נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותהשר מרגי: "מטרתנו לאפשר לאנשים עם מוגבלות לזקוף קומה"

השר מרגי: “מטרתנו לאפשר לאנשים עם מוגבלות לזקוף קומה”

חוק שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלויות, שנחקק בכנסת הקודמת, יצא אתמול לדרך במפגש רב משתתפים, שדנו ביישום החוק

שר הרווחה, יעקב מרגי, במהלך המפגש. צילום: לע”מ

תחת הכותרת “מתפיסה לפרקטיקה”, התקיים היום (רביעי) מפגש חשיבה משותף לטובת יישום חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלויות, שנחקק בכנסת הקודמת. במסגרת היום התכנסו הוועדות המייעצות השונות ליישום החוק, שכוללות בין השאר נציגים ממנהל מוגבלויות במשרד הרווחה, האמון על יישום החוק; נציגי ארגונים אזרחיים ועמותות שונות הפועלות בנושא; ואנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.

היום נפתח בדברים שנשאו שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי (ש”ס) וראש מנהל מוגבלויות במשרד רקפת בן גיא. לאחר מכן התקיימה חשיבה משותפת שבה הועלו דילמות מקצועיות שונות בתהליך יישום החוק. הדילמות הולידו דיונים ושאלות רבות שעלו מן הקהל בנוגע לאופן יישום החוק ולהגדרות המדויקות של המונחים והנהלים.

בדבריהם התייחסו גם שר הרווחה וראש מנהל מוגבלויות לסוגיית יישום המלצות דוח ועדת דותן, שבחנה את מערך הדיור החוץ ביתי לאנשים עם מוגבלות, ושמסקנותיה פורסמו ממש לאחרונה. לדברי שר הרווחה, במשרד הוקמו שני צוותים שכבר עובדים באינטנסיביות, בשיתוף מנהל מוגבלויות, ללמוד את מסקנות והמלצות דוח השופטת בדימוס שולמית דותן, וכבר החל תהליך גיבוש תוכנית העבודה המשרדית בנושא.

“הגעתי לכאן היום במטרה להשקיף על עבודת הוועדות ולראות שאנחנו צועדים לכיוון נכון, שהחל בחקיקת החוק”, אמר לנוכחים השר מרגי. “מטרתנו הייתה ועודנה להוות כתף תומכת ולאפשר לאנשים עם מוגבלויות שבעבורם נחקק החוק לזקוף קומה. חוק זה מביא עימו בשורה חדשה שכולנו שואפים אליה ורוצים להביא אותה מהכוח אל הפועל בצורה מיטבית. נמשיך בעבודה המסורה על מנת להביא את התוצאה הטובה ביותר, תוך למידה מתמשכת ועבודה משותפת על מנת להביא ליישום החוק במהרה”.

ראש מינהל מוגבלויות, רקפת בן גיא, הצטרפה לרוח הדברים של השר. “לפני שמונה חודשים נפל דבר – חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות עבר בכנסת”, אמרה בן גיא. “מינהל מוגבלויות בראשותי חרט על דגלו מחד את עקרונות החוק המשולבים בחזון המנהל ובכללם עקרון הבחירה, פרסונליזציה, אוטונומיה, האדם במרכז ותמיכה במעבר לחיים עצמאיים בקהילה. יחד עם עקרונות אלה המנהל ביסס דרכי עבודה של שותפות, הקשבה, מעורבות ושקיפות. יום זה הוא יום חגיגי ונחשב לציון דרך בעבודת הוועדות תוך כיבוד העקרונות של הקשבה הדדית – יום של שותפות. אאחל לכולנו יום עבודה פורה, מכבד, עם הקשבה הדדית למוסכם וללא מוסכם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות