נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותליום אחד: עשרות אנשים עם מוגבלות בתפקידים בכירים

ליום אחד: עשרות אנשים עם מוגבלות בתפקידים בכירים

מיזם "חילופי מבט" מאפשר לשרים, מנכ"לים, ראשי עיריות ובעלי משרות בכירות לשלב ליום אחד במשרדם אישה או איש עם מוגבלות: "לזהות את הפוטנציאל בכל אדם"

שני רפיח, על הרצף האוטיסטי, מחליפה תפקידים עם שר הרווחה יעקב מרגי. צילום: אביעד ויצמן
שני רפיח, על הרצף האוטיסטי, מחליפה תפקידים עם שר הרווחה יעקב מרגי. צילום: אביעד ויצמן

תארו לעצמכם שליום אחד בלבד יש לכם את האפשרות להיות בנעליים של שרי הממשלה, ראשי עיריות והמנכ”לים החזקים במשק – לא תיקחו את ההזדמנות הזאת? זה בדיוק מה שקרה אתמול (שלישי) כחלק מאירועי פברואר “יוצא מן הכלל”, של החברה למתנ”סים הארצית, מפעל הפיס, הפורום הכלכלי חברתי ואתר “שווים”, במיזם “חילופי מבט” בו אנשים עם מוגבלות התלוו אל האנשים החזקים במדינה, והעלו את המודעות להשתלבותם בשוק העבודה ובמרחב הציבורי.

לאירועי “פברואר יוצא מן הכלל” בכל הארץ הקליקו כאן

עשרות טקסי חילוף לא רשמיים נערכו במשרדים השונים ברחבי הארץ. בין היתר, שר הרווחה, יעקב מרגי, התחלף בכיסאות עם שני רפיח, צעירה בת 28 על הרצף האוטיסטי, בוגרת תואר ראשון ושני בנגינת פסנתר מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בגבעת רם. רפיח לקחה את התפקיד ברצינות, העלתה רעיונות והצעות מגוונות לסדר היום, ולטענת אנשי משרד הרווחה, הפגינה גם יכולות ניהול מרשימות. שני שיתפה את השר בסיפור חייה, ובדרך המרשימה שעשתה בעולם המוזיקה. היא העלתה בפניו את הקשיים והאתגרים איתם מתמודדים אנשים עם מוגבלות.

“אני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי להגיע ללשכתך, לשבת על הכיסא שלך ולנהל יחד איתך ישיבות עבודה, זה נותן לי כוח. יש לנו הרבה מה לתרום לחברה, אם החברה תקבל אותנו כמו שאנחנו”, אמרה רפיח. שר הרווחה השיב לדבריה, ואמר: “התרשמתי מאוד מהתנהלותך בישיבות העבודה המשותפות, מהסקרנות והאופן שבו ניהלת את ישיבות העבודה עם גורמי המקצוע במשרד. עבורי זו הייתה חוויה צרופה. אני רואה חשיבות עליונה בהעלאת המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה ובעשייה הציבורית, ונוכחותך היום במשרד ובלשכתי בפרט הוכיחה שאפשר להסיר את המחיצות ולזהות את הפוטנציאל בכל אדם באשר הוא אדם”.

חילופי משמרות גם במשרד הדתות. צילום: דוברות שר הדתות
חילופי משמרות גם במשרד הדתות. צילום: דוברות שר הדתות

באוצר, בדתות ובתרבות והספורט

עוד חילוף מעניין נערך במשרדי סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר, ואצל שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’. סגנית השר נתנה את השרביט לקרן שחר בת ה-44, מתמודדת נפש המגדלת שלושה ילדים, שסיפרה לסגנית השר על התמודדותה ופעילותיה בתחום האנשים עם מוגבלות. סמוטריץ’ פגש את העובד המסור שמעון כהן במשרד האוצר, שאוסף במשך 20 שנה בקבוקים ודואג לגריסת החומר בכל יום מהמשרדים. סמוטריץ’ התרשם מאוד משמעון, והזמין אותו לבקר אותו בכל יום במשרד.

גם במשרד הדתות התחלפו למספר שעות כאשר שר הדתות, מיכאל מלכיאלי, ומנכ”ל המשרד, יהודה אבידן, החליפו את הכיסאות עם אמיר פינטו ואסף גולדשטיין. גם במשרד התרבות והספורט התבצע חילוף, כשהשר מיקי זוהר ומנכ”ל משרדו, כפיר סוויסה, “החליפו מבט” עם אסתר אברהם ודרור כרמלי. אברהם היא מדליקת משואה ביום העצמאות בשנת 2012, ספורטאית עבר שאיבדה את רגלה בגיל 9 ופעילה חברתית. כרמלי השתתף לאחרונה בתחרות האיירון מן בטבריה ובאילת. כמו כן, נטע ברסלר ראובני הצטרפה ליום בחיי חה”כ חילי טרופר במשכן הכנסת, לשיחה אישית ונוגעת ללב. במפעל הפיס אירחו את אלינה שהתלוותה אל מנכ”ל הפיס בני דרייפוס.

“שמחנו לארח במפעל הפיס את אלינה במסגרת מיזם ‘מחליפים מבט'”, מסרו בפיס, “אלינה התלוותה ליום פעילות של המנכ”ל בני דרייפוס ונאמה בכנס בפני מאה עובדים. לאחר מכן היא ובני קיימו ראיון משותף לתוכנית ‘פותחים יום’ ברשת 13, סיירו באגף התרבות של הפיס וקיימו ישיבת צוות משותפת. בקיצור, היה יום גדוש ומעניין”.

בני דרייפוס ואלינה. צילום באדיבות מפעל הפיס

לו הייתי ראש העיר

עשרות רשויות מקומיות ומועצות מצפון ומדרום לקחו חלק במיזם, ואירחו ליום אחד אדם עם מוגבלות בלשכתם. בראשון לציון הייתה זו ירדן בלום שהחליפה את ראש העיר, רז קינסטליך. בעיר נשר במקום ראש העיר רועי לוי, מייק רוגלינסקי תפס את הפיקוד, כשירין בסון החליף לרגע את מפקד תחנת המשטרה בעיר, סנ”צ צחי בן חיים. “שמחתי לארח את ירדן בלום, צעירה מוכשרת ותושבת העיר, שהצטרפה אליי במסגרת אירועי ‘פברואר יוצא מן הכלל’ שמקיימים החברה למתנ”סים ומפעל הפיס בחודש המודעות לאנשים עם מוגבלות. ירדן רצתה לדעת איך מרגיש להיות ראש עירייה, ולכן הזמנתי אותה להצטרף אליי היום לפגישה בלשכה שלי, לתרגיל היערכות לרעידות אדמה שקיימנו בחטיבת הביניים ‘ראשונים’ ולפגישה במחלקה הווטרינרית”, מסר ראש העירייה קינסטליך.

“ירדן מתמודדת נפש, לא נותנת לשום דבר לעצור אותה והפכה לשגרירת הסברה של החברה למתנ”סים, שעברה הכשרה מיוחדת על מנת לתווך את תחום הצרכים המיוחדים לקהילה ומנחה בתוכניות לקידום אנשים עם מוגבלות, והשבוע גם התנסתה בלהיות ראש עירייה לזמן קצר”, הוסיף.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, והמחליפה ירדן בלום. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, והמחליפה ירדן בלום. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

באילת הוחלפו בעלי תפקידים רבים בין היתר, ראש העיר, אלי לנקרי, הוחלף באביאל אוחנה. מנכ”ל העירייה הוחלף באוריה אבוהב ועוד 28 תפקידים הוחלפו בעיר למען היום המיוחד והחשוב. גם במועצה הדתית בנתניה אירחו את דוד מאיר שהחליף ליום אחד את ראש המועצה. במועצה המקומית להבים החליפו את ראש המועצה, עמית בן אשר ומעין קציר והציעו רעיונות חדשים. גם סגן ומ”מ ראש העיר בבית שמש, משה שטרית הוחלף על ידי אלי סיגל בן ה-7.

גבי גאון ראש מועצת מזכרת בתיה, אירח את אלון נגר בן ה-26 ספורטאי “ספיישל אולימפיקס” שהצטרף אליו לניהול השוטף של המועצה. גם ביבנה ובחולון ביצעו חילופים בתפקידי העירייה הבכירים ועוד עשרות אנשים והכל למען מטרה אחת – שילוב של אנשים עם מוגבלות בעבודה.

לאירועי “פברואר יוצא מן הכלל” בכל הארץ הקליקו כאן

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות