נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"
הסתדרות 480-100

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאוטיזם"הבן שלי לא אוטיסט מחמד. אני משתף כי יש לי כוח לעזור...

“הבן שלי לא אוטיסט מחמד. אני משתף כי יש לי כוח לעזור לאחרים”

מחר ב"ידיעות אחרונות": אופיר חיים, שהביא את הנבחרת עד גיל 20 להישג הגדול בתולדות הכדורגל הישראלי, מדבר על הדרמה שטילטלה את משפחתו בשנה האחרונה

אופיר חיים. צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

אחרי שהוביל את נבחרת הנוער בכדורגל למקום השלישי באליפות העולם עד גיל 20 והדהים מדינה שלמה, התפנה המאמן אופיר חיים להעניק ראיון ל”ידיעות אחרונות”, שיתפרסם מחר (שישי) במוסף “7 ימים”.   

בראיון לעיתונאי נדב צנציפר דיבר חיים, נשוי ואב לשלושה ילדים, ובהם אור (21), שמתמודד עם אוטיזם, על הטלטלה המשפחתית שעברו בשנה האחרונה, בעודו מתכונן עם שחקניו למונדיאליטו בארגנטינה. “בזמן שהייתי במחנה אימונים של הנבחרת, כולל משחקי הכנה, אשתי אורלי נסעה לבית חולים פסיכיאטרי כדי לקבל טיפול תרופתי חדש לאור”, מספר המאמן. “הוא התפרץ שם והחליטו להשאיר אותו. ברגע שסיימתי את המשחק, ראיתי את ההודעה. התקשרתי לבית החולים וביקשתי לדבר עם אור. הם אמרו לי שהוא קשור ואי אפשר לתקשר איתו. באותו רגע הלב שלי הפסיק לפעום, רציתי למות, לא עניין אותי כלום”.

את המפגש עם בנו בבית החולים הוא מתאר כטראומה. “מצאנו ילד שלא הכרנו, שכולו מסומם”, הוא משחזר. “הוא לא יכול היה לדבר או לעמוד על הרגליים. באותו רגע החלטנו שהוא לא נשאר שם יותר, שאנחנו מקריבים את עצמנו ועושים לו איזון תרופתי בבית. זו המשימה הכי קשה שהורים יכולים לקבל על עצמם”.

אופיר חיים עם אשתו אורלי והבן אור. צילום מהאלבום המשפחתי

עכשיו, הוא מעדכן, יש רגיעה במצב של אור בעקבות איזון תרופתי וטיפול התנהגותי שהוא מקבל, אבל עדיין, חיים ואורלי מתקשים מאוד למצוא לו מסגרת דיור מתאימה שתיתן לו את התמיכה שלה הוא זקוק. אחרי שנתיים של ניסיונות לא מוצלחים, הם החליטו לאחרונה להקים עמותה בשביל אור ועוד כמה צעירים כמוהו. “אנחנו בתהליכים”, הוא אומר, “העמותה תקום בקרוב על מנת לספק את הצרכים והדרישות שלהם. משגע אותי שהמדינה לא נותנת מענה לילדים בני 21 שמסיימים מסגרות. מה, הם נעלמים? הם לא קיימים יותר? משפחות נהרסות ונעלמות. אני לא מבין את זה”.

“הוא לא אוטיסט מחמד”

על הביקורת שהשמיע נגדו פרשן הספורט רז זהבי, שלפיה הוא משתף את חייו האישיים יותר מדי וזה כבר “פתטי”, הוא מגיב: “אני זה אני. לא עשיתי או אמרתי שום דבר לטובת לייקים. זה הבן שלי, זו ההתמודדות שלי. הוא לא אוטיסט מחמד. אמרתי לשחקנים שלי מראש שכמו שהם פתוחים איתי, אני פתוח ומשתף אותם שיש בחיים דברים לא פשוטים וצריכים להתמקד במטרה ולעשות הכל. בעבר אנשים לא ידעו מה שאני עובר בבית, התביישתי בזה. אבל אז הבנתי שיש לי כוח לעזור לאחרים”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות