נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותשר הרווחה: "הסכם עם המעונות השיקומיים"; ההשבתה הושהתה

שר הרווחה: “הסכם עם המעונות השיקומיים”; ההשבתה הושהתה

שר הרווחה ושר האוצר: סיכמנו עם המעונות השיקומיים על השוואת תנאי השכר של הסייעות לאלו של השלטון המקומי, השביתה תבוטל. במטה המאבק החליטו לתת הזדמנות למו"מ

שר הרווחה יעקב מרגי. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עדכון: מנהלי ארגוני מעונות היום השיקומיים הודיעו הלילה כי החליטו להשהות את ההשבתה שתוכננה להיום, במטרה להגיע להבנות סופיות עם משרדי הרווחה והאוצר לגבי העלאת שכר הסייעות במעונות אלו ושיפוי המפעילים.

וכך כתבו במייל שנשלח להורי הילדים במעונות:

“חשוב לנו לשתף אתכם כי בעקבות שיחה שקיימנו הערב עם שר הרווחה ומתוך ההבנה כי יש נכונות והתחייבות מצידו לפתור את המשבר, החלטנו להשהות את ההשבתה שתוכננה החל ממחר, וזאת במטרה להגיע להסכמות סופיות בימים הקרובים. עדיין לא הגענו לקו הסיום ובתקווה שזה יקרה בקרוב, אך בינתיים חשוב לנו להודות לכם מקרב לב על שיתוף הפעולה המדהים שלכם ועל כך שהינכם חלק משמעותי מאוד במאבק החשוב הזה. מבטיחים לשוב ולעדכן אתכם בכל דבר. כאמור, המעונות מחר ימשיכו לפעול כרגיל. נמשיך לעשות כל שביכולתנו עבור הילדים האהובים”.

השביתה שתוכננה תבוטל

שר הרווחה והשירותים החברתיים יעקב מרגי (ש”ס) ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ (הציונות הדתית) הודיעו לפני שעה קלה כי הגיעו להסכמה עם מפעילי המעונות השיקומיים על העלאת שכר הסייעות במעונות אלו, וכתוצאה מכך תבוטל השביתה במעונות שתוכננה למחר. בתגובה הודיע מטה המאבק של המעונות השיקומיים כי מדובר ב”שקר” וב”תרגיל” של השרים, ובינתיים השביתה במעונות עדיין בתוקף.

לדברי שר הרווחה, הממשלה החליטה על העלאת שכר הסייעות במעונות השיקומיים והשוואתו לשכר הסייעות במעונות השלטון המקומי. “ההעלאה תיכנס לתוקפה מיד עם אישור תקציב המדינה, אשר צפוי לעבור בכנסת מיד לאחר חג השבועות”, הודיע מרגי, “ובהתאם ישופו מפעילי המעונות”.

עוד מסר שר הרווחה כי “עקב הסיכומים הודיעו מספר ארגוני מעונות לשר על ביטול הכוונה לשבות ואף הוציאו על כך הודעה להורים”.

מרגי הודה לשר האוצר והצוותים המקצועיים “על ההסכמות בדבר שיפוי המעונות השיקומיים. ההסכם שאליו הגענו מתקן את העוול ומשווה את תנאי ההעסקה של הסייעות במעונות השיקומיים לאלו של המעונות בשלטון המקומי. אני מודה למפעילי המעונות על ניהול משא ומתן ענייני. כמה מהם כבר הודיעו על הסרת איום השביתה ואני קורא ליתר המפעילים לפעול באופן דומה. משרד הרווחה והביטחון החברתי ימשיך לפעול לקידום השירותים לאנשים עם מוגבלות מלידה ועד זקנה”.

חכ״ל שירלי פינטו אמא לילדה במעון יום שיקומי, בשיחה עם השר יעקב מרגי על הפתרון המסתמן במעונות היום השיקומיים. נראה שהשר קשוב להורים והארגונים ופועל למציאת פתרון. צילום: באדיבות שירלי פינטו
חכ״ל שירלי פינטו אמא לילדה במעון יום שיקומי, בשיחה עם השר יעקב מרגי על הפתרון המסתמן במעונות היום השיקומיים. נראה שהשר קשוב להורים והארגונים ופועל למציאת פתרון. צילום: באדיבות שירלי פינטו

רשת “פר”ח”, המפעילה 15 מעונות יום שיקומיים, החליטה לא להשבית מחר את המעונות בעקבות הסיכומים. “לאחר שיחה עם שר הרווחה מרגי, שפועל באינטנסיביות מול שר האוצר, ולאחר ששמענו ממנו דברים מעודדים מאוד שיביאו לפתרון הבעיה עם הסייעות, קיבלנו החלטה שלא להשבית את 15 המעונות השיקומיים המנוהלים ברשת”, מסרו מ”פר”ח”. “אנחנו סומכים את ידינו על השר מרגי ונותנים לו לנהל את המו”מ מול האוצר בצורה הטובה ביותר כדי להסדיר את מצוקת שכר הסייעות”.

בצלאל סמוטריץ’. צילום: משרד האוצר

אלא שכאמור, מטה המאבק למניעת קריסת מעונות היום השיקומיים, הכולל מפעילי מעונות וגם הורים רבים, מיהר להודיע שמדובר בתרגיל. “האוצר והרווחה מנסים לבלום אותנו ולבלום את המאבק בשיאו, ולכן הוציאו הודעה שקרית לעיתונות”, נמסר מהמטה. “אל תאמינו להודעות האלו. מדובר בשקר גס ובתרגיל יח”צני זול שאנו מזועזעים ממנו! הם הצליחו לגייס את ארגון פרח בלבד”.

מעונות היום השיקומיים מסרו בתגובה להודעת שר הרווחה: “הופתענו לגלות מהתקשורת שמשרד הרווחה והאוצר מבשרים וחוגגים הסכמה בנושא שכר הסייעות ופתרון המשבר במעונות היום השיקומיים, בעוד שאף אחד לא עידכן אותנו בנושא. פנינו באופן מיידי למשרד הרווחה בבקשה לקבל תשובות ולוודא שלא מדובר בצ׳ק ללא כיסוי. בשלב זה לא ידוע לנו על שום שיפוי שישולם במסגרת ההועדה לטובת הסייעות. כל עוד לא נתבשר אחרת, השביתה מחר מתקיימת כמתוכנן”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות