נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד
הסתדרות 480-100

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםאיזו דרך מתוקה לקדם תלמידים בחינוך המיוחד

איזו דרך מתוקה לקדם תלמידים בחינוך המיוחד

בבית ספר "ברקת" בחדרה משתתפים התלמידים בשיעורי "קונדיטוריה ואפייה תקשורתית", שנועדו לקדם מיומנויות תקשורת אצל נערים ונערות על הרצף

גם יועצת חינוכית, גם מורה לקונדיטוריה: מריטה לוי. צילום: דפנה מלאך

בבית ספר לחינוך מיוחד “ברקת” בחדרה, בו לומדים נערים ונערות עם אוטיזם, מצאו דרך מיוחדת במינה לעבוד על מיומנויות התקשורת של התלמידים: שיעורי “קונדיטוריה ואפייה תקשורתית”.

במהלך השיעורים האלה מכינים התלמידים מאפים מגוונים וטעימים, ועל הדרך משפרים את מיומנויות התקשורת שלהם. על הפרויקט מופקדת מריטה לוי, היועצת החינוכית של בית הספר, שהיא גם מנתחת התנהגות ובעלת תעודת הסמכה לקונדיטוריה בינלאומית.

השיעורים מתקיימים בחדר הקונדיטוריה בבית הספר, המאובזר בציוד מותאם, והתלמידים לומדים את יסודות האפייה, תוך שילוב של קידום מיומנויות תקשורת וכישורי חיים. השיעורים כוללים קריאת מתכון בדרכים ורבליות ו/או מונגשות באמצעות סמלים, בהתאם לצרכיו של כל תלמיד, מדידה של מרכיבים, שקילה, עבודת צוות, פיתוח עצמאות, סידור המצרכים על שולחן העבודה, הכנת המתכון בשיתוף פעולה תוך עידוד שיח תקשורתי בין התלמידים ובינם לבין המורה, שטיפת כלים ועריכת השולחן. לאחר שהסתיימו המלאכות התלמידים יושבים לאכול יחד את התוצרים הטעימים שהכינו במו ידיהם.

“התלמידים מרגישים בשיעור הזה תחושה של הישג”, מספרים לאתר “שווים” הורים מבית הספר, “והופכים להיות יותר יצירתיים. האפייה היא עוד דרך לבטא את הרגשות שלהם, לשפר את המצב רוח ובעיקר ליהנות. כשיש אירועים בבית הספר, הם מכינים מאפים במיוחד. למשל, יום הורים, יום המשפחה, מסיבות, חגים וסוף שנה. הם מחכים לשיעורים האלה בציפייה גדולה”.

המורה מריטה לוי יחד עם התלמידים בשיעור קונדיטוריה. צילום: דפנה מלאך

לדברי ההורים, אחד מהיתרונות של השיעור זה שהוא מחייב תקשורת בין כל המשתתפים בהכנת התוצרים. “באופן טבעי נוצרים שיתוף פעולה והדדיות, וזה מאוד משמעותי, בעיקר אצל אנשים עם אוטיזם, שהתקשורת היא הקושי המרכזי שלהם”, הם אומרים. “המטרה היא לעזור להם להיות בוגרים עצמאיים בחברה שמצליחים למצות את השאיפות שלהם בחיים”.

בבית הספר “ברקת” יש תשע כיתות, ולכן בכל שליש משנת הלימודים מלמדת לוי שלוש כיתות שיעורי קונדיטוריה ואפייה תקשורתית, במסגרת שיעורי כישורי חיים שהיא מעבירה כיועצת חינוכית.

המאפים שעושים התלמידים רבים ומגוונים, ובהם עוגות בחושות (שוקולד, תפוחים, תפוזים, סולת ושיש), עוגיות מבצק פריך (ריבה, חמאה, שוקולד צ’יפס, עוגיות מגולגלות ושושנים), עוגות שמרים, פיצות, לחמניות, פאי לסוגיו ועוד.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות