נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאושר: אלפי מטופלי קנאביס לא יזדקקו עוד לרישיון

אושר: אלפי מטופלי קנאביס לא יזדקקו עוד לרישיון

לפי תקנות חדשות שאישרה ועדה הבריאות של הכנסת, חלק מהמטופלים יוכלו להסתפק במרשם רופא בלבד – ביניהם אוטיסטים, חולי אפילפסיה ודמנציה

צילום: Pix4free

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (שלישי) תקנות לפיהן חלק מהפונים לקבלת טיפול באמצעות קנאביס רפואי יוכלו לקבל מרשם מרופא – במקום להוציא בעצמם רישיון להחזקה ושימוש בקנאביס.

עד היום, על מנת לצרוך קנאביס רפואי, על מטופל היה להוציא רישיון לכך באישור משרד הבריאות או רופאים מסוימים אשר הוכשרו לכך. התקנות שאושרו היום בוועדה קובעות כי מעתה חלק מהפונים לא יזדקקו יותר להוצאת רישיון, אלא יוכלו לקבל מרשם על ידי רופאים מסוימים (לא רופאי משפחה, רופאי ילדים או פנימאים) שיעברו הכשרות בנושא.

הפונים שלא יזדקקו להוצאת רישיון הם מטופלים שמתמודדים עם אפילפסיה, קרוהן, דמנציה, אוטיזם (ללא הגבלת גיל), מחלות אונקלוגיות, טרשת נפוצה, איידס וחולים סופניים אשר תוחלת חייהם אינה עולה על שישה חודשים.

התקנות ייכנסו לתוקף 180 יום לאחר פרסומן. במקביל נקבע בוועדת הכספים כי עלות קבלת הרישיונות תעמוד על 360 ש”ח לשנה. עלות המרשמים (החל מעוד חצי שנה) תעמוד על 180 ש”ח לשנה. במקביל, החל מבעוד חצי שנה, לכשתיכנס רפורמת ‘קנאביס במרשם רופא’ לתוקף (רלוונטית לכ-15% מהמטופלים), יעמוד המחיר של ניפוק מרשם על 180 ש”ח לשנה.

יו”ר הוועדה, ח”כ אוריאל בוסו, אמר בדיון: “זהו רק שלב ראשון, יש התוויות רפואיות נוספות הדורשות התייחסות וטיפול. לנגד עינינו עומדת טובת המטופלים והרצון להקל על כאבם, להגדיל את היצע הרופאים והנגישות ולהוזיל מחירים. כל זאת תוך שימת לב לחשש מפני זליגות ושימוש לרעה בסם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות