נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותבת 5 עם תסמונת דאון מדגמנת איך עושים שילוב נכון

בת 5 עם תסמונת דאון מדגמנת איך עושים שילוב נכון

לכבוד היום הבינ"ל לתסמונת דאון: תכירו את בר אסייג, ילדה מתוקה שמככבת באינסטגרם ובקמפיין אופנה עם נטלי דדון, ובזכותה גם מייצרים נעליים לילדים כמוה

בר ב”גן תות”. צילום: המועצה האזורית בני שמעון

מככבת באינסטגרם, משתתפת בקמפיין אופנה, ובזכותה אפילו מיוצרות בימים אלה נעליים חדשות ומיוחדות – והיא בסך הכל בת 5. לכבוד היום הבינלאומי לתסמונת דאון, שחל היום, החלטנו להכיר לכם את בר אסייג, ילדה מתוקה ממושב תדהר שבנגב הצפוני, שיש לה המון קסם וגם תסמונת דאון.

המועצה האזורית בני שמעון, שבתחומה מתגוררת משפחתה של בר, פירסמה היום סרטון מרגש שבו היא משתתפת יחד עם חבריה ל”גן תות” שבמועצה, אשר נועד לקדם את רעיון השילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים יחד עם ילדים “רגילים”. שילוב, אפשר ללמוד מהסרטון הזה, לא חייב להיות רק סיסמה אלא יכול גם להפוך למציאות.

אמא של בר, אלין, היא המנוע העיקרי שדוחף אותה מאחור, אבל לא תמיד זה הלך קל. “בהתחלה לא רצו לקבל את בר לגן רגיל והתעקשו לשבץ אותה בחינוך המיוחד”, מספרת האם לאתר “שווים”. “הערימו עלינו הרבה קשיים. אמרו לנו שזה מה שמתאים לצרכים שלה וניסו לשכנע אותי לרדת מהרעיון של שילוב. אפילו אמרו לי שאם בר תשתלב בגן רגיל, זה יגרום לה נזק”.

הסרטון על “גן תות”

למרות הלחצים, אלין הייתה נחושה בדעתה שבתה ראויה להזדמנות כמו כל הילדים. כשהיא מתבססת על החוק בישראל, החלה לקרוא מחקרים ולבדוק האם יש אמת בדברים שהילדה לא יכולה להתאים לגן רגיל. “גיליתי שהם טועים”, היא קובעת, “קראתי מחקר שנערך עוד בשנת 1986 באנגליה על ילדים עם תסמונת דאון. התוצאות הראו ששילוב הוא דווקא לטובתם וההישגים והתועלת שהם מפיקים מהשילוב מאוד גבוהים. המחקר הראה שהשילוב עוזר לילדים האלה, ומחקרים נוספים מארה”ב ומקנדה חיזקו את זה”.

ואז הגיעה נטלי דדון

שיעור הילדים עם תסמונת דאון המשולבים בחינוך הרגיל בארץ נמוך מאוד. אלין רצתה לשנות את התפיסה הכללית בנושא ופתחה עמוד אינסטגרם, שבו היא מתעדת את בר ואת ההתנהלות היומיומית שלה עם התסמונת. “הרעיון היה להראות שבניגוד למחשבה הרווחת שהיא לא כמו כולם, מהרבה בחינות היא דווקא כן”, היא אומרת. העמוד צבר תאוצה יפה והוכיח שגם כאשר המצבים בחיים מורכבים אפשר לחיות חיים משמעותיים. “באינסטגרם אני מעלה את בר במצבים שונים ומראה שהיא מסתדרת ומצליחה ליהנות מהחיים, כמו כולם”, מתגאה האם.

הדוגמנית ומגישת הטלוויזיה נטלי דדון נחשפה לעמוד האינסטגרם של בר והתלהבה. היא פנתה למשפחה בבקשה לשתף איתה פעולה בקמפיין של חברת ההנעלה “Papaya”. אלין, שפועלת בשגרה לשיפור היחס כלפי ילדים עם תסמונת דאון, הבינה שיש פה הזמנות טובה להעלאת מודעות ונענתה בחיוב. כך, בגיל שנתיים בלבד בר כבר כיכבה בקמפיין אופנה יחד עם דדון. “שמחנו מאוד שנטלי פנתה אלינו והלכנו על זה בשמחה”, היא משחזרת.

בהמשך, שיתוף הפעולה הזה הוליד מיזם חדש ומפתיע. “‘Papaya’ נמצאת היום בתהליך ייצור של נעליים שמותאמות במיוחד לילדים עם תסמונת דאון”, מגלה אלין. “עכשיו עוד ילדים כמו בר יקבלו עזרה וייהנו מנעליים נוחות ומתאימות בשבילם”.

יחד עם נטלי דדון. בר כשהייתה קטנה. צילום מהאינסטגרם של נטלי דדון

לא הכל היה ורוד

לדבריה, המצב של בר טוב עכשיו, אבל לא תמיד הכל היה ורוד. כשבר נולדה היא נאלצה לסגור את העסק לאיפור כלות שהפעילה ולהיות צמודה לבתה. “הייתי צריכה להסיע אותה לטיפולים במקומות רחוקים ארבע פעמים בשבוע”, היא מספרת. “פעם היה טיפול בבאר שבע, פעם בשדרות, פעם באשדוד. הייתה לה גם סדרת טיפולים שהיא עברה ב’שלווה’ בירושלים. בילינו הרבה על הכבישים”.

נכון להיום, ובזכות כל המאבקים, בר משולבת ב”גן תות” בהצלחה רבה. “הילדים בגן אוהבים אותה מאוד ובעזרתה הם לומדים על השונה ועל הקבלה שלו”, אלין אומרת. “כשהיא מגיעה לגן כל הילדים קופצים עליה ומחבקים ומנשקים אותה. בזכותה הם לומדים שיש ילדים שיש להם מגבלות, אך למרות המגבלות הם כמו כולם”.

לאינסטגרם של בר >>>

https://instagram.com/bar.elle.againstallodds?igshid=ZDdkNTZiNTM=

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות