נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםצאתכם לשלום: משלחת הספיישל אולימפיקס המריאה לברלין

צאתכם לשלום: משלחת הספיישל אולימפיקס המריאה לברלין

אל על, המטיסה הרשמית של הנבחרת למשחקים, קיימה טקס מיוחד לרגל היציאה למשחקי העולם. במשלחת הישראלית 35 ספורטאים וספורטאיות עם צרכים מיוחדים

מנכ”לית אל על עם ספורטאי הספיישל אולימפיקס. צילום: בן מלניק

צאתכם לשלום: אתמול (חמישי) יצאה המשלחת הרשמית של ספורטאי ספיישל אולימפיקס ישראל למשחקים העולמיים בברלין שייערכו בין ה-17 (שבת) ל-25 ביוני. 

אל על, המטיסה הרשמית של הנבחרת למשחקים, קיימה טקס מיוחד לרגל יציאתה של המשלחת בטרקלין המלך דוד, בהשתתפות דינה בן טל גננסיה, מנכ”לית אל על, ומנכ”לית ספיישל אולימפיקס ישראל, שרון לוי בלנגה. המשלחת הישראלית כוללת 35 ספורטאים וספורטאיות, כולם עם צרכים מיוחדים, וכ-35 אנשי צוות, בהם מאמנים ומלווים. הספורטאים הישראלים יתחרו במשחקים בשמונה ענפי ספורט: אתלטיקה, טניס, ג’ודו, שחייה, אופניים, טניס שולחן, כדורגל ובאולינג.

“אל על גאה ללוות את הספורטאים בדרכם לאולימפיאדה, ובכך לחשוף גם לעולם את היכולות האדירות הטמונות בהם”, אמרה מנכ”לית אל על לנוכחים. “מתעמלי ואלופי הספיישל אולימפיקס הם השראה גדולה, וכל אחד ואחת מהם מהווה דוגמה לכך שהשמיים הם הגבול. בשמי ובשם אל על אני מאחלת לכם הצלחה ענקית, שתמריאו גבוה ותוכיחו לכולם שבשבילכם אפילו השמיים הם לא הגבול. בשבילנו אתם כבר אלופים”.

מנכ”לית ספיישל אולימפיקס ישראל אמרה: “הפעם אנחנו טסים בהרגשה אחרת. הודות למהלך להסדרה והכרה בספיישל אולימפיקס כארגון גג בישראל, מהלך היסטורי של שר התרבות והספורט מיקי זוהר, לנו ולספורטאים שלנו יש תחושה של שליחות. מזה חודשים ארוכים הספורטאיות והספורטאים שלנו מתאמנים לקראת האולימפיאדה, במטרה לחזור עם שלל מדליות ולייצג את המדינה בכבוד. אני רוצה בהזדמנות זו להודות מעומק ליבי למנכ”לית אל על דינה בן טל גננסיה על התמיכה במשלחת ולכל צוות אל על על החיבוק לספורטאים ולספורטאיות שלנו”.

האולימפיאדה של ארגון ספיישל אולימפיקס העולמי מתקיימת אחת ל-4 שנים, ובמסגרתה מתחרים ספורטאיות וספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בשלל ענפים. זאת, במטרה לחשוף לעולם את היכולות האדירות הטמונות באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ובכך להביא לשילובם בחברה.

במשחקים בברלין יתחרו כ-7,000 ספורטאים וספורטאיות מ-170 מדינות ברחבי העולם עם מוגבלות קוגניטיבית (תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית, מוגבלות שכלית התפתחותית) ב-26 ענפי ספורט. כמו כן, כ-20,000 מתנדבים, 3,000 מאמנים וכ-300,000 צופים יהיו חלק מאירוע הספורט הייחודי.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות