נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותבמוצ"ש זה מתחיל: אירועי שבוע ה"בליינד דיי" בישראל

במוצ”ש זה מתחיל: אירועי שבוע ה”בליינד דיי” בישראל

מרכז "נא לגעת", המרכז לעיוור ובנק הפועלים מזמינים את הציבור להופעות חושך, ארוחות הפתעה ועוד כדי להעלות מודעות לקהילת העיוורים וכבדי הראייה

סדנאות שוקולד בחושך ב”נא לגעת”. צילום: “נא לגעת”

לעצום את העיניים ולראות שש-שש: מרכז “נא לגעת” בנמל יפו מזמין את הקהל לחוות את שבוע ה-Blind Day, שיחל במוצ”ש (3.6) ויימשך עד ליום שישי (9.6). באופן סמלי יום הבליינד דיי מצוין בכל העולם מדי שנה ב-6/6.

האירועים, בשיתוף בנק הפועלים והמרכז לעיוור בישראל, נועדו לעורר באופן מקורי מודעות והזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה בישראל. זאת, באמצעות התנסות בעולמם ובחוויותיהם דרך מגוון מוקדי תרבות וקולינריה ייחודיים, בהשתתפות שורת אמנים ידועים לצד יוצרים ושחקנים עם מוגבלויות.

בין הפעילויות הייחודיות הצפויות: הופעת חושך של הראפר שאנן סטריט, לראשונה בקריירה; מופע ספרותי-מוזיקלי בנושא עיוורון ואור בהנחיית בן כספית ובהשתתפות חנן יובל, הסופרת מירה מגן ויוצרים עם מוגבלויות ראייה, שיכלול קטעי מחזה של חנוך לוין בביצוע סטודנטים עיוורים למשחק; וגם הקרנת סרט דוקו חדש.

מופע בחושך. שאנן סטריט. צילום יח”צ: אוהד רומנו

כמו כן יתקיימו: ארוחת הפתעה בעלטה מוחלטת של השף עינב אזגורי במסעדת החושך BlackOut של “נא לגעת”; “יש עוד מישהו בחדר” – מותחן אודיו-אוזניות בלשי בסאונד תלת מימד בחושך, בהשראת אגתה כריסטי ובהשתתפות גיא לואל, שרה פון שוורצה, גיל פרנק, חיים זנאתי ושחקנים נוספים; “לא על הלחם לבדו”‘ – הצגת הדגל המרגשת ועטורת השבחים של תיאטרון “נא לגעת”; וסדנת טעימות שוקולד מקורית בחושך מוחלט בהובלת קונדיטור.

“התוכנית האמנותית מהדהדת את חזון ‘נא לגעת’ כבמה לתרבות יוצרת המקדמת דיאלוג שוויוני ומובילה לשינוי חברתי, מתוך אמונה ברוח האדם וביכולתו לגעת ולשנות”, מסביר אורן יצחקי, מנכ”ל “נא לגעת”. “המרכז שלנו פועל בתחום האמנות המשלבת, אשר לא רק מעסיקה ומקדמת אמנים עם מוגבלות, אלא גם חושפת את הקהל למצבים חברתיים וקולות שאינו מכיר בדרך כלל. כל זה נעשה באופן שאינו מעורר סטיגמה, אלא מתפיסה חדשה של מוגבלות ויכולת שמבוססת על דיאלוג וגאווה”.

יצחקי מציין את האירועים האחרונים, שפורסמו גם באתר “שווים”, ושבהם הודרו אנשים עיוורים ועם מוגבלויות ראייה מהמרחב הציבורי בישראל. “המקרים המצערים האלה מלמדים על הצורך הדחוף להעלות מודעות ציבורית ולייצר שינוי חברתי משמעותי”, הוא מדגיש.

מרכז “נא לגעת” בנמל יפו. צילום: יונתן מיטל

במקביל לאירועי הבליינד דיי, מציינים ב”נא לגעת” את סיום השנה הראשונה של לימודי במה ייחודיים (כמעט בכל העולם) עבור תלמידים עם מוגבלויות ראייה ושמיעה, שנועדו לקדם אותם בעולמות התרבות ולפתוח עבורם דלתות. “זוהי אבן דרך משמעותית נוספת בהרחבת מעגלי הביטוי והיצירה האמנותית, כמו גם מעגלי ההשפעה החברתית והפצת חזון ‘נא לגעת’ בקרב קהל רחב ככל האפשר”, אומר המנכ”ל. “או כמו שאמר הצייר אדגר דגה, ‘אמנות היא לא מה שהאמן רואה, היא מה שהוא גורם לאחרים לראות'”.

רוצים להכיר את כל האירועים? הקליקו https://nalagaat.org.il/blind-day-2023/

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות