נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיאוטיזם"חשכו עיניי – כל הגוף של בני היה מלא בסימני אלימות"

“חשכו עיניי – כל הגוף של בני היה מלא בסימני אלימות”

המשטרה חוקרת חשד להתעללות באלרועי ברדה בן ה-3 וחצי בגן תקשורת בהרצליה. אמו, רינת, סיפרה ל"שווים": "זה היה נראה כאילו נאבקו בו"

הפציעה על גופו של אלרועי בן ה-3 וחצי. צילום באדיבות המשפחה
הפציעה על גופו של אלרועי בן ה-3 וחצי. צילום באדיבות המשפחה

פרסום ראשון: המשטרה חוקרת תלונה שהוגשה נגד גננת בגן תקשורת בהרצליה, בחשד לתקיפת חסר ישע וגרימת חבלה של ממש לאלרועי ברדה, פעוט בן 3 וחצי על הרצף האוטיסטי. בעדותו במשטרה ברדה תיאר את מעשיה לכאורה של הגננת, ואמר כי הכתה אותו בראשו וצבטה אותו.

“הבן שלי נמצא ברגרסיה גדולה, הוא פוחד שירביצו לו ומתחבא מתחת לשולחן”, אמרה אימו של אלרועי, רינת ברדה ל”שווים”. “הייתה לי הרגשה לא טובה לגבי הגן הזה, ובסוף כל החששות שלי התממשו, לצערי”, אמרה האם. היא משחזרת את הרגע בו גילתה כי על פי החשד הכו את בנה בגן: “בעלי שם את הילד בגן מוקדם בבוקר, בשעה 10 כבר קיבלתי שיחת טלפון מהגן שהתנתקה. חזרתי אל הגן מחשש שקרה משהו לילד. בשיחה עם הגננת נאמר לי שאיזה ילד צבט את הבן שלי. שאלתי אותה אם הוא בסדר, וצריך שאבוא לקחת אותו. היא אמרה שלא צריך, והכל בסדר. בהמשך היא שאלה אותי אם הוא ישן טוב בלילה, כי הוא הקיא. אמרתי שכן, ושאלתי בשנית אם לבוא לקחת אותו כי לא הייתי רגועה, אבל הגננת התעקשה שאין צורך”.

ברדה סיפרה כי היא הרגישה שמשהו לא כשורה, ושלחה את סבו של אלרועי לקחת אותו מהגן. אלרועי חזר הביתה כשבגדיו, לטענתה, ספוגים מים. “הורדתי לו את החולצה וחשכו עיניי. כל הגוף שלו היו עם סימני אלימות ושריטות, כאילו נאבקו בו. שעתיים לאחר מכן בעלי כבר היה בתחנת המשטרה והגיש תלונה נגד הגננת וצוות הגן. בינתיים לילד שלי אין מסגרת, והוא בבית”. למרות צו שופט שהוציאה המשטרה, אין בגן מצלמות ולא ניתן לקבל תיעוד של האירוע שעבר הפעוט.

הפציעה על גופו של אלרועי בן ה-3 וחצי. צילום באדיבות המשפחה
הפציעה על גופו של אלרועי בן ה-3 וחצי. צילום באדיבות המשפחה

“עדות לשטפי דם בידיים ובחזה”

בחקירה עצמה התגלה כי צוות הגן שם לילדים סרט במחשב, ובנה סיפר לחוקר הילדים כי לחץ על מקשי המקלדת. בתגובה לכך הגננת תפסה אותו בחזקה ביד, והכתה אותו בראשו. “קיבלתי מכות, בום בראש, הקאתי. הגננת תפסה אותי חזק”, אמר בעדותו במשטרה. “זאת החוויה הנוראית שהילד שלי עבר”, סיפרה האם. לאחר אירוע התקיפה לכאורה, עבר אלרועי בדיקה בקופ”ח, שם נכתב ע”י הרופא כי: “ישנה עדות לשטפי דם באזור הידיים ובית החזה”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

ברדה עוד טענה כי יום לפני כן היה מקרה נוסף שבו אחת מהסייעות העליבה את בנה שאמרה לו שאף אחד לא יתקרב אליו כי יש לו כינים. “הוא אמר לי ‘אסור להתקרב לאלרועי, אני ילד לא טוב’, פשוט שחזר את מה ששמע בגן”. למיטב ידיעתה של האם, הגננת עדיין לא נחקרה. לדבריה, צוות הגן טען בפניה מתחילת השנה שצריך לתת לילד תרופות מרגיעות כמו ריספרדל, מלטונין וקנאביס. “רצו להרדים אותו ולהשתיק אותו”, היא אומרת, “כל הזמן התקשרו אליי שאבוא לקחת אותו. אני כבר לא עובדת יותר כי אני מטפלת בו ובבת השנייה שלי, גם עם צרכים מיוחדים”.

רינת ברדה, אמו של אלרועי. צילום עצמי
רינת ברדה, אמו של אלרועי. צילום עצמי

אלרועי עדיין ללא מסגרת חדשה

לאחר אירוע ההתעללות על פי החשד, האם פנתה לעיריית הרצליה ולמשרד החינוך בבקשה למצוא פתרון לבנה. לאחר פניות רבות לטענתה, נענו לבסוף לקריאתה, אך ניסו לשכנע אותה לחזור לאותו גן כשהגננת החשודה עדיין עובדת בו. האם לא הסכימה. “הרגשתי כאילו אני נמצאת במשפט ותוקפים אותי”, אמרה. “במקום להתחשב במצבי כרגע עם הילד, פשוט התחילו להמטיר עליי שאלות ממש מטומטמות, כמו ‘מה אני אוהבת בגן?’ ואם ארצה להחזיר את אלרועי לשם. האשימו אותי שמתחילת השנה לא נתתי אמון בגן. לא הבנתי את מהות הפגישה, חשבתי שבאים למצוא פתרון”.

הפתרון שהוצע לאם הוא להעביר את בנה לגן אחר מחוץ לעיר, אך היא לא מרוצה ממנו ותמשיך לשקול את האפשרויות השונות לטובתו.

ממשטרת ישראל נמסר: “עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו”.

ממשרד החינוך נמסר: “הנושא נמצא בחקירת משטרה, והמשרד יפעל בהתאם לממצאי החקירה. הילד שובץ במסגרת חדשה התואמת את צרכיו, ובימים הקרובים יחל שם את לימודיו וילווה על ידי כל הגורמים הרלבנטיים עד להסתגלות מלאה בה”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות