נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
הסתדרות 480-100

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיחדשותרק בן 11, תלמיד חינוך מיוחד, מת בגלל קרב חמולות

רק בן 11, תלמיד חינוך מיוחד, מת בגלל קרב חמולות

מוחמד אבו הואש, שנהרג בשבת מירי ברהט, למד בכיתה קטנה בבית ספר אלע'זאלי בעיר. המחנך שלו: "מה להגיד לילדים? שרצחו את החבר שלהם"?

מוחמד אבו הואש ז”ל. צילום באדיבות המשפחה

“ילד נחמד, חייכן ועוזר לאחרים, הוא היה מוכר מאוד ברהט”, כך תיאר חאמד אבו האני, המחנך בבית הספר של מוחמד סלאמה אבו הואש בן ה-11 (עוד חודשיים היה אמור לחגוג 12), שנהרג בשבת האחרונה כתוצאה מקרב יריות של חמולות בעיר.

מוחמד למד בבית הספר היסודי אלע’זאלי ברהט בכיתת חינוך מיוחד יחד עם תלמידים עם מוגבלות המאובחנים עם לקויות התנהגותיות רגשיות קשות. “הייתי מחנך שלו ארבע שנים ברציפות – מכיתה ג’ עד ו'”, סיפר אבו האני. “מוחמד היה ילד שהתקשה מאוד בלימודים, אך מבחינה חברתית הוא הצטיין”.

אחת הדילמות שאיתן מתמודדים בימים אלה בבית הספר היא כיצד לדבר עם הילדים על מות חברם, וזאת בשל המוגבלויות השונות שעימן הם מאובחנים. בראיון לקרן נויבך בכאן ב’ אמר אבו האני כי עם היוודע המקרה ילדים רבים מהכיתה כתבו לו בוואטסאפ וביקשו שיספר להם מה קרה.

“השמועות החלו להתרוצץ”, סיפר בראיון, “הילדים שלחו לי הודעות בשבת. לא ידעתי מה לענות להם. הם שאלו אותי מה קרה בדיוק. מה הייתי אמור להגיד להם? רצחו את חבר שלכם?” לדבריו, הצוות הניהולי של בית הספר התכנס לישיבת חירום והתייעץ כיצד לקבל את הילדים אחרי המקרה עם סיום החופשה.

פאנה אבו חאמד, מורתו הנוספת של מוחמד, סיפרה כי הוא היה נער שתקן ולא אלים שהתקשה בקריאה וכתיבה, וכי הוא בא מבית לא פשוט והיא ניסתה לסייע  לו ככל יכולתה. מוחמד היה בן יחיד במשפחה של ארבע אחיות וגדל בבית קטן באחת מהשכונות הקשות ברהט.

אחד השכנים סיפר כי בקרבת הזירה שבה מצא את מותו נמצא מעון לילדים על הרצף האוטיסטי, ולאחר האירוע אותרו שם תרמילי ירי. דוד של מוחמד, באסם זיאדנה, ספד לו ואמר: “הוא היה ילד מקסים, ילד טוב שהלך סתם. זה עצוב מאוד לכל עם ישראל”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות