נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזם30 יום ל"ספיישל": התרגשות במשלחת הישראלית

30 יום ל”ספיישל”: התרגשות במשלחת הישראלית

35 ספורטאים ישראלים עם מוגבלות קוגניטיבית או תקשורתית יתחרו במשחקים העולמיים של ספיישל אולימפיקס בכדורגל, אתלטיקה, ג'ודו, שחייה ועוד

חלוקת מדליות בתחרות אופניים של ספיישל אולימפיקס ישראל

עוד 30 יום זה קורה: המשחקים הבינלאומיים של ארגון ספיישל אולימפיקס, מאירועי הספורט הגדולים בעולם, יתקיימו בברלין בין ה-17 ל-25 ביוני. כ-7,000 ספורטאים וספורטאיות מ-170 מדינות ברחבי העולם עם מוגבלות קוגניטיבית (תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית, מוגבלות שכלית התפתחותית) יתחרו ב-26 ענפי ספורט. כמו כן, כ-20,000 מתנדבים, 3,000 מאמנים  וכ-300,000 צופים יהיו חלק מאירוע הספורט הייחודי.

מדינת ישראל תיוצג במשחקים הבינלאומיים על ידי נבחרת הכוללת 35 ספורטאים, מאמנים ומלווים. הספורטאים הישראלים יתחרו בשבעה ענפי ספורט: אתלטיקה, ג’ודו, שחייה, אופניים, טניס שולחן, כדורגל ובאולינג.

נבחרת ראשונה בכדורגל נשים

המשלחת הישראלית כוללת בין השאר נבחרת ראשונה לנשים בענף הכדורגל, אותה מאמנת כדורגלנית העבר סילבי ז’אן וחברות בה 14 שחקניות בגילאי 17-40; אבי אלבז, רוכב על אופני כביש, שאף מצא אהבה וזוגיות במסגרת התחרויות; רון בק, אלוף אירופה בטריאתלון ספרינט, אשר יתחרה בענף האתלטיקה; ניר אבלסון, הג’ודאי הצעיר מבאר שבע שזכה במדליית זהב בתחרות הג’ודו של ספיישל אולימפיקס וריגש רבים כשסיפר שסבל מבריונות; סוניה יונושוק וליאור רווח, שחקניות טניס שמשתתפות בטורניר יוניפייד – טורניר שבמסגרתו מתחרים ספורטאים עם מוגבלויות וללא מוגבלויות יחד.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מדובר בפעם הראשונה שהמשלחת הישראלית תייצג את המדינה באופן רשמי. עד היום לא קיבלו משלחות ספיישל אולימפיקס שיצאו למשחקים הבינלאומיים תמיכה והכרה רשמית ממדינת ישראל. השנה לראשונה, שר התרבות והספורט מיקי זוהר העביר החלטה במסגרתה המדינה מכירה בארגון ספיישל אולימפיקס ישראל כארגון רוחב, מכירה בהישגי הספורטאים ומתקצבת את הארגון לקראת המשחקים הבינלאומיים.

תחרות ג’ודו של ספיישל אולימפיקס ישראל. צילום: יאיר אבלסון

השתתפותה של ספיישל אולימפיקס ישראל במשחקים הבינלאומיים מתאפשרת הודות לשיתוף פעולה של מגוון גופים בישראל, הכוללים את משרד התרבות והספורט, נותני חסות, ביניהם “טויוטה ישראל” ו”סרין טכנולוגיות”, רשויות מקומיות ואנשים נלהבים המאמינים בערך של שוויון הזדמנויות לכולם.

יעלון: מוכיחים שרוח האדם מנצחת כל מגבלה”

“35 ספורטאי ספיישל אולימפיקס ישראל ייצגו את המדינה במשחקי ברלין”, אמר יו”ר ספיישל אולימפיקס ישראל, הרמטכ”ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון. “35 ספורטאים עם מגבלות קוגניטיביות, שיחד עם 2,000 חבריהם שמתאמנים בענפי ספורט שונים במסגרות ספיישל אולימפיקס ישראל, מוכיחים שרוח האדם מנצחת כל מגבלה. בהצלחה!”

שרון לוי בלנגה, מנכ”לית ספיישל אולימפיקס ישראל, סיפרה כי יש התרגשות גדולה במשלחת הישראלית לקראת היציאה לברלין לייצג את המדינה. “מזה חודשים ארוכים הספורטאיות והספורטאים שלנו מתאמנים ללא הפסקה לקראת האולימפיאדה בברלין, במטרה לחזור עם שלל מדליות ולייצג את המדינה בכבוד. אנו נרגשים מהמעמד הרשמי שניתן לנו על ידי שר התרבות והספורט מיקי זוהר – עניין שללא ספק נותן דרייב נוסף לחזור לארץ עם שלל מדליות. בהזדמנות זו אני רוצה להזמין את הציבור, כלי תקשורת ותומכים ברחבי הארץ להצטרף אלינו בקידום ההישגים יוצאי הדופן של הספורטאים שלנו, על ידי אימוץ רוח ההכללה והכרה בפוטנציאל העצום הטמון בכל פרט. ביחד אנו יכולים ליצור עולם שמעריך גיוון ומקיים את עקרונות השוויון”.  

רוכבות אופניים של ספיישל אולימפיקס ישראל

ספיישל אולימפיקס הוא אחד משלושת הארגונים האולימפיים המוכרים בעולם, לצד האולימפיאדה והמשחקים הפראלימפיים. יותר מ-6 מיליון ספורטאי  ספיישל אולימפיקס פעילים בלמעלה מ-192 מדינות. התנועה מקיימת מעל ל-100,000 משחקים ותחרויות בכל שנה ביותר מ-30 ענפי ספורט אולימפיים.

ספיישל אולימפיקס ישראל: https://specialolympicsisrael.org/

המשחקים הבינלאומיים בברלין: https://www.berlin2023.org/

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות