נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותממחר שביתה כללית ברשויות. ומה עם החינוך המיוחד?

ממחר שביתה כללית ברשויות. ומה עם החינוך המיוחד?

השלטון המקומי החליט לשבות כחלק מהמאבק ב"קרן הארנונה". החינוך המיוחד הקלאסי יפעל כרגיל. לגבי המשולבים, כרגיל התמונה לא ברורה

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. צילום מוויקיפדיה
יו”ר השלטון המקומי, חיים ביבס. צילום מוויקיפדיה

מרכז השלטון המקומי וראשי הרשויות הודיעו היום (ראשון) על שביתה כוללת החל ממחר (יום שני), ללא הגבלת זמן, כחלק מהמאבק שלהם נגד חוק “קרן הארנונה”. השביתה כוללת גם את מערכת החינוך.

לטענתם, חוק “קרן הארנונה” יפגע בשירותי העיריות בתחומי החינוך, הרווחה והתרבות, ולדבריהם הוא עלול להביא חלק מהרשויות למצב של קריסה. בשלטון המקומי מתנים את הפסקת השביתה בהוצאת החוק מחוק ההסדרים של הממשלה.

בשלטון המקומי ציינו כי מערכת החינוך תשבות החל ממחר ללא הגבלת זמן, אולם החינוך המיוחד “הקלאסי” (גם מוסדות חינוך מיוחד, גם כיתות קטנות) יוחרג, כולל ההסעות לבתי הספר והגנים של החינוך המיוחד. לגבי ילדים משולבים, נכון לעכשיו נראה שהם יוכלו להגיע לגנים עם הסייעות האישיות שלהם, שם אמורות הגננות לעבוד כבשגרה. לגבי התלמידים המשולבים בבתי הספר, הם ככל הנראה לא ילמדו, ובכך יצטרפו לשאר חבריהם לכיתה שישבתו החל ממחר.

אם יתקבלו פרטים נוספים, נעדכן כמובן פה באתר ב”שווים”. בכל מקרה, מומלץ לכל תושב לבדוק עם הרשות המקומית שלו מה בדיוק קורה ממחר.  

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

בהודעה שהוציא מרכז השלטון המקומי נכתב: “אנחנו מתנגדים ל’קרן הארנונה’ והתנגדנו לכל אורך הדרך. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו, ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים. החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו”.

מנגד, גורמים בקואליציה טוענים כי השביתה מחר תהיה רק של הרשויות העשירות במרכז הארץ, ואילו כלל הרשויות יפעלו כרגיל. בכירי השלטון המקומי טוענים כי כלל הרשויות איתם – ומחר כמעט כולם ישבתו.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר האוצר בצלאל סמוטריץ’. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מה זה קרן הארנונה

חוק “קרן הארנונה” צפוי להגיע להצבעה במליאה עד ה-29 במאי, יחד עם חוק ההסדרים והצעת התקציב ל-2023-2024. הקרן היא יוזמה של משרד האוצר ומטרתה לחייב את הרשויות המקומיות להקצות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים בשטחן לטובת תמרוץ בנייה בערים המוחלשות. ההצעה מדברת על כך שכל רשות תעביר לקרן ייעודית שתוקם לכך סכום של בין 10%-28% מרווח הארנונה השנתי שלה, והכסף שייאסף יחולק חזרה לרשויות כולן כנגד כל היתר בנייה למגורים שתפיק כל רשות. כך – טוענים במשרד האוצר – יהיה תמריץ לבנייה למגורים בכל רחבי הארץ, בניגוד למצב כיום.

עיריית תל אביב הודיעה כי תשבית את כל השירותים העירוניים באופן מלא, למעט החינוך המיוחד. יחד איתה גם ראשון לציון, אשדוד, נתניה, באר שבע, חולון, רמת גן, רחובות, כפר סבא, הרצליה, חדרה, רעננה, גבעתיים ורמת השרון.

לעומת זאת, בעיריית פתח תקווה הודיעו כי אמנם תהיה מחר שביתה, אולם מערכת החינוך בכללותה תמשיך לפעול רגיל. “נמשיך לפעול ככל הנדרש בכדי למנוע את הפגיעה בהכנסות העירייה שבאמצעותן ניתנים שירותים לתושבי העיר”, הבהירו בעירייה.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות