נושאים קשורים

כמה שילם הביטוח הלאומי לנפגעי הטבח ב-7.10

על פי נתוני הביטוח הלאומי, 4,070 אזרחים נרצחו בפעולות טרור מקום המדינה, 834 מתוכם השנה. יותר מ-10% מהחללים הם ילדים ונוער עד גיל 18

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות



אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
ראשיאוטיזםאושר: אלפי מטופלי קנאביס לא יזדקקו עוד לרישיון

אושר: אלפי מטופלי קנאביס לא יזדקקו עוד לרישיון

לפי תקנות חדשות שאישרה ועדה הבריאות של הכנסת, חלק מהמטופלים יוכלו להסתפק במרשם רופא בלבד – ביניהם אוטיסטים, חולי אפילפסיה ודמנציה

צילום: Pix4free

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (שלישי) תקנות לפיהן חלק מהפונים לקבלת טיפול באמצעות קנאביס רפואי יוכלו לקבל מרשם מרופא – במקום להוציא בעצמם רישיון להחזקה ושימוש בקנאביס.

עד היום, על מנת לצרוך קנאביס רפואי, על מטופל היה להוציא רישיון לכך באישור משרד הבריאות או רופאים מסוימים אשר הוכשרו לכך. התקנות שאושרו היום בוועדה קובעות כי מעתה חלק מהפונים לא יזדקקו יותר להוצאת רישיון, אלא יוכלו לקבל מרשם על ידי רופאים מסוימים (לא רופאי משפחה, רופאי ילדים או פנימאים) שיעברו הכשרות בנושא.

הפונים שלא יזדקקו להוצאת רישיון הם מטופלים שמתמודדים עם אפילפסיה, קרוהן, דמנציה, אוטיזם (ללא הגבלת גיל), מחלות אונקלוגיות, טרשת נפוצה, איידס וחולים סופניים אשר תוחלת חייהם אינה עולה על שישה חודשים.

התקנות ייכנסו לתוקף 180 יום לאחר פרסומן. במקביל נקבע בוועדת הכספים כי עלות קבלת הרישיונות תעמוד על 360 ש”ח לשנה. עלות המרשמים (החל מעוד חצי שנה) תעמוד על 180 ש”ח לשנה. במקביל, החל מבעוד חצי שנה, לכשתיכנס רפורמת ‘קנאביס במרשם רופא’ לתוקף (רלוונטית לכ-15% מהמטופלים), יעמוד המחיר של ניפוק מרשם על 180 ש”ח לשנה.

יו”ר הוועדה, ח”כ אוריאל בוסו, אמר בדיון: “זהו רק שלב ראשון, יש התוויות רפואיות נוספות הדורשות התייחסות וטיפול. לנגד עינינו עומדת טובת המטופלים והרצון להקל על כאבם, להגדיל את היצע הרופאים והנגישות ולהוזיל מחירים. כל זאת תוך שימת לב לחשש מפני זליגות ושימוש לרעה בסם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות