נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותקול חתן וקול חתן: החתונה שריגשה את קהילת החירשים

קול חתן וקול חתן: החתונה שריגשה את קהילת החירשים

בני שוקרון ואריאל בן דיין, שני צעירים חירשים, הכירו במרכז "נא לגעת" ביפו – וגם החליטו לקיים שם את חתונתם. הזוג הטרי: "היה לנו חשוב לקבל שירות ממלצרים חירשים"

בני שוקרון (מימין) ואריאל בן דיין בטקס הנישואים. צילום באדיבות “נא לגעת”

בני שוקרון ואריאל בן דיין, שני צעירים חירשים, הכירו זה את זה באירועים חברתיים של הקהילה החירשת. שוקרון עבר בזמנו מעפולה לת”א, ובן דיין היה עולה חדש מצרפת. יום אחד נפגשו השניים בחנות ספרים בעזריאלי, ושם נוצר הקליק הראשון.

שוקרון סיפר לבן דיין שהוא עובד במרכז “נא לגעת” כמלצר במתחם האירועים “קפיש” וכמדריך לסדנאות שפת הסימנים הישראלית, והציע לו להצטרף לצוות. בן דיין התלהב מהרעיון ומיד הגיש את מועמדותו – והתקבל.

במשמרות במרכז הקשר ביניהם התחזק. בן דיין שאל את שוקרון האם יוכל ללמד אותו עברית, אך לשוקרון היו תוכניות אחרות, ואחרי תקופה שעבדו יחד הוא עשה צעד אמיץ והזמין אותו לדייט רומנטי. הדייט התפתח לסיפור אהבה. אחרי שש שנים יחד, הפעם בן דיין החליט לעשות צעד משלו: ביום שמש יפה הוא לקח את שוקרון לכיכר הבימה, ושם, בין הפרחים, הציע לו נישואין.

האורחים בחתונה מוחאים כפיים בשפת הסימנים. צילום באדיבות “נא לגעת”

ביום חמישי האחרון הם התחתנו במקום שבו התפתחה האהבה שלהם – מרכז “נא לגעת” בנמל יפו. אם זה לא מספיק מרגש, אז מסתבר גם שהם זוג ההומואים החירשים הראשונים בתולדות הקהילה החירשת הלהט”בית בישראל שהתחתן.

“סיפור האהבה שלנו התחיל ב’נא לגעת’, עבדנו שם ארבע שנים יחד”, סיפר בן דיין. “רצינו להתחתן במקום שהיה בשבילנו סמל לשילוב ובמקרה שלנו גם לרומנטיקה. היה לנו גם חשוב לקבל שירות ממלצרים חירשים. המרכז חיזק מאוד את הזהות שלנו כאנשים חירשים וקידם את תחושת השייכות שלנו לקהילה החירשת”.

מרכז “נא לגעת” ביפו ב”לילה סגול” 2022. צילום יח”צ
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות