נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשות40 חודשי מאסר לבן 55 שביצע עבירות מין בנערה עם מוגבלות

40 חודשי מאסר לבן 55 שביצע עבירות מין בנערה עם מוגבלות

בשל מוגבלותה ומצבה הנפשי, ביהמ"ש פטר אותה מהחובה להעיד ושמע את עדויותיה במשטרה. השופט: "שבר עמוק נפער בנפשה עד כדי ניסיונות אובדניים"

בית המשפט (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
צילום אילוסטרציה: ביגסטוק

אביחי חיים

בית משפט השלום בתל אביב גזר 40 חודשי מאסר ופיצוי בסך 50,000 שקל על בן 55 שהורשע בחודש שעבר בביצוע עבירות מין בקטינה עם מוגבלות שכלית ונפשית כאשר הייתה בת 15 בלבד.

הנאשם, חיים פלג, הורשע בעבירות של בעילה אסורה בהסכמה, גרם בעילה אסורה בהסכמה והחזקת חומר תועבה. העבירות בוצעו בקטינה ילידת 2002 בהיותה, כאמור, בת 15. פלג ניהל עם הקטינה התכתבויות אינטנסיביות בעלות תוכן מיני, ביודעו את גילה. בהמשך, פגש את הקטינה בסמוך לבית ספרה והסיע אותה ברכבו למקום מרוחק, שם בעל אותה בהסכמתה.

במהלך ניהול המשפט הגישה עו”ד ירדן זאבי בשם הפרקליטות בקשה לאפשר למתלוננת להעיד עם אמצעי התאמה. בהתקרב מועד העדות, התברר כי הידרדר מצבה הנפשי של המתלוננת, שהייתה בפוסט טראומה בעקבות מעשיו של הנאשם. לפיכך, ועל מנת שלא לגרום לנזק בלתי הפיך למתלוננת ובהתאם לחוק הליכי חקירה והעדה (התאמה לאנשים עם מוגבלות שכלית או נפשית), פנתה הפרקליטות לבית המשפט וביקשה לפטור את המתלוננת מעדות ולהגיש את הודעותיה מהמשטרה במקום עדותה.

לאחר ששמע עדים מומחים אשר העידו על מצבה הנפשי של הקטינה, קיבל השופט איתן קורנהאוזר את בקשת הפרקליטות ופטר את המתלוננת, לנוכח מצבה הנפשי, ממסירת העדות.

בשלב הטיעונים לעונש, עו”ד זאבי הדגישה את פער הגילאים המשמעותי בין הנאשם לקטינה, שעומד על 35 שנים, את גילה הצעיר של הקטינה בעת ביצוע העבירות וכן את הנסיבות החמורות שבהתנהלות הנאשם, אשר יזם את הקשר המיני, תיכנן והוציא לפועל את המפגש ואת קיום יחסי המין, למרות שכאמור ידע את גילה.

בפסק הדין מציין השופט קורנהאוזר כי “הנאשם לא עבר במשך שנים מאז ביצוע העבירות כל ניסיון לבחון את הרקע שהביאו לבצע את המעשים הנלוזים בהם הורשע, בין אם טיפולי ובין אם אחר, ולא הצביע על ראשית הפנמה או הבנה של הפסול במעשיו”. עוד הוסיף השופט כי “בית המשפט נחשף במהלך ניהול הליך זה למידת הפגיעה העמוקה בקטינה בשל מעשי הנאשם, לשבר העמוק שנפער בנפשה ללא איחוי עד כדי ניסיונות אובדניים חוזרים ונשנים במחלקה סגורה”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות