזדמנות שווה בכל תחומי החיים. הקמפיין, בהובלת מפעל הפיס, הפורום הכלכלי חברתי ואתר “שווים”, יעלה ברשתות החברתיות וברשת 13 תחת המסר “אני לא יוצא מן הכלל!” יככבו בו דניאל עמית, מוסיקאי ומאייר על הרצף האוטיסטי, ומיטל גוננשוילי, רקדנית, ספורטאית ופעילה חברתית המתניידת בכיסא גלגלים.

ממטולה ועד אילת

אירועי “פברואר יוצא מן הכלל”, הנערכים זו השנה החמישית, נועדו לקדם מתן הזדמנות שווה לכולם, השתלבות, נגישות והיכרות של הקהילה עם חבריה המתמודדים עם מוגבלות – ילדים, בוגרים ומבוגרים. מפעל הפיס יחד עם המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ”סים, ממטולה ועד אילת, יארחו אירועי ספורט, תרבות ואמנות משולבים, וכן הרצאות, מעגלי שיח, משחקים ותערוכות. כל האירועים מפורסמים באתר החברה למתנ”סים הארצי ובאתר “פברואר יוצא מן הכלל” >>> https://www.fabulous-feb.org.il/.

בנוסף, במסגרת המיזם, “יתחלפו” ביום שלישי, ה-7 בפברואר, למעלה מ-100 מנכ”לים במשרדי ממשלה, ראשי רשויות ומנכ”לים של ארגונים וגופים עסקיים עם אנשים עם מוגבלות, שיתלוו אליהם במהלך יום העבודה ויעלו את המודעות לנושא השתלבות אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה הישראלי.

“אני שמח להיות חלק מהקמפיין הזה”, אמר דניאל עמית לאתר “שווים”, “לכל אדם עם כל מוגבלות יש זכות לחיות בשוויון בחברה. לכל אחד מאיתנו יש תכונות שונות, אך זה לא הופך אותי לפחות טוב מאחרים רק בגלל שאני אוטיסט. אני אולי מתקשה בדברים מסוימים, אך טוב באיור, בכתיבת שירים ובהעברת הרצאות, וזו הסיבה שבדיוק כמו כולם אני לא יוצא מן הכלל. תהיו גאים בעצמכם”.

מנכ”ל החברה למתנ”סים: “נמשיך להוביל שינוי”

“אסור לנו לשכוח שלכל אדם יש זכות ומקום שווה בקהילה, ומיזם ‘פברואר יוצא מן הכלל’ מוכיח עד כמה המחויבות שלנו לנושא גדולה”, אומר טל בסכס, מנכ”ל החברה למתנ”סים. “כארגון החברתי המוביל והגדול בישראל אנו נמשיך להוביל את השינוי, נעודד וננכיח את השתלבותם של ילדים, בני נוער ומבוגרים עם מוגבלות בכל קהילה, בכל חברה ובכל מקום. קהילה חסונה ויציבה היא קהילה שמעניקה שייכות ותחושת ביטחון לכל אחד מהתושבים שמרכיבים אותה, ואת התפקיד החשוב הזה ממלאים המרכזים הקהילתיים שלנו עבור כל תושב מגיל לידה ועד גיל זקנה. אני שמח על השותפות החשובה עם הארגונים שהתגייסו למען המטרה, ויחד נפעל לבניית קהילות חזקות יותר ולחברה טובה יותר”

עו”ד בנימין דרייפוס, מנכ”ל מפעל הפיס: “מפעל הפיס גאה להמשיך ולהוביל מיזמים לאומיים רבים ומגוונים שמטרתם להביא לשינוי תפיסתי עמוק ביחס לאנשים עם מוגבלות בקהילה ובחברה הישראלית, ולפעול יחד עם שותפינו למען מתן הזדמנות שווה בתעסוקה ושילוב עמוק יותר של אנשים עם מוגבלות בכל רבדי החיים. מפעל הפיס הציב את הנושא כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון, תוך הקצאת משאבים משמעותיים, הן בהעלאת המודעות, הן ברתימת החברות המובילות במשק למתן הזדמנות שווה בתעסוקה והן בקורסי הכשרה מקצועיים במגוון תחומים.

“רק לפני כחודשיים הובלנו יחד עם שותפינו בשלטון המקומי ובאתר ‘שווים’ את מיזם ‘לילה סגול’, ובימים אלה אנו ממשיכים להוביל יחד את מיזם “שווים בתעסוקה”. רובם המוחלט של מבני הציבור ברשויות המקומיות נבנים הודות לסיוע נרחב של הפיס בעלויות ההקמה, וזאת תוך הקפדה יתרה על נגישות המבנים, כך שיוכלו לשרת באופן מיטבי את כלל התושבים ללא יוצא מן הכלל. החיבור שלנו עם החברה למתנ”סים הוא טבעי ואף מתבקש, ואנחנו שמחים להזמין את תושבי הרשויות המקומיות לקחת חלק במיזם וליהנות ממגוון מופעים, אירועים וחוויות”.

רוצים לדעת אילו אירועים יש באזור מגוריכם? הקליקו >>> https://www.fabulous-feb.org.il/.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות