נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיחדשותמצטיינת ליגת המכללות בכיסאות גלגלים בארה"ב: ישראלית

מצטיינת ליגת המכללות בכיסאות גלגלים בארה”ב: ישראלית

מרי סילברמן, בת 25 משאר ישוב, זכתה עם קבוצתה אלבמה בתואר האליפות בפעם השלישית, והפעם נבחרה גם ל-MVP של הליגה

מרי סילברמן עם בני משפחתה אחרי הזכייה. צילום מהפייסבוק של רחל שרון הכוהן

שחקנית הכדורסל הישראלית בכיסאות גלגלים מרי סילברמן היא ה-MVP (השחקנית המוערכת ביותר) של ליגת המכללות בארה”ב.

זו השנה השלישית בה היא זוכה יחד עם קבוצת מכללת אלבמה באליפות המכללות בארה”ב בכדורסל כיסאות גלגלים. מכללת אלבמה גברה בגמר השנה בקלות על מכללת טקסס,  כשבסיום הייתה התוצאה 41:88. סילברמן קלעה 17 נקודות, לקחה 8 ריבאונדים, מסרה 5 אסיסטים ונבחרה ל-MVP של הליגה.

בשנים האחרונות, כשהיא מגיעה לארץ בחופשות, משחקת סילברמן בקבוצת מג’ד אל כרום. מאמן הקבוצה ערן לויטה היה זה שדחף אותה לצאת ללמוד ולשחק בארה”ב.

אמש אחרי המשחק אמר לויטה: “עם כל הקושי  בלאבד שחקנית אמיתית, ידעתי שהתפתחות שחקן באה לפני הקבוצה והמועדון. המלצתי על שילוב לימודים וכדורסל בקולג’ים בארה”ב, והיום, אחרי שלוש עונות, שלוש טבעות אליפות ותואר MVP אחד, אני יכול להגיד לכל המאמנים – תלמדו לשחרר. ולמרי אני אומר: תמשיכי בדרכך, תחגגי את האליפות ואנחנו כבר מחכים לטבעת הבאה”.

סילברמן, בת 25, קיבלה לפני שלוש שנים מלגת לימודים מלאה במכללת אלבמה בארה”ב. היא הצטרפה לקבוצת הכדורסל בכיסאות גלגלים של המכללה – קבוצה שנחשבה, גם לפני הגעתה, לאחת החזקות בארה”ב.

סילברמן, שגדלה בשאר ישוב, שיחקה עד גיל 18 כדורסל בקבוצת גלבוע. במהלך אחד המשחקים נפצעה ועברה ניתוחי בירכיים שלא איפשרו לה להמשיך ולשחק בקבוצה. אחרי שיקום של שלוש שנים הרגישה שהיא חייבת לעסוק בספורט תחרותי. היא ניסתה את ענף אופני היד, אך מהר מאוד חזרה לכדורסל, הפעם בכיסא גלגלים.

“זה מעבר לא קל”, אמרה אז, “מתסכל מאוד בהתחלה. קשה לתאר משחק כדורסל מבלי להשתמש ברגליים. הזרימה היא לגמרי אחרת. הכל שונה, אבל התרגלתי מהר”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות