נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהמכתב המרגש של אוהדי בית"ר למען האוהד הנכה בן ה-17

המכתב המרגש של אוהדי בית”ר למען האוהד הנכה בן ה-17

אחרי חוויה לא נעימה בחצי גמר הגביע, שלום אורי טרבלסי העלה פוסט לרשת. היום אוהדי בית"ר שלחו מכתב לשר התרבות והספורט בבקשה שיטפל בנושא

שלום אורי טרבלסי. צילום: עזרא טרבלסי

במכתב המופץ בשעות האחרונות בין אוהדי בית”ר ירושלים, שעליו חתמו כבר כ-500 אוהדי הקבוצה ואוהדי קבוצות נוספות, דורשים האוהדים מהגורמים הרלוונטיים למצוא לקראת גמר גביע המדינה פתרון ראוי למתניידים על כיסא גלגלים, שלא הצליחו לצפות במשחק חצי גמר הגביע של בית”ר בשל מיקומם באיצטדיון.

“אין שום סיבה שאדם נכה לא יוכל לצפות במשחק כדורגל באיצטדיון הכי חדיש ומשוכלל בישראל”, כתב השבוע ברשתות החברתיות שלום אורי טרבלסי, נער בן 17 הסובל ממחלת ניוון שרירים ומתנייד באמצעות כיסא גלגלים, ששיתף בחוויית הצפייה העגומה שלו במשחק חצי הגמר שנערך בשבוע שעבר בסמי עופר בחיפה. “נכה במדינת ישראל לא צריך לחוש תחושה כל כך לא נעימה בה הוא מכריח אנשים לזוז, לשבת או לא להפריע”.

אוהדי בית”ר ירושלים לא נותרו אדישים לפרסום של האוהד השרוף, ויחד עם אוהדי כדורגל נוספים יזמו פנייה לשר הספורט, ח”כ מיקי זוהר, יו”ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, יו”ר מינהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון וגורמים נוספים. במסגרת פנייתם דורשים האוהדים למצוא פתרון שיאפשר גם לאנשים עם מוגבלויות שאינם יכולים לקום על רגליהם לצפות במשחקי כדורגל באיצטדיון סמי עופר בכלל – ובמשחק גמר גביע המדינה בפרט.

“המצב הקיים אינו מתקבל על הדעת”, כתבו האוהדים, “ויש לבחון אימוץ של פתרונות שכבר נמצאו יעילים במגרשים אחרים, כמו הקצאת מקום ייחודי לכיסאות גלגלים על כר הדשא או ביציעי הכבוד. אנו סבורים כי על ממשלת ישראל, כנסת ישראל וראשי ענף הכדורגל בישראל חלה חובה לפעול בנדון גם מכוח חוק איסור הפליה בשירותים ובמוצרים, וכמובן שהדבר אף מתחייב מכוח ההיגיון הבריא”.

אוהד אמיץ ומעורב

טרבלסי הוא אוהד מעורב ויש לו הרבה מה להגיד גם מעבר לספורט. בפוסט שהעלה באוקטובר 2022 יצא באומץ נגד אוהדי בית”ר המשתייכים לארגון לה פמיליה. “בשנה האחרונה רשמתי את דעתי על לה פמיליה בהרבה מקומות במדיה, פייסבוק, טוויטר, טלגרם וכו'”, כתב טרבלסי. “מהרגע שאנשי הארגון ראו שיש אדם שמתנגד לדעותיהם, הם החליטו לתקוף אותי באופן אישי, להסית נגדי, לטעון שאני פרופיל פיקטיבי (צילומי מסך מצורפים) ואדם שמתחזה לילד נכה (תבינו את הרמה). בנוסף, נאמר לי שאחד מראשי הארגון המוכרים ביותר בירר מי אני כי הוא רצה ‘ליפול עליי’.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

“לפני יומיים דובר המועדון לשעבר אושרי דודאי העלה טור דעה בעיתון ‘כל העיר’ והביע את דעתו על הארגון. אני הגבתי לפוסט במשפט אחד קטן: ‘כל מילה’. רוצים לדעת מה היו התגובות? חבר לה פמיליה בשם ירין ירושלמי רשם: ‘בוא לריצה’. חבר ארגון נוסף רשם: ‘סטנגה זורם?’ בנוסף לזה, ירין ירושלמי כתב: ‘אם אתה בכיסא גלגלים איך יכול להיות שאתה רושם? אולי אתה מתחזה למישהו?’

“אתם צריכים להבין דבר אחד. ארגון שמתנהל ככה לא יכול להוביל את היציע ולא את המועדון, ואני לא הראשון ולא היחיד שזה קרה לו. לפני שנה ו-3 ימים התרחשו אירועי בלומפילד המחרידים בהם אוהדת נכה וחייל הוכו באלימות קשה רק כי הם עודדו בזמן שהיה שחקן מוסלמי על הדשא. כמובן שהיו עוד אירועים כמו שריפת המועדון ב-2013 וכו’.

“אוהדי בית”ר הטובים והאמיתיים צריכים להחליט איזה עתיד הם רוצים. עתיד בו בית”ר שלנו נמחקת תחת הגזענות והאלימות של ארגון לה פמיליה, או עתיד בו בית”ר פורחת ומצליחה עם קהל מאוחד שטובת המועדון בלבד לנגד עיניו. תבחרו אתם…”

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

תגובת ההתאחדות לכדורגל: “באצטדיון סמי עופר, מתקן שאירח משחקי נבחרת בינלאומיים, משחקים בליגת האלופות ובעוד מעמדים יוקרתיים, יש מקומות ייעודים לנכים בכסאות גלגלים. 113, ליתר דיוק, פרושים בכל האצטדיון, לרבות קומת ה-VIP. מיקום מושבי הנכים ביציעים השונים נבנה בהתאם לתקני הנגישות. מיקום כיסאות הגלגלים ביציע גבוה בשתי שורות מעל השורה שמתחת, באופן שאמור למנוע מאוהד היושב בשורה מתחת לאזור המיועד לכיסאות גלגלים להסתיר ליושב בכיסא הגלגלים גם אם יבחר אוהד זה לעמוד במהלך כל המשחק”.

“ההתאחדות לכדורגל לא רק מברכת ומקדמת את הגעת הנכים בכסאות גלגלים, אלא גם קבעה כי הם ומי שמלווה אותם ייכנסו חינם למשחקים שאנו מנהלים. במקום לחתום על עצומה, ראוי שאוהדים שאינם נכים יזכרו לשבת על המושבים ולא לעמוד עליהם לטובת מי שמרותקים לכסאות גלגלים וכך לא יסתירו להם ויפגמו בחוויית הצפייה שלהם, שההתאחדות מקפידה עליה ופועלת לטובתה”, לשון התגובה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות