נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמעכשיו: לעיוורים יהיה הרבה יותר קל להתפלל בכותל

מעכשיו: לעיוורים יהיה הרבה יותר קל להתפלל בכותל

לטובת הנגשת רחבת הכותל ומוזיאון מגדל דוד הותקנו 25 מכשירים של Step-Hear. השימוש - באמצעות אפליקציה בסלולרי שמאפשרת הכוונה קולית

הכותל המערבי. צילום מוויקיפדיה

חברת “מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות” הנגישה את רחבת הכותל המערבי ואת מוזיאון מגדל דוד בירושלים לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה באמצעות מערכת Step-Hear – מערכת להתמצאות במרחב באמצעות חיווי קולי. המערכת הותקנה כחלק מתוכנית שדרוגים ושיפוצים במוזיאון, שחלקם נועדו להפוך את המקום לנגיש יותר עבור אנשים עם מוגבלות.

לטובת ההנגשה הותקנו כ-25 מכשירים של Step-Hear במוזיאון מגדל דוד וברחבת הכותל, בנקודות קריטיות במרחב. המכשירים ברחבת הכותל הם מסוג “שלט קולי” – רמקול חכם המופעל רק כאשר משתמש של Step-Hear נמצא בקרבתו, ומהווה מקור קול חיוני לדיוק בהכוונה עבור אנשים עם עיוורון  או לקות ראייה. התקנות אלו נוספו ל-60 מכשירים של Step-Hear שהותקנו בעיר העתיקה, בסמטאות המובילות לכותל ובנקודות נוספות.

התקן של Step-Hear. צילום יח”צ

Step-Hear היא טכנולוגיה פרי פיתוח ישראלי להנגשה עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראייה במרחב הציבורי, באמצעות הכוונה קולית לצורך התמצאות ומציאת דרך בתוך מבנים ומחוצה להם. המערכת פועלת בארץ ובעולם עם אלפי נקודות נגישות המותקנות במקומות ציבוריים ומסחריים, כגון אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים, סניפי בנקים, בתי חולים, מלונות, פארקים, אטרקציות תיירותיות, חופי ים, תחנות אוטובוס ועוד.

משתמשי הקצה נעזרים באפליקציה החינמית של Step-Hear, המפעילה באופן אוטומטי הנחיות קוליות מהמכשירים שהחברה מתקינה במרחב הציבורי, לצורך איתור הכניסה למבנה, למעלית ועוד והנחיות כיצד ללכת לאותן נקודות עניין.

מגדל דוד. צילום מוויקיפדיה

“אנו שמחים להמשיך את רצף ההנגשה בעיר העתיקה בעזרת Step-Hear,  ובכך לאפשר לאנשים עם לקות ראייה להתנייד באופן עצמאי בבואם ליהנות מפעילויות פנאי ותרבות”, אמרה רוית קרדי, מנכ”לית חברת “מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות”.

Step-Hear, מבית חברת “מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות”, היא חברה טכנולוגית בתחום הנגישות עבור אנשים עם מוגבלויות. החברות נמצאות בבעלות קבוצת תיגבור, המתמחה בפיתוח והתאמה של פתרונות מיקור חוץ המשלבים שירותים וטכנולוגיות.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות