נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך



אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיחדשותרק בן 11, תלמיד חינוך מיוחד, מת בגלל קרב חמולות

רק בן 11, תלמיד חינוך מיוחד, מת בגלל קרב חמולות

מוחמד אבו הואש, שנהרג בשבת מירי ברהט, למד בכיתה קטנה בבית ספר אלע'זאלי בעיר. המחנך שלו: "מה להגיד לילדים? שרצחו את החבר שלהם"?

מוחמד אבו הואש ז”ל. צילום באדיבות המשפחה

“ילד נחמד, חייכן ועוזר לאחרים, הוא היה מוכר מאוד ברהט”, כך תיאר חאמד אבו האני, המחנך בבית הספר של מוחמד סלאמה אבו הואש בן ה-11 (עוד חודשיים היה אמור לחגוג 12), שנהרג בשבת האחרונה כתוצאה מקרב יריות של חמולות בעיר.

מוחמד למד בבית הספר היסודי אלע’זאלי ברהט בכיתת חינוך מיוחד יחד עם תלמידים עם מוגבלות המאובחנים עם לקויות התנהגותיות רגשיות קשות. “הייתי מחנך שלו ארבע שנים ברציפות – מכיתה ג’ עד ו'”, סיפר אבו האני. “מוחמד היה ילד שהתקשה מאוד בלימודים, אך מבחינה חברתית הוא הצטיין”.

אחת הדילמות שאיתן מתמודדים בימים אלה בבית הספר היא כיצד לדבר עם הילדים על מות חברם, וזאת בשל המוגבלויות השונות שעימן הם מאובחנים. בראיון לקרן נויבך בכאן ב’ אמר אבו האני כי עם היוודע המקרה ילדים רבים מהכיתה כתבו לו בוואטסאפ וביקשו שיספר להם מה קרה.

“השמועות החלו להתרוצץ”, סיפר בראיון, “הילדים שלחו לי הודעות בשבת. לא ידעתי מה לענות להם. הם שאלו אותי מה קרה בדיוק. מה הייתי אמור להגיד להם? רצחו את חבר שלכם?” לדבריו, הצוות הניהולי של בית הספר התכנס לישיבת חירום והתייעץ כיצד לקבל את הילדים אחרי המקרה עם סיום החופשה.

פאנה אבו חאמד, מורתו הנוספת של מוחמד, סיפרה כי הוא היה נער שתקן ולא אלים שהתקשה בקריאה וכתיבה, וכי הוא בא מבית לא פשוט והיא ניסתה לסייע  לו ככל יכולתה. מוחמד היה בן יחיד במשפחה של ארבע אחיות וגדל בבית קטן באחת מהשכונות הקשות ברהט.

אחד השכנים סיפר כי בקרבת הזירה שבה מצא את מותו נמצא מעון לילדים על הרצף האוטיסטי, ולאחר האירוע אותרו שם תרמילי ירי. דוד של מוחמד, באסם זיאדנה, ספד לו ואמר: “הוא היה ילד מקסים, ילד טוב שהלך סתם. זה עצוב מאוד לכל עם ישראל”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות