נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"שווים זה אנחנו": הביצוע שריגש את רן דנקר ועילי בוטנר

“שווים זה אנחנו”: הביצוע שריגש את רן דנקר ועילי בוטנר

טקס הפרסים של "אלווין ישראל" כלל ביצוע מרגש של השיר "שווים" על ידי להקת העמותה, וגם סבב ברכות לכתב הפלילים משה נוסבאום שמתמודד עם ALS

רן דנקר, עילי בוטנר והלהקה. צילום באדיבות אלווין ישראל

התרגשות רבה אפפה אתמול (שני) את הנוכחים בטקס המצוינות על שם חה”כ לשעבר, אילן גילאון ז”ל, מטעם עמותת “אלווין ישראל”. הערב המיוחד הזה שיקף את תוכן הסלוגן של העמותה: “יחד, פסיפס של אנשים”, ובמהלכו חולקו פרסים לאנשים ולארגונים שונים על פועלם לטובת אנשים עם מוגבלות בארץ.

המצב הפוליטי המורכב בימים אלו נשאר כמעט ברוב הזמן מחוץ לכותלי האולם במלון “דן פנורמה” בתל אביב. ערבים, יהודים, דתיים וחרדים התרגשו, צחקו ובכו יחד למען אנשים עם מוגבלות ושותפיהם לדרך. את הטקס הנחתה במקצוענות רבה בל סרור, צעירה על הרצף האוטיסטי, שעובדת במחלקת השיקום והרווחה של עיריית ירושלים, שזכתה גם בפרס יחד עם עיתונאית “ידיעות אחרונות” מירב בטיטו.

אלמנתו של אילן גילאון, יהודית, התרגשה מאוד בפתיחת הטקס, הודתה לנוכחים ואמרה: “אילן לא נמצא איתי ואיתנו כמעט שנה, ובכל יום אני לומדת משהו חדש שהוא עשה. אני זוכרת משפט אחד שהיה אומר לי תמיד – ‘אפשר לחוקק המון חוקים, אבל אין חוק שהופך אנשים לבני אדם’. אני יודעת מה הוא היה אומר על הטקס ועל המציאות של עכשיו – ‘השתגעתם?'”.

“מרגש לשמוע את השיר”

בין רשימת הזוכים היו גם האומנים רן דנקר ועילי בוטנר, ששמעו את להקת “שווים” של העמותה שרה את השיר שלהם – גם הוא נושא את השם “שווים”, והתרגשו. בוטנר סיפר לנוכחים כי הוא כתב את השיר בתחנת האוטובוס לאחיו הגדול עופר, אדם עם צרכים מיוחדים. “לא יכולתי לדמיין שאחרי 17 שנה, ילמדו את השיר הזה בבתי הספר תחת קבלת השונה והאחר. אין דבר שמרגש את רן ואותי יותר מלשמוע את הילדים והילדות שרים את השיר הזה”.

דנקר הוסיף: “יש לי את הזכות להיות הקול הזה לכל כך הרבה אנשים. במשך השנים אנחנו פוגשים לאורך כל הדרך המון קהלים, וכל פעם מחדש מדהים לראות אנשים שרים את השיר הזה ביחד. זה מחמם את הלב ונותן תקווה גדולה לאחדות שלנו. הלהקה מרגשת ומרחיבה את הלב, ואני גאה בכם”.

הביצוע המרגש של להקת “שווים” של אלווין ישראל

משה נוסבאום: “רוח גבית שחשובה לי”

האיש שריגש את כולם הוא ללא ספק, הוא העיתונאי הוותיק של חדשות 12, כתב הפלילים משה נוסבאום, שעלה לבמה וזכה בפרס המצוינות בעקבות חשיפת מאבקו במחלת ניוון השרירים ALS, והעניק השראה למאות אלפי אנשים עם מוגבלות בישראל. “אני חייב להגיד תודה רבה על הפירגון שלכם ושל אחרים, כי זו רוח גבית שחשובה לי מאוד”, הדגיש נוסבאום. “באמצעותה נוכחתי לדעת שאני יכול לעזור גם לאחרים. אז תודה לכם, תודה מיוחדת לחבריי בחדשות 12 שעושים משהו שהוא לגמרי לא מובן מאליו, ומאפשרים לי להמשיך לשדר. מעל הכול – תודה למשפחה שלי, לאשתי ושלושת ילדיי, שהם המצפון והמצפן שלי”.

מארגני הטקס הכינו הפתעה קטנה לנוסבאום, בהקרנת סרטון ברכות מטעם חבריו לחדשות 12 לאור זכייתו בפרס. רגע משעשע התרחש כשהסרטון נתקע כבר בתחילתו, נוסבאום הבין שצריך לשבור את הקרח, וגנב את ההצגה כשאמר: “אצלנו בחדשות זה לא היה קורה”, וקיבל מחיאות כפיים סוערות.

נוסבאום מקבל את הפרס. צילום באדיבות אלווין ישראל

הזוכים הנוספים

גם המכללה הלאומית לשוטרים קיבלה את הפרס המרגש על השתלבותם של אנשים עם מוגבלות במשטרה. מרגלית פילר, מנכ”לית אלווין ישראל, סיפרה על החיבור המשותף וכיצד הוא נולד. “יצאנו למסע משותף עם משטרת ישראל בעקבות המקרה המצער של איאד אל חאלק ז”ל. הרצון שלנו הוא כל הזמן לפרוץ דרך ולראות קדימה, אנו רואים כל אדם באשר הוא חלק מפסיפס של אנשים המהווה את התמונה השלמה. אנחנו מאמינים ששיח יוביל אותנו קדימה, ולכן החיבור עם משטרת ישראל הוא חשוב ביותר”.

יהודית גלאון. צילום: יח"צ אלווין ישראל
יהודית גלאון. צילום: יח”צ אלווין ישראל

בין שאר הזוכים בפרס היו אלי דוקורסקי, ראש עיריית קריית ביאליק ויו”ר קרן של”ם, מועדון הכדורגל הפועל ירושלים, ארומה אספרסו בר, אמדוקס ישראל, רשת “פעמית”, מייסדי ומנהלי תוכנית שוב”ל באקדמיה, “קרן הזדמנות”, נילי צ’רני, משפחת טרבלסי ועלאא אגבאריה.

עמותת “אלווין ישראל”, הוקמה בשנת 1984 ופועלת בשותפות ובתמיכת משרד הרווחה והביטחון החברתי, משרד החינוך, הבריאות ועיריות ורשויות מקומיות ברחבי הארץ. העמותה נותנת שירות ליותר מ-5,400 אנשים עם מוגבלות, ביניהם פעוטות, ילדים, בני נוער, צעירים, מבוגרים ומזדקנים, ומסייעת להם בשילוב בתעסוקה, ליווי מתנדבים בשירות לאומי ובצה”ל, תוכניות פרישה, תוכניות התערבות לפעוטות במעונות יום שיקומיים ומפעילה מרכזי יום למבוגרים.

אנשי חדשות 12 מברכים את נוסבאום

אנחנו באתר “שווים” עושים מאמצים גדולים להביא לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם את כל החדשות והמידע החיוניים להם. כדי להמשיך בעבודה הזו אנחנו זקוקים לעזרתכם. אתם מוזמנים לעגל את האגורות בכרטיס האשראי שלכם לטובת עמותת שווים – וגם אתם חלק מהפרויקט החשוב שלנו. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. כדי לעגל לשווים הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות