נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיחדשותרק בן 11, תלמיד חינוך מיוחד, מת בגלל קרב חמולות

רק בן 11, תלמיד חינוך מיוחד, מת בגלל קרב חמולות

מוחמד אבו הואש, שנהרג בשבת מירי ברהט, למד בכיתה קטנה בבית ספר אלע'זאלי בעיר. המחנך שלו: "מה להגיד לילדים? שרצחו את החבר שלהם"?

מוחמד אבו הואש ז”ל. צילום באדיבות המשפחה

“ילד נחמד, חייכן ועוזר לאחרים, הוא היה מוכר מאוד ברהט”, כך תיאר חאמד אבו האני, המחנך בבית הספר של מוחמד סלאמה אבו הואש בן ה-11 (עוד חודשיים היה אמור לחגוג 12), שנהרג בשבת האחרונה כתוצאה מקרב יריות של חמולות בעיר.

מוחמד למד בבית הספר היסודי אלע’זאלי ברהט בכיתת חינוך מיוחד יחד עם תלמידים עם מוגבלות המאובחנים עם לקויות התנהגותיות רגשיות קשות. “הייתי מחנך שלו ארבע שנים ברציפות – מכיתה ג’ עד ו'”, סיפר אבו האני. “מוחמד היה ילד שהתקשה מאוד בלימודים, אך מבחינה חברתית הוא הצטיין”.

אחת הדילמות שאיתן מתמודדים בימים אלה בבית הספר היא כיצד לדבר עם הילדים על מות חברם, וזאת בשל המוגבלויות השונות שעימן הם מאובחנים. בראיון לקרן נויבך בכאן ב’ אמר אבו האני כי עם היוודע המקרה ילדים רבים מהכיתה כתבו לו בוואטסאפ וביקשו שיספר להם מה קרה.

“השמועות החלו להתרוצץ”, סיפר בראיון, “הילדים שלחו לי הודעות בשבת. לא ידעתי מה לענות להם. הם שאלו אותי מה קרה בדיוק. מה הייתי אמור להגיד להם? רצחו את חבר שלכם?” לדבריו, הצוות הניהולי של בית הספר התכנס לישיבת חירום והתייעץ כיצד לקבל את הילדים אחרי המקרה עם סיום החופשה.

פאנה אבו חאמד, מורתו הנוספת של מוחמד, סיפרה כי הוא היה נער שתקן ולא אלים שהתקשה בקריאה וכתיבה, וכי הוא בא מבית לא פשוט והיא ניסתה לסייע  לו ככל יכולתה. מוחמד היה בן יחיד במשפחה של ארבע אחיות וגדל בבית קטן באחת מהשכונות הקשות ברהט.

אחד השכנים סיפר כי בקרבת הזירה שבה מצא את מותו נמצא מעון לילדים על הרצף האוטיסטי, ולאחר האירוע אותרו שם תרמילי ירי. דוד של מוחמד, באסם זיאדנה, ספד לו ואמר: “הוא היה ילד מקסים, ילד טוב שהלך סתם. זה עצוב מאוד לכל עם ישראל”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות