נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלותמיום ראשון: עוד 19 קווים בינעירוניים מונגשים לנכים

מיום ראשון: עוד 19 קווים בינעירוניים מונגשים לנכים

שרת התחבורה ממשיכה את הפרויקט של קודמתה: מתחילת שבוע הבא יופעלו קווים מונגשים לאילת, דימונה, ערד, אפרת, בית שאן, שפרעם, כסייפה, טבריה, צפת ועוד

אוטובוס נגיש. צילום: אגד

שרת התחבורה מירי רגב החליטה להמשיך את הפרויקט שהתחיל בתקופת הממשלה הקודמת, וכבר ביום ראשון הקרוב יחלו לפעול אוטובוסים בינעירוניים מונגשים לנכים ב-19 קווים בינעירוניים ב-37 רשויות מצפון ועד דרום. בין היתר יופעלו קווים מונגשים לאילת, דימונה, ערד, אפרת, בית שאן, שפרעם, כסייפה, טבריה וצפת.

השירות יינתן באמצעות אוטובוסים מונגשים המותאמים לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים. אוטובוסים אלה מצוידים במעלון להעלאת כיסא גלגלים, דלתות נגישות ומקום ייעודי לעיגון כיסא הגלגלים.

צוות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מיפה את צורכי הנוסעים ברמה ארצית והחליט על הקווים שיונגשו על בסיס מספר קריטריונים. הצוות החליט על מתן עדיפות להנגשת אוטובוסים ביישובים בני יותר מעשרת אלפים תושבים שאינם מקושרים באמצעות רכבת ישראל ואין בהם פתרון התניידות בינעירוני הולם לאנשים עם מוגבלות.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יודגש כי יש להזמין מראש נסיעה מונגשת במוקד חברת האוטובוסים הפועלת באזור. זאת, מאחר שבשלב זה רק חלק מהאוטובוסים שמשמשים את הקווים הינם אוטובוסים מונגשים ויש לתאם את זמן הנסיעה לפי זמינותם. ניתן לבצע את ההזמנה בכל יום עד השעה 16:00 עבור היום שלמחרת. בימי שישי וערבי חג ניתן לבצע הזמנה עד השעה 12:30 עבור מוצאי שבת ויום ראשון. בדומה לשירות בקווי האוטובוסים העירוניים, ניתן להעלות לכל אוטובוס רק נוסע אחד בכיסא גלגלים.

שרת התחבורה מירי רגב. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מחייב כיום הנגשה מלאה של האוטובוסים לאנשים בכיסאות גלגלים רק בקווים העירוניים. למרות זאת, במטרה להקל על אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים לנסוע בתחבורה הציבורית הבינעירונית, הוחלט להרחיב את השירות המונגש לקווים נוספים.

“אנו משיקים היום שלב חדש בהנגשת התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלות”, אמרה השרה רגב. “למרות שהחוק מחייב אותנו להנגיש רק קווים עירוניים, החלטנו להרחיב את השירות גם לקווים בינעירוניים, על מנת לצמצם את הפערים ולהרחיב את חופש התנועה של אלה מאיתנו שנאלצים להיעזר בכיסא גלגלים לצורך התניידות יומיומית. משרדנו ימשיך לדאוג לכל המגזרים ולכל קבוצות האוכלוסייה, במרכז ובפריפריה, על מנת להבטיח שכל אחד ואחת, בכל פינה במדינה, ייהנו מאותה רמת שירות ומהתחשבות בצרכיהם הייחודיים”.

משרד התחבורה בראשות השרה הקודמת, מרב מיכאלי, ביצע יחד עם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחברת אגד פיילוט להנגשת קו 470 בין באר שבע לירושלים, במסגרתו הופעלו ארבעה אוטובוסים מונגשים. לקחי הניסוי מיושמים בשירות החדש, המוטמע, כאמור, בקווים רבים נוספים.

בשנתיים הקרובות (2023-2024) מתכוון המשרד להרחיב את השירות המונגש לכ-45 קווים בינעירוניים נוספים, באמצעות 115 אוטובוסים נגישים. זאת, בהתאם להצטיידות מפעילי התחבורה הציבורית ושדרוג תשתיות התחנות והמסופים. 

חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו, שעסקה רבות בקידום הנושא, מסרה: “שמחה לראות שהעבודה שלי בכנסת הקודמת להנגשת אוטובוסים בינעירוניים בערי הפריפריה ממשיכה להניב פרי, בזכות תקצוב של מיליוני שקלים שפעלתי שיאושר בתקציב ועבודת שטח יחד עם שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי.
מקווה שמשרד התחבורה ימשיך את השלב הבא של התוכנית שבנינו בכנסת הקודמת, והוא השלמת 100 אוטובוסים נגישים עד סוף השנה הזאת”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות