נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותמייקל ג'יי פוקס: "לא אגיע לגיל 80"

מייקל ג’יי פוקס: “לא אגיע לגיל 80”

לקראת יציאת סרט תיעודי על חייו, מספר השחקן המפורסם על החיים לצד מחלת הפרקינסון שבה אובחן בגיל צעיר: "לתת ליוצרי הסרט גישה להכול, לטוב ולרע"

מייקל ג'יי פוקס. צילום: ביגסטוק
מייקל ג’יי פוקס. צילום: ביגסטוק

השחקן ההוליוודי עטור הפרסים, מייקל ג’יי פוקס, המוכר בעקבות גילומו את מרטי מקפליי, גיבור טרילוגיית סרטי “בחזרה לעתיד” של סטיבן שפילברג, משיק סרט דוקומנטרי חדש על חייו כמתמודד עם מחלקת הפרקינסון. פוקס, שאובחן עם המחלה בגיל צעיר יחסית (29), הפך להיות סמל של המאבק במחלה ומזוהה מאוד עם קהילות האנשים עם מוגבלות ברחבי העולם.

בסרט, שנקרא “Still: A Michael J. Fox Movie”, משתף השחקן בן ה-61 פרטים נוספים על מאבקו ארוך השנים עם המחלה, וחושף למצלמה בכנות יוצאת דופן את הקשיים הרבים איתם הוא מתמודד יום יום. לדבריו, ניתוח שעבר בעמוד השדרה להסרת גידול שפיר, השפיע לרעה על ההליכה שלו, מה שהוביל אותו לנפילות ולפציעות רבות, כולל שבירת שתי הידיים, היד ועצמות הפנים.

“נפילה היא רוצח עבור אנשים עם פרקינסון”, אמר בראיון מקדים לצאת הסרט, “אז כנראה שלא אגיע לגיל 80. אני לא אשקר, זה נהיה קשה יותר בכל יום ויום, אבל זה המצב”, הוסיף בכאב.

מאבק ארוך שנים נגד המחלה

מרגע שאובחן, הפך פוקס לתומך של חקר מחלת פרקינסון, מחלה חשוכת מרפא, וניסה ללא הרף להקים יוזמות שנועדו למצוא לה פתרון. בשנת 2000 הקים פוקס את “הקרן של מייקל ג’יי פוקס”, המקדישה את כלל משאביה לקידום מציאת מרפא למחלה. עד היום השקיע הארגון למעלה מ-179 מיליון דולרים בחקר הפרקינסון, ובכך הפך עם השנים לארגון המממן הפרטי הגדול ביותר בעולם של חקר המחלה.

הסרט “Still”, בבימויו של הקולנוען דייוויס גוגנהיים, הוצג לראשונה בפסטיבל סאנדנס השנה ומלווה את חייו של פוקס באמצעות ראיונות, תמונות וצילומי ארכיון. בביקורת למגזין “הוליווד ריפורטר”, מבקר הטלוויזיה הראשי דניאל פינברג, שיבח את הסרט וכתב כי “המיקוד ההדוק והסגנון הייחודי, מספקים את תמצית האנרגיה והמשיכה של פוקס לאורך הדורות”. 

בנובמבר 2020 הודיע פוקס על פרישה מקריירת המשחק בגלל החמרה במצבו, ובשל העובדה כי המחלה משפיעה על יכולתו לשנן שורות עבור תפקידי משחק. במהלך אחד מהראיונות לקראת הסרט, אמר פוקס כי הוא לא רוצה להציב שום מגבלה על הצילומים שגוגנהיים ביקש לכלול. “זה סרט על החיים שלי, ואם אנחנו מתכוונים להיות כנים, אז צריך לתת ליוצרי הסרט גישה להכול, גם לטוב, וגם לרע”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות