נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותהקלינאים נגד קיצור ההכשרות: "יפגע בבריאות הציבור"

הקלינאים נגד קיצור ההכשרות: “יפגע בבריאות הציבור”

סקר חדש: כ-97% מהמטפלים מתנגדים להצעת החוק של המפלגות החרדיות, שתקצר את ההכשרה המקצועית ולא תחייב תואר אקדמי

יו”ר הוועדה לפניות הציבור ח”כ יצחק פינדרוס. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מרבית קלינאי התקשורת בישראל מתנגדים לתיקון הצעת חוק מקצועות הבריאות שהגישו לאחרונה המפלגות החרדיות. כך עולה מסקר שערכה האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת, לרגל שבוע המודעות להפרעות בתקשורת שחל השבוע. הסקר בדק את עמדתם של מאות מטפלים ומטפלות בכל רחבי הארץ. הטענה המרכזית שעולה נגד החוק: “הוא יפגע בבריאות הציבור”.

הסקר נערך על רקע יוזמת החקיקה של המפלגות החרדיות יהדות התורה וש”ס, שמטרתה בפועל לייתר את הצורך בלימודים אקדמיים ופיקוח של המל”ג. הצעת החוק מבקשת למעשה לאשר הכשרה מקוצרת, ללא תואר אקדמי, למקצועות פרא רפואיים כגון ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת – הצעה שמעוררת ביקורת רבה מצד בעלי המקצועות האלה כלפי המהלך. ההצעה מגיעה בין השאר על רקע הרצון של ראשי המפלגות החרדיות לשלב יותר נשים חרדיות בשוק התעסוקה.

נכון להיום, המפלגות החרדיות עדיין מנסות לקדם את הצעת החוק. זאת למרות שיו”ר איגוד מקצועות הבריאות, אלי גבאי, עומד על דעתו כי החוק לא יקודם, ובארגונים השונים ממשיכים להפעיל לחץ נגד הצעת החוק.

מהסקר עולה כי 96.9% מכלל קלינאי התקשורת בישראל אינם תומכים ביוזמה. ומה הסיבה לכך? 57.9% מהמשיבים אמרו כי הסיבה העיקרית לכך היא פגיעה בבריאות הציבור; 21.6% חוששים כי ייכנסו לתחום מטפלים ללא פיקוח; ו-10.4% חוששים מפגיעה בתדמית המקצוע.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

קלינאי תקשורת במספרים

מלבד הצעת החקיקה, הסקר כולל קצת נתונים מעניינים לגבי תחום קלינאות התקשורת בישראל. כך למשל ניתן ללמוד ממנו כי רוב מוחץ של קלינאי התקשורת הן נשים (95.8%), רובן מעל גיל 25 (85.3%). מהסקר עולה כי רוב המטופלים הם פעוטות וילדים (80.7%), והיתר הם מבוגרים (8.9%), נוער (6.9%) והגיל השלישי (3.5%).

על פי המטפלים, סיבת הטיפול הנפוצה ביותר הינה שפה (74.5%); לאחר מכן דיבור והיגוי (64.1%); תקשורת תומכת וחליפית (18.9%); שמיעה ושיקום שמיעה (13.1%); שטף וגמגום (9.7%); קול (7.7%), בליעה (6.6%); ואחר (7.3%).

מהסקר עולה עוד כי רוב קלינאי התקשורת פועלים גם בשירות הציבורי וגם בקליניקה פרטית (40.5%) במקביל. 38.6% מטפלים רק בשירות הציבורי, ו-22.4% רק בקליניקות פרטיות. משתתפי הסקר קבעו כי הסיבה לעבודה בקליניקה פרטית בלבד הינה השכר הנמוך בשירות הציבורי (72.2%).

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות