נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה



ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיאוטיזםצאתכם לשלום: משלחת הספיישל אולימפיקס המריאה לברלין

צאתכם לשלום: משלחת הספיישל אולימפיקס המריאה לברלין

אל על, המטיסה הרשמית של הנבחרת למשחקים, קיימה טקס מיוחד לרגל היציאה למשחקי העולם. במשלחת הישראלית 35 ספורטאים וספורטאיות עם צרכים מיוחדים

מנכ”לית אל על עם ספורטאי הספיישל אולימפיקס. צילום: בן מלניק

צאתכם לשלום: אתמול (חמישי) יצאה המשלחת הרשמית של ספורטאי ספיישל אולימפיקס ישראל למשחקים העולמיים בברלין שייערכו בין ה-17 (שבת) ל-25 ביוני. 

אל על, המטיסה הרשמית של הנבחרת למשחקים, קיימה טקס מיוחד לרגל יציאתה של המשלחת בטרקלין המלך דוד, בהשתתפות דינה בן טל גננסיה, מנכ”לית אל על, ומנכ”לית ספיישל אולימפיקס ישראל, שרון לוי בלנגה. המשלחת הישראלית כוללת 35 ספורטאים וספורטאיות, כולם עם צרכים מיוחדים, וכ-35 אנשי צוות, בהם מאמנים ומלווים. הספורטאים הישראלים יתחרו במשחקים בשמונה ענפי ספורט: אתלטיקה, טניס, ג’ודו, שחייה, אופניים, טניס שולחן, כדורגל ובאולינג.

“אל על גאה ללוות את הספורטאים בדרכם לאולימפיאדה, ובכך לחשוף גם לעולם את היכולות האדירות הטמונות בהם”, אמרה מנכ”לית אל על לנוכחים. “מתעמלי ואלופי הספיישל אולימפיקס הם השראה גדולה, וכל אחד ואחת מהם מהווה דוגמה לכך שהשמיים הם הגבול. בשמי ובשם אל על אני מאחלת לכם הצלחה ענקית, שתמריאו גבוה ותוכיחו לכולם שבשבילכם אפילו השמיים הם לא הגבול. בשבילנו אתם כבר אלופים”.

מנכ”לית ספיישל אולימפיקס ישראל אמרה: “הפעם אנחנו טסים בהרגשה אחרת. הודות למהלך להסדרה והכרה בספיישל אולימפיקס כארגון גג בישראל, מהלך היסטורי של שר התרבות והספורט מיקי זוהר, לנו ולספורטאים שלנו יש תחושה של שליחות. מזה חודשים ארוכים הספורטאיות והספורטאים שלנו מתאמנים לקראת האולימפיאדה, במטרה לחזור עם שלל מדליות ולייצג את המדינה בכבוד. אני רוצה בהזדמנות זו להודות מעומק ליבי למנכ”לית אל על דינה בן טל גננסיה על התמיכה במשלחת ולכל צוות אל על על החיבוק לספורטאים ולספורטאיות שלנו”.

האולימפיאדה של ארגון ספיישל אולימפיקס העולמי מתקיימת אחת ל-4 שנים, ובמסגרתה מתחרים ספורטאיות וספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בשלל ענפים. זאת, במטרה לחשוף לעולם את היכולות האדירות הטמונות באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ובכך להביא לשילובם בחברה.

במשחקים בברלין יתחרו כ-7,000 ספורטאים וספורטאיות מ-170 מדינות ברחבי העולם עם מוגבלות קוגניטיבית (תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית, מוגבלות שכלית התפתחותית) ב-26 ענפי ספורט. כמו כן, כ-20,000 מתנדבים, 3,000 מאמנים וכ-300,000 צופים יהיו חלק מאירוע הספורט הייחודי.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות