נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
הסתדרות 480-100

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםבתוך 5 שנים: מספר המאובחנים עם אוטיזם זינק ב-130%

בתוך 5 שנים: מספר המאובחנים עם אוטיזם זינק ב-130%

כך עולה מדוח חדש של אלו"ט. העמותה מתריעה: במערכת חסרים אלפי מטפלים

צילום אילוסטרציה: hepingting

ימים ספורים לפני יום העצמאות ה-75 למדינה, מפרסמת אלו”ט נתונים חדשים ודרמטיים, לפיהם מספר הילדים המאובחנים באוטיזם זינק ב-130% בתוך 5 שנים. לפי הדוח, בישראל מאובחנים כיום  כמעט 46,000 ישראלים על הרצף האוטיסטי, מתוכם כ-37,000 ילדים ובני נוער (עד גיל 18) ו-8,700 בוגרים.

הדוח, שפרסמה אלו”ט לרגל יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם (2.4), מצביע על מחסור שהולך ומחריף באנשי מקצוע למסגרות החינוכיות בישראל: מטפלים פרא-רפואיים, סייעות וגננות. מחסור זה צפוי להגיע עד שנת 2025 למעל 6,000 עובדים. אנשי העמותה, שמתכוונים להגיש את הדוח לכנסת, קוראים לממשלה לפעול בנושא בדחיפות ולהיערך לכך בהתאם.

“כיוון שמדובר במגמה קיימת, שרק צוברת תאוצה, נדרשת תוכנית ממשלתית רב שנתית, רב-משרדית, שתדאג לטיפול יסודי לטווח הקצר והארוך, על מנת לסגור את הפערים הגדולים”, אומר דדי עטאס, מנכ”ל אלו”ט.

בנוסף בעמותה ממליצים לפתוח מסלולי לימוד אקדמיים נוספים במקצועות הבריאות, ובפרט בפריפריה, לצד יצירת תמריצים ומענקים לכניסה למקצועות ועבודה בשירות הציבורי.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

צפיפות בגנים ובכיתות התקשורת

הדוח של אלו”ט מצביע גם על כשל במסגרות החינוך המיוחד, אשר מיועדות לתלמידים עם אוטיזם. מהדוח עולה כי נרשמו חריגות ממכסת התלמידים המותרת לכיתה (8 תלמידים) ב-21% מגני התקשורת, שהם למעלה מ-150 גנים; ו-13% מכיתות התקשורת שהם למעלה מ-120 כיתות.

לפי הנתונים, מדובר במחסור במסגרות חינוך ייעודיות לתלמידים עם אוטיזם, מה שמביא לתוצאה של אכלוס יתר וקשיי למידה. כך נשארים הילדים ללא מענה מקיף לצרכיהם בגני וכיתות התקשורת בבתי הספר. לפי הדוח, בכ-12% מגני תקשורת אין טיפול בריאותי מקדם (טב”מ), שנמצא קריטי להתפתחות הילדים. עוד פורסם כי המבוטחים בקופות החולים “כללית” ו-“מכבי” מממשים 12% בלבד מסך הטיפולים להם הם זכאים, ו-63% מהמבוטחים בין גילאי 7 עד 18 לא קיבלו כלל טיפול דרך הקופות.

פעוטות ישראלים מתקדמים יותר מהאמריקאים

ובתןך כך, מחקר חדש בחן את נתוניהם של 750,000 פעוטות ישראלים שביקרו בטיפות חלב. לפי המחקר, פעוטות ישראלים בגילאי לידה עד 6 מקדימים את הפעוטות האמריקאים בהשגת אבני דרך התפתחויות: זחילה, הליכה, מוטוריקה גסה, עדינה, השפה והחברתית ועוד.

אבני דרך אלו נקבעו בסקאלה של המרכזים האמריקאיים לבקרת ומניעת מחלות, ה-CDC. המחקר הוצג בכנס ה-24 של עמותת המכונים להתפתחות הילד בשבוע שעבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בו השתתפו מומחים רבים מתחום התפתחות הילד בישראל ובעולם.

את המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics היוקרתי, הוביל ד”ר יאיר צדקה, מומחה בנוירולוגיה והתפתחות הילד, מנהל המכון להתפתחות הילד של משרד הבריאות בבאר שבע, בשיתוף מכון המחקר KI, מנהלת המחלקה להתפתחות הילד במשרד הבריאות ד”ר הדר ירדני, ומנהלות המחלקה לאם וילד ד”ר דינה צימרמן ורוית ברוך.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות