נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות20 מיליון להקמת 33 גני משחקים נגישים בפריפריה

20 מיליון להקמת 33 גני משחקים נגישים בפריפריה

כך הוחלט במשרד לפיתוח הנגב והגליל. הבאים בתור אחרי גן השעשועים הנגיש שהוקם בנוף הגליל: באשדוד, באר שבע ועכו

גן המשחקים המונגש בנוף הגליל. צילום מתוך אתר “מתקני פסגות”

המשרד לפיתוח הנגב והגליל יקצה 20 מיליון שקלים להקמה של 33 גני משחקים מונגשים בערים וביישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית – כך עידכן המשרד.

על תכנון וביצוע הפרויקט מופקדת חברת “מתקני פסגות”, המתמחה בהקמת גנים מסוג זה, והיא כבר השלימה בנייה של גן משחקים נגיש בנוף הגליל, בשם “פארק החלומות”. “אנו מאמינים בערכי הנגישות והשילוב”, נמסר מהחברה, “וגאים להוביל את תחום גני השעשועים הנגישים בישראל. גנים נגישים ברמה הזאת עוד לא נעשו בארץ, ואנו בטוחים כי הם יסייעו לחולל שינוי משמעותי במרחב הציבורי ובשיתוף ובחיבור ילדים עם מוגבלויות לחברה הישראלית כולה”.

מה כולל גן כזה? לדברי החברה, המתקן המרכזי, מדגם “חושים”, מתאים לתנועה בכיסא גלגלים עד לשיא גובה המתקן, וגם למעבר מקביל של שני כיסאות גלגלים בו זמנית לרוחב כל גשר. בנוסף, משולבים בו לוחות תחושה, מוזיקה ומשחק, כתב ברייל, פאנל צילום “מעורר השראה” ושפופרות מוליכות קול.

“משולב חושים נגיש”. גן השעשועים בנוף הגליל. צילום מאתר “מתקני פסגות”

בגנים הנגישים ישנן גם נדנדות מסוגים שונים, קרוסלה המותקנת בקו אפס לקרקע, כף מחפרון דינמית למשחק בחול ומתקנים נוספים המותאמים לכיסאות גלגלים במשחק ישיר או בהעברה. “כל אפשרויות המשחק בגן מותאמות לכולם, כך שגם מי שלא צריך נגישות ישחק וייהנה”, משוכנעים בחברה.

לפי המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בקרוב ייפתחו גני משחקים מונגשים באשדוד, בבאר שבע ובעכו ובהמשך ביישובים רבים נוספים. “המהלך המרגש להקמתם של עשרות גני שעשועים לאנשים עם מוגבלות הוא צעד נוסף בדרך לעמידה במשימה הלאומית שלנו לשיפור חייהם של כלל התושבים, ובפרט של אנשים עם מוגבלות החיים בגליל ובנגב”, מסר השר לפיתוח הנגב והגליל יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית).

חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו כתבה ב”טוויטר”: “בשולי הסערה הפוליטית של השבוע האחרון, יש גם חדשות טובות. השר יצחק וסרלאוף החליט ליישם את התוכנית שהגשתי בקדנציה הקודמת להנגשת גני שעשועים בפריפריה לילדים עם מוגבלויות בסך 20 מיליון שקלים. אני מקווה שבהמשך התקציב יורחב, בדומה לתוכנית המקורית, כדי לתת מענה כולל לכל הערים”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות