נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאוטיזםהצעיר האוטיסט שלא ידע לפתוח בקבוק מים שבר את שיא גינס

הצעיר האוטיסט שלא ידע לפתוח בקבוק מים שבר את שיא גינס

מקס פארק בן ה-21 נכנס להיכל התהילה לאחר שפתר את הקובייה ההונגרית תוך 3.13 שניות. הוריו: "הקובייה עזרה לו להתפתח בעוד הרבה תחומים"

מקס פארק (מימין) שובר את שיא העולם. צילום: יוטיוב

מי לא שמע על ספר השיאים של גינס? “גינס שיאי עולם” (Guinness World Records), שנקרא בעבר ספר השיאים של גינס, הוא קובץ מפורסם של שיאים אנושיים מעודכנים מרחבי העולם, ובכל שנה יוצאת מהדורה חדשה ומעודכנת.

הספר מאגד שיאים רבים שתועדו מסביב לגלובוס, בעיקר בנוגע ליכולות אנושיות יוצאות דופן, והוא נחשב לספר בעל שם ויוקרה שרבים טורחים רבות על מנת להיכלל בו כשיאנים.

מקס פארק בן ה-21, קוריאני-אמריקאי שאובחן עם אוטיזם בגיל שנתיים, הוא כעת חלק מהיכל התהילה של שיאי גינס. פארק, הידוע בכינויו “נער הפלא של עולם הקוביות”, שבר לאחרונה שיא גינס בפתרון קובייה הונגרית בגודל 3X3X3. הוא עשה זאת ב-3.13 שניות בלבד, תוך שהוא שובר את שיא העולם שנקבע ב-2018 על ידי יושנג דו הסיני, שפתר את הקובייה תוך 3.47 שניות. מדובר בשיפור של קצת יותר מ-4 עשיריות השנייה.

פארק, שנחשב לאגדת ספייסקיובינג, כבר פתר בעבר את הקובייה ההנוגרית (מכונה גם קוביית רוביק) ב-3.63 שניות, מה שהציב אותו במקום השני, ועכשיו הוא הצליח לעקוף את יריבו הסיני ולרגש את כולם. “נער הפלא” גם הציג טרנד חדש לעולם הקוביות בשם “A0100”, שהוא מבחן מפתח בקוביות הכרוך בפתרון הקובייה 100 פעמים, עם בחירת הזמנים הטובים והגרועים ביותר וחישוב הזמן הממוצע.

עד היום הוא זכה בלמעלה מ-400 תחרויות קוביות רוביק ואפילו הופיע בסרט תיעודי של נטפליקס משנת 2020 בשם “The Speed ​​Cubers”.

“הייתה תקופה שמקס אפילו לא יכול היה לפתוח בקבוק מים”, סיפרו הוריו של פארק, שון ומיקי, בעקבות שבירת השיא, “אבל הוא הראה עניין בפתרון קובייה הונגרית. העובדה שהוא הצליח לעשות את זה בזמני שיא נתנה לו משמעות רבה ותחושת מסוגלות, וגם עזרה לו להתפתח בתחומים נוספים רבים בחיים”. 

הצעיר האוטיסט, שמשמש מודל לחיקוי לרבים בעולם, כמי שלא נותן לאוטיזם להפריע לו בדרך להצלחה כבירה, הוא אחד משמונה אנשים שהצטרפו להיכל התהילה של גינס ב-2023. ביניהם: הזמרת הכוכבת ביונסה, על היותה “מלכת הפופ הנשי”, והכדורגלן הענק כריסטיאנו רונאלדו על היותו “מבקיע השערים הרבים ביותר לגברים”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות