נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםכוכב "נמלטים": "להיות אוטיסט זה חלק מרכזי ממני"

כוכב “נמלטים”: “להיות אוטיסט זה חלק מרכזי ממני”

השחקן וונטוורת' מילר העלה פוסט שבו חשף כי אובחן בשנה שעברה באופן רשמי. "אני צריך לפתח את ההבנה שלי לגבי אוטיזם"

וונטוורת’ מילר. צילום: ביגסטוק

כוכב הסדרה “נמלטים”, וונטוורת’ מילר, העלה לפני כמה ימים פוסט לאינסטגרם שבו חשף כי אובחן בשנה שעברה באופן רשמי כאוטיסט.

“קדמה לזה אבחנה עצמית, ואז הגיעה האבחנה הרשמית”, כתב השחקן בן ה-49. “זה היה הלם, אבל לא הפתעה”.

מילר הדגיש כי יש לו עוד הרבה מה ללמוד על אוטיזם. “יש נרטיב תרבותי מוכר כעת שאומר: ‘איש ציבור משתף ב-א’, ב’ ו-ג’ בפומבי, ואז מקדיש את עצמו לד’, ה’, ו”… זה לא בהכרח מה שהולך לקרות כאן… כרגע אני צריך לפתח את ההבנה שלי. לבחון מחדש חמישה עשורים של ניסיון חיים דרך עדשה חדשה. זה ייקח זמן”.

השחקן ביקש לעביר מסר גם לקהילת האוטיסטים. “אני חושש ממצב של להיות פתאום קול חזק אבל חסר ידע בחדר”, כתב מילר, “הקהילה האוטיסטית כבר התנסתה בזה שמדברים מעל ראשה או בשמה. לא הייתי רוצה לעשות נזק נוסף”.

מילר הבהיר שהוא לא מתכוון לשנות את האבחנה שלו, מתוך הבנה ש”להיות אוטיסט זה חלק מרכזי ממי שאני, כולל כל מה שהשגתי. לאנשים הרבים שבמודע או שלא במודע נתנו לי את החסד והמרחב לאורך השנים ואיפשרו לי לנוע בעולם באופן שנראה לי הגיוני, בין אם זה נשמע להם הגיוני ובין אם לא – תודה. ולמי שבחר אחרת, ובכן, אנשים מתגלים”.

זו לא החשיפה האישית הראשונה של מילר. ב-2013 הוא יצא מהארון וסיפר שהוא הומו, ומאוחר יותר חשף שכנער היה לו ניסיון אובדני.

ב-2019 הודיע ​​שלא יחזור לאיחוד מחדש של “נמלטים”. “סיימתי לשחק דמויות סטרייטיות”, אמר אז. לעומת זאת, לאחרונה שיחזר את תפקידו ב”חוק וסדר: SVU” בתור עוזר התובע המחוזי, בפרק שחשף שבעבר ספג בריונות בגלל מיניותו.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות