נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיאוטיזם"לכל ילד מגיע חבר": האפליקציה שתחבר בין ילדים על הרצף

“לכל ילד מגיע חבר”: האפליקציה שתחבר בין ילדים על הרצף

יישומון FunFriends נולד מתוך בעיה כואבת – הרבה ילדים עם אוטיזם מתקשים במציאת חברים. היוזמה של זוג הורים לילדים על הרצף עשויה לפתור זאת: "להנגיש את חיי החברה"

דן אוריין ממשרד החוץ, יעל ברעם יועצת ארגונית, ליהיא לפיד, משה ברוכיאן ורינת ברוכיאן. צילום: באדיבות המצולמים
דן אוריין ממשרד החוץ, יעל ברעם יועצת ארגונית, ליהיא לפיד, משה ברוכיאן ורינת ברוכיאן. צילום: באדיבות המצולמים

“הבאנו לעולם סנונית ראשונה שנועדה לטפל בקשיים חברתיים של ילדים על הרצף”, מספרים ל”שווים” משה ורינת ברוכיאן, הורים לשלושה ילדים שמתוכם שניים על הרצף האוטיסטי, שפיתחו את אפליקציית FunFriends. האפליקציה נועדה לחבר בין ילדים על הרצף האוטיסטי, ובכך לסייע ביצירת אינטראקציה חברתית ביניהם בתיווך הורי.

משה ורינת השתתפו באירוע “האקתון” מיוחד, “האקוטיזם”, שמטרתו לעודד פיתוח פתרונות טכנולוגיים לאנשים על הרצף, והציגו בו את האפליקציה, שנמצאת בימים אלה בשלבי פיילוט. FunFriends עתידה לעלות בקרוב לחנויות האפליקציות, ותהיה זמינה לכולם. “יש לנו עוד שמונה מוצרים בתהליכי אפיון, שעוסקים בפיתוח עצמאות של אותם ילדים ויעודם להכשיר אותם לחיים האמיתיים מבחינת תעסוקה, השכלה, לימודים, משחקים ועוד”, סיפרו עוד הזוג ברוכיאן. “הכל מגיע מהמקום האישי שלנו, כהורים לילדים על הרצף. אנחנו רוצים שהחיים שלהם ושל ילדים נוספים יהיו טובים יותר וקלים יותר”.

“זה שבר לי את הלב”

“לפני כשנתיים ראיתי בקבוצות שאנחנו חברים בהם הודעות של הורים שמחפשים חברים לילדים שלהם”, מספר משה ברוכיאן. “היו גם כאלה שאפילו מוכנים לשלם כסף לשם כך, וזה שבר לי את הלב” הוסיף. “זה היה סמוך לאבחון של הבן הבכור שלנו, וזה נגע בי. התייעצתי עם רינת, שמגיעה מעולמות הטכנולוגיה, והחלטנו לפתח מוצר ממוחשב מתממשק לאפליקציה, כזאת המיועדת לתת מענה חברתי לילדים על הרצף האוטיסטי”.

הזוג, בהחלטה משותפת, השתתפו ב”האקוטיזם” מתוך החזון לשנות ולהנגיש את חיי החברה לילדים ומשפחות על הרצף האוטיסטי. “אמנם לא זכינו במקומות הראשונים, אבל התמזל מזלנו ופגשנו שם אנשים מדהימים כמו רימון טובין, היוזם של כל האירוע הזה, שמלווה אותנו עד היום. פגשנו את צוות ההאקתון, את המנטורים, וגם צוות מהמכללה למנהל שעומד לרשותנו. מדובר באסופה של אנשים טובים, שבאים לשנות את העולם. אפילו ראשי ערים התחילו ליצור איתנו קשר לטובת שיתופי פעולה עתידיים”, מעיד משה.

תלמיד עם אוטיזם (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
תלמיד עם אוטיזם (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

“הבעיה שפותרים היא אמיתית וכואבת”

חברת פינטק ישראלית בשם TipRanks העניקה לזוג ברוכיאן משרדים ומעטפת כוללת לפיתוח המוצר שלהם, ללא תמורה כספית. TipRanks מספקת מערכת מחקר לאנשים שמשקיעים בבורסות בחו”ל, והיא החברה הראשונה בעולם שמודדת את המלצות האנליסטים ברחבי העולם. כיום, מעסיקה החברה 90 עובדים במרכז בתל אביב. אורי גרינבאום, מנכ״ל ומייסד TipRanks, סיפר מה הניע אותו לסייע לבני הזוג: “מה שגרם לנו להאמין במיזם של Fun Friends, ולהעמיד לרשותם עזרה כל כך משמעותית, הוא פוסט שנתקלתי בו ברשת על קיום ה’האקוטיזם’ שריגש אותי. פניתי למנהלי המיזם בהצעה לממן את האירוע, ואף הצעתי לעובדי החברה להתנדב בו. ביום ההאקתון קפצתי לבקר את החברות שהשתתפו ביחד עם הבת שלי, ובדיוק כשנפרדנו לשלום, רינת היזמת של FunFriends תפסה לי את היד, ואמרה לי שהם ממש מעוניינים לקבל את חוות הדעת שלי”.

“המחשבה הראשונה שעברה לי בראש זה שככה מתנהג יזם אמיתי”, שיחזר גרינבאום. “אני השקעתי בלא מעט סטארט-אפים בשנים האחרונות, וזו התכונה שאני תמיד מחפש – מישהו שיודע לגרום לדברים לקרות. כשנפגשתי עם הצוות שעבד עם רינת על המיזם, התרשמתי שהבעיה שהם פותרים היא אמיתית וכואבת, והפתרון שהם מציעים הוא אפשרי, ולא מורכב מדי מבחינה טכנולוגית”, הוסיף. “ידעתי שאם אתן להם כתף ברמה הטכנולוגית, הם יצליחו להוציא את המוצר שלהם. העובדה שרינת ומשה עזבו את העבודות שלהם ומושקעים לגמרי במיזם נתנה לי מספיק ביטחון ברצינות שלהם, ובזה שהם לא מבזבזים לנו את הזמן. אני וכל הצוות של TipRanks כבר הספקנו להיקשר אליהם, ולצוות הנפלא שהם גייסו שיעבוד איתם, ומחויבים להצלחה שלהם”.

לכל ילד מגיע חבר

משה מסביר כי המערכת בטוחה, מכיוון שהיא נשענת על היכרות מוקדמת גם בין ההורים: “המערכת עובדת בצורה שבה הורה מכיר הורה. ברגע שנפתחת האופציה, ההורים יוצרים את הקשר ביניהם, ומתאמים מפגש בין ההורים. כשמאשרים את הבקשה, רק אז נפתחת היכולת לראות מי האדם שמולו. יש לנו שרתים עם אבטחת מידע מהטובות שיש, ומספר שיטות אימות שהופכות את המוצר לבטוח מאוד לשימוש”, הוסיף.

“חשוב לי לציין את האנשים שבלעדיהם כל זה לא היה קורה”, מוסיפה רינת. “רון ציוני מפתח האפליקציה, שהתחיל איתנו עוד כשהרעיון היה בשלבי אפיון ראשוניים. מזל וטל מנדלבוים, בעלי קבוצת חברות VFR, שנתנו לנו את כל השרתים של אמזון והסרברים הכי טובים ומאובטחים שיש. יעל ברעם, היועצת הארגונית שלנו, שאותה הכרנו בהאקוטיזם, ואורי, מנכ”ל Tipranks. בימים האחרונים אחד משופטי ההאקוטיזם, דן אוריין, שגריר במשרד החוץ, ציין בפניי כי הם בוחנים שיתוף פעולה בסיוע משרד החוץ בהתייעצות עם מנהל מחלקת הבלקן. כולנו נרתמים למען מטרה משותפת – רווחתם של הילדים המיוחדים ובני משפחותיהם. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו בעמוד ההרשמה ויחד נצליח, כי לכל ילד מגיע חבר”. 

לעמוד ההרשמה: http://funfriendsil.com/

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות