נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזם"תמצאי מישהו שייקח את הבת למסגרת, את נשארת בבית"

“תמצאי מישהו שייקח את הבת למסגרת, את נשארת בבית”

כך אמר הבוקר אחד המפגינים שביקשו למנוע מחברת הכנסת טלי גוטליב, אם לילדה עם מוגבלות, להגיע להצבעה בכנסת. מפגינה: "לא הייתה כוונה לפגוע בבת"

מפגינים מול דלת ביתה של טלי גוטליב הבוקר. מתוך אתר “חוסמים את ההפיכה”

המתיחות לקראת ההצבעה היום בכנסת על הרפורמה המשפטית מגיעה לשיא: הבוקר, כחלק מפעולות מחאה בכל הארץ, פעילים נגד הרפורמה הגיעו לדירתה של חברת הכנסת טלי גוטליב (ליכוד) בגבעת שמואל במטרה למנוע ממנה לצאת מהבית ולהצביע.

המוחים התיישבו מול דלת דירתה כשהם מחזיקים שלטים שבהם  נכתב “לחסום את ההפיכה” ו”מי שמייצגת אנסים לא מייצגת אותנו”. חברת הכנסת שיתפה את החברים בקבוצת הווטסאפ של חברי הליכוד בהתרחשות. “חברים יקרים, חייבת בהול מספר של משמר הכנסת”, כתבה בקבוצה, “בפתח הדלת שלי מלא ילדים, ויש לי ילדה אוטיסטית להוציא למסגרת בהול. מפגינים הזויים, יושבים ליד דלת הבית שלי ומונעים ממני לצאת, ירדו מהפסים”.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נשמעת גוטליב כשהיא מסבירה למוחים שהיא צריכה להוציא את בתה, שנמצאת על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, למסגרת שלה כדי לנסוע לעבודה. בתגובה נשמע אחד המפגינים כשהוא אומר לה: “אז תמצאי מישהו שייקח אותה למסגרת בבקשה, כי את היום נשארת בבית. את נשארת בבית גברתי”.

בעקבות האירוע המשטרה עיכבה שניים מהמפגינים לחקירה. מפגינה שהייתה חלק מקבוצת המוחים אמרה ל”שווים”: “לא הייתה שום כוונה לפגוע ביכולת של בתה של גוטליב להגיע למסגרת. אפילו הקפדנו להיות שקטים כדי לא להפריע. בסך הכל רצינו לעכב את גוטליב מלהגיע לכנסת. חשוב לי לומר שאנחנו קבוצת פעילים עם הרבה רגישות חברתית, ובטווח הארוך אנחנו  מנסים לעזור גם לקבוצות מוחלשות כמו אנשים וילדים עם מוגבלות, שהרפורמה המשפטית פוגעת גם בהם, ובתוכם גם הבת של גוטליב”.

כצפוי, הדברים עוררו סערה ברשת. יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד, בעצמו אבא לילדה על הרצף האוטיסטי, מתח ביקורת על המוחים. “מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים”, כתב לפיד בטוויטר, “ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק”.

ח”כ טלי גוטליב. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האירוע: “כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית. המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את  קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה – להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן”.

חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו צייצה בטוויטר: ״מחזקת את חברת הכנסת טלי גוטליב לאור מה שאירע לה ולבת שלה הבוקר. זה לא משנה אם הילד שלך עם מוגבלות או בלי, זה לא היה צריך לקרות.
‏למחות זו זכות דמוקרטית של כל אזרח, אבל זו לא הדרך”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות