נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"
הסתדרות 480-100

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"למה צריך להתחנן למשרד הבריאות כדי לקבל כיסא ממונע?"

“למה צריך להתחנן למשרד הבריאות כדי לקבל כיסא ממונע?”

ועדת הרווחה של הכנסת דנה בפתרונות ניידות לילדים עם מוגבלות קוגניטיבית נמוכה. משרד הבריאות: "זה עלויות של מיליוני שקלים"

“מחויבים לדאוג להם”. משתתפי הדיון בכנסת, אתמול

“בושה שיש ילדים שחלקם מונשמים, לא מדברים, אוכלים בהזנה לתוך הבטן – והם מבקשים כיסא גלגלים ראוי כדי לצאת לרחוב ולא מקבלים”. כך אמרה בסערת רגשות תמר גלפנד, אימא לילדה בת 14 המתניידת בכיסא גלגלים ממונע, בדיון אתמול בוועדת הרווחה של הכנסת בנושא פתרון לניידות לילדים עם מוגבלות קוגנטיבית נמוכה.

ח”כ יונתן מישרקי (ש”ס), יו”ר הוועדה ומיוזמי הדיון, אמר כי “מדובר בנושא רגיש ומשמעותי מאוד עבור ההורים לילדים הנכים. אנחנו שומעים מהם על קשיים גדולים ורבים, שלעיתים מונעים מהם לצאת ולהסתובב עם הילדים. לכן, אנחנו מבקשים לתקצב עבור אותם הורים מנגנון טכני חשמלי שיאפשר להורים להניע את הכיסא. מדובר בכמה מאות של ילדים בגילאי 12-18”.

מנגד, במשרד הבריאות דחו את הטענות ואמרו כי מדובר בעלויות של מיליוני שקלים. ד”ר ירון סחר ממשרד הבריאות אמר כי אין עוררין על הקושי הפיזי, הרגשי והנפשי שהורים נדרשים לו בטיפול כזה, אבל הסוגייה חייבת להילמד.

ד”ר סחר טען כי הוא לא רואה סיבה לתעדף אוכלוסייה אחת על פני אחרת: “בהסתכלות כזאת התחשיבים הם הרבה יותר גדולים, כאשר יישור קו במעבר לניידות ממונעת לכלל אוכלוסיית הילדים בגילאי 12-18 תעלה מעל 80 מיליון שקלים באופן ראשוני, ועוד כ-20 מיליון שקלים פר שנה”.

מ”מ יו”ר הוועדה, ח”כ מישרקי, אמר בתגובה לדברים: “אתה לוקח את הדברים להסתכלות רוחבית ואכן יש הרבה דברים שדורשים תיקון, אבל כרגע אנחנו עוסקים באוכלוסייה מאוד ספציפית וברורה. אנחנו מבקשים להבין מה היא העלות התקציבית הממוקדת לצורך הזה”.

בתגובה לדבריו, דפנה אזרזר, מנכ”לית ארגון אהב”ה ואמא לבן 19 עם מוגבלות קוגנטיבית, אמרה כי ככל שהם גדלים, הם צריכים יותר את הכיסא הממונע: “יש לי שני עובדים זרים וגם הם לא יוצאים עם הילד מפתח הדלת, כי הכיסא שלו מאסיבי מאוד והוא עצמו שוקל קרוב ל-60 ק”ג”.

ח”כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) אמר: “מדובר בילדים שתוחלת החיים שלהם לא ארוכה, ומה שאנחנו כחברה יכולים לתת להם – אנחנו מחויבים לתת ולדאוג להם. כשאין את המענים המתאימים הילד נשאר בבית, כי הקושי להתנייד הוא גדול. אנחנו מבקשים לדעת איך אנחנו פותרים את הבעיה הזאת ונותנים למשפחות מענה מסודר”.

ח”כ דבי ביטון (יש עתיד) אמרה כי “מדובר בצעד מתבקש, לא מדובר בכמויות ובסכומים גדולים וזה המעט שאנחנו יכולים לעשות”. ח”כ יאסר חוג’יראת (רע”מ) הוסיף כי “תפקידנו וחובתנו לעזור למוחלשים”.

חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו, שהשתתפה בדיון, אמרה: “אני לא מאמינה שצריך להסביר למה למען השם הורים לילדים עם מוגבלות נאלצים לדחוף ילד ששוקל 60-70 קילו על כיסא גלגלים קטן, מקרטע ושבור. למה הם צריכים להתחנן למשרד הבריאות לקבל כיסא ממונע שתואם את מידותיהם, ומסורבים פעם אחרי פעם? זה פגיעה אנושה בכבוד האדם ובחירותו”.

ח”כ מישרקי סיכם את הדיון ואמר כי הוא יפנה לשר הבריאות כדי לתת דגש למציאת פתרון עבור אותו חתך גילאים שהזכרנו כאן. “לא יתכן שילדים נאלצים להינעל בבתים”, אמר.

יו”ר הוועדה, ח”כ יונתן מישרקי. צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות