נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותתוכנית יוקרתית מחפשת סטארט אפים בתחום הנגישות

תוכנית יוקרתית מחפשת סטארט אפים בתחום הנגישות

Impact8200 ו-CityZone יוצאות בקול קורא לסטארט אפים להשתתף בתוכנית בתחום הניידות המכלילה. 7 הנבחרים ייכללו בתוכנית האצה ייחודית

מובילי התוכנית. צילום באדיבות 8200impact

תוכנית Impact8200, מבית עמותת בוגרי 8200, ו-CityZone, מעבדת החדשנות של תל-אביב בתחום המוביליטי, יוצאות בקול קורא לסטארט אפים לבוא ולקחת חלק בתוכנית ייחודית בתחום הניידות המכלילה (Inclusive Mobility). במסגרת התוכנית ייבחרו שבעה סטארט אפים מבטיחים מישראל ומאירופה המתמקדים בנושא, אשר יזכו להשתתף בתוכנית האצה בת חודשיים ולקבל הכשרות, כלים, מנטורינג וחיבורים למשקיעים פוטנציאליים לטובת קידום המיזמים שלהם.

מועמדות לתוכנית ניתן להגיש עד ה-14 במרץ באתר תוכנית ACCESS. מועד תחילת התוכנית הוא 30 במרץ.

כיום אחד מתוך שישה אנשים בעולם מאובחן עם מגבלה משמעותית, וככזה יחווה קושי ברמה גבוהה בהרבה מהאדם הממוצע בכל הקשור להתניידות ותחבורה נגישה, וזאת מבלי להתייחס לכאלו שמסיבות אחרות חשים חוסר ביטחון במרחב העירוני. לכן, קיימת חשיבות בשילוב מאמצים של מיטב המוחות לטובת יצירת פתרונות ניידות מכלילים.

לאחרונה הכריזה יוזמת EIT Urban Mobility של מכון החדשנות האירופי כי בחרה ב-8200Impact וב-CityZone להוביל את תוכנית ההאצה לקידום פתרונות התניידות ונגישות חדשניים במרחב העירוני. בהמשך להכרזה על שיתוף הפעולה, קוראות עכשיו Impact8200 ו-CityZone לסטארט אפים להגיש מועמדות לתוכנית ACCESS, שתהווה את תוכנית ההאצה בתחום הניידות המכלילה.

חשיפה גבוהה למוצר

שבעת הסטארט אפים הנבחרים ישתתפו בסדנאות וסשנים שבועיים מקוונים שייתנו להם ארגז כלים משמעותי, לצד מנטורינג אישי ממומחים בתעשייה. בסיום התוכנית הסטארט אפים יתכנסו לפעילות של שלושה ימים מרוכזים בישראל סביב שבוע EcoMotion, שיתקיים ב-22-24/5, לרבות אירועי נטוורקינג ו-DemoDay בו יציגו מול משקיעים ושחקנים מובילים באקוסיסטם.

הסטארט אפים ייהנו מחשיפה בפרופיל גבוה למוצר שלהם, הן במסגרת אירועי השיא של התוכנית בישראל והן מצד שלושת הגופים המעורבים, לרבות מסלול מהיר לחיבורים משמעותיים בתחום המוביליטי באירופה.

EIT Urban Mobility, אשר השקיעה כבר ב-45 סטארט אפים בתחום הניידות מ-16 מדינות באירופה, כולל ישראל, מסמנת את הניידות המכלילה כפרויקט משמעותי שלה לשנת 2023. הבחירה של  EIT Urban Mobility ב-8200Impact ו-CityZone להוביל את התוכנית היוקרתית והחשובה אינה מקרית ומגיעה מתוך הבנה כי בישראל קיים אקוסיסטם של חדשנות שיכול לקדם את אתגרי הניידות בערים השונות, תוך יישום פתרונות ניידות חדשים הלכה למעשה והתאמת המרחב העירוני לשימוש הציבור כולו, כולל קבוצות מיוחדות בתוכו.

בדגש על אנשים עם מוגבלות

“העובדה שרבים מודרים מהמרחב הציבורי כיום כי הם מתקשים להתנייד בו באופן עצמאי, בנוחות ובבטחה, פוגעת באיכות החיים שלהם, של המשפחות והסביבה שלהם ובכולנו כחברה”, אומרת ליהיא פרידמן, מנהלת Impact8200. “אנחנו מחפשים פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו את הזכות הבסיסית של חופש תנועה לכולם, בדגש על אנשים עם מוגבלויות, בין אם המגבלה שלהם נראית או שקופה. זה אתגר אימפקט מובהק, שלמרות שיש לו השפעה ישירה ומהותית על החיים והיום יום של נתח משמעותי באוכלוסייה, עדיין לא מקבל את תשומת הלב הראויה. בחירת הנושא הזה על ידי EIT Urban Mobility לתוכנית ההאצה היא הזדמנות מבורכת עבורנו להפנות זרקור לסטארט אפים שנמצאים בנישה המאתגרת הזו ולספק להם, יחד עם שותפינו ב CityZone, כלים והזדמנויות שיקדמו אותם לשלב הבא”.

ליאת שחם, מנהלת פיתוח עסקי ב-CityZone: “אנחנו שמחים להביא את עולם התוכן של ה-Urban Mobility לשותפות עם Impact8200 וגאים לייצג יחד את EIT Urban Mobility לשנת 2023. בנוסף לתוכנית האקסלרציה, אנחנו מקווים שנוכל למצוא סטארט אפים רלוונטיים גם עבור עיריית תל-אביב-יפו ולבחון יחד בפיילוט את הטכנולוגיה שלהם מול הלקוח העירוני”.

פרדריק האנל, מנהל זרוע ההשקעה Impact Ventures בתוך EIT Urban Mobility: “אקוסיסטם הסטארט אפים הישראלי הוא אחד מהחזקים בעולם, כפי שמוכיחים אינספור סטארט אפים שהפכו ליוניקורן ומספקים פתרונות חדשניים בכל רחבי העולם. 8200Impact ו-CityZone הם השותפים האידיאלים עבורנו ביוזמה הזאת להפגשה והפריה הדדית בין סטארט אפים אירופיים והזדמנויות לבין מומחיות מהשורה הראשונה וסטארט אפים ישראליים כדי להביא לשוק עוד פתרונות חדשניים לתחבורה מכלילה”.

הוקמה על ידי יוצאי 8200

8200Impact היא תוכנית ההאצה והקהילה הראשונה והמובילה בישראל לסטארט אפים אימפקט-טק שמתמודדים עם בעיות חברתיות וסביבתיות באמצעות פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. מאז הקמתה על ידי עמותת בוגרי 8200 בשנת 2013, מעל 80 חברות השתתפו בתוכנית וזכו לגישה למנטורים ומומחים מהשורה הראשונה, שותפים אסטרטגיים ומשקיעים מובילים בישראל ובעולם. במסגרת התוכנית פועלת מגמה ייעודית לתחום הנגישות בחסות בנק הפועלים.

CityZone היא מעבדת החדשנות ושדה הניסוי של תל אביב, אשר הוקמה בפארק עתידים תל אביב, בשיתוף עם עיריית תל אביב ואוניברסיטת תל אביב, במטרה לקדם פתרונות טכנולוגיים לאתגרים עירוניים בתחומים שונים, כגון תחבורה, איכות סביבה, סייבר, תשתיות, קהילה ורווחה ותפעול העיר.

EIT Urban Mobility היא יוזמה של מכון החדשנות האירופי של האיחוד האירופי, המיועדת להאיץ אימוץ פתרונות ומעבר למערכת תחבורה אינטגרטיבית ומולטי-מודאלית שמציבה את המשתמשים במרכז. כקהילת החדשנות האירופית המובילה בתחום המוביליות העירונית, EIT Urban Mobility מאפשרת שיתופי פעולה בין ערים, תעשייה, אקדמיה וחדשנות לפתרון האתגרים הדחופים ביותר העומדים בפני ערים בתחום המוביליטי. על ידי שימוש בערים כמעבדות חיות, השותפים בתעשייה, במחקר ובאוניברסיטאות מדגימים כיצד טכנולוגיות חדשות יכולות לסייע לפתור בעיות אמיתיות בערים אמיתיות על ידי שינוע אנשים, סחורות ופסולת בדרכים חכמות יותר.

מועמדות לתוכנית ניתן להגיש עד ה-14 במרץ באתר תוכנית ACCESS. מועד תחילת התוכנית הוא 30 במרץ.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות