נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותהלכה לעולמה "האמא של נכי הפוליו בישראל"

הלכה לעולמה “האמא של נכי הפוליו בישראל”

חנה לאור, ממקימי עמותת איל"ן, זוכת אות הנשיא למתנדב ויקירת העיר תל אביב, הובאה היום למנוחות. יו"ר איל"ן: "הייתה לכולנו מגדלור"

חנה לאור ז”ל. צילום: חן גלילי, עמותת איל”ן

חנה לאור, מי שכונתה “האמא של נכי הפוליו בישראל”, זוכת אות הנשיא למתנדב, ממקימי עמותת איל”ן ויקירת העיר תל אביב, הלכה לעולמה בחג השני של פסח והובאה היום (חמישי) למנוחות.

לדברי חבריה וקולגות בתחום, לאור הייתה מופת לעשייה ללא גבולות למען אוכלוסיות נזקקות, ובראשן אוכלוסיית הילדים והבוגרים עם מוגבלות פיזית בישראל.

עם התפרצות מגפת הפוליו, בראשית שנות ה-50, לאור הייתה בין המתנדבים הראשונים בתל אביב שהתגייסו לעזרת הילדים הנפגעים ומשפחותיהם. היא הייתה שותפה להקמת מוסדות חינוכיים-טיפוליים בעיר, ובהם גן הילדים ובית הספר “און”, שהוקמו על ידי איל”ן ומתפקדים עד עצם היום הזה כגן ובית ספר לחינוך מיוחד, מעון הנכים הראשון בישראל בנתניה, מפעל מקדם תעסוקה “בית מליכסון” ומרכז הספורט איל”ן רמת גן ע”ש ספיבק. לפני יותר מעשור, כשהיא כבר למעלה מ-20 שנה בגמלאות, הובילה את בניית מרכז היום “בית חנה” בתל אביב לבוגרים עם מוגבלויות פיזיות מורכבות. מרכז היום נותן מענה לעשרות רבות של אנשים, ביניהם עם מוגבלות פיזית.

במסגרת תפקידיה המגוונים, לאור כיהנה שנים רבות כיו”ר סניף איל”ן תל אביב, הייתה חברה בהנהלת העמותה והמשיכה בפעילות יומיומית מול מוסדות עיריית תל אביב, מטופלים, מתנדבים ועובדים.

יו”ר עמותת איל”ן, תא”ל (במיל’) פרופ’ אלון דומניס, ספד לה: “כילד איל”ן, בתחילת שנות החמישים, מגפת הפוליו מתפרצת ועולמם של ילדים רבים ומשפחותיהם נחרב. אנו, ילדות וילדי הפוליו ששרדו, נותרים משותקים ומוגבלים. בתקופה זו חנה הייתה קן לתפילות הורינו. בשם ילדי ובוגרי איל”ן ובני המשפחות לדורותיהם, אנו נפרדים מחנה בהכרת תודה עמוקה על פעילות יוצאת דופן ארוכת שנים ועל רוח התנדבות כבירה לאפשר לאנשים עם מוגבלות פיזית חיים איכותיים, עצמאיים ומלאי משמעות. חנה הייתה לכולנו מגדלור ולכולנו הביאה אור. יהיה זכרך ברוך”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות