נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםזוכה השוטר שירה למוות באיאד אל חלאק

זוכה השוטר שירה למוות באיאד אל חלאק

בית המשפט המחוזי בירושלים הכריע: א' בן ה-21, שוטר מג"ב שגרם למותו של הצעיר על הרצף האוטיסטי, לא יייענש. השופטת: "סיטואציה סבוכה"

איאד אל חאלק. צילום: מרכז ''אלווין'' במזרח ירושלים
איאד אל חאלק. צילום: מרכז ”אלווין” במזרח ירושלים

שופטת בית המשפט המחוזי חנה לומפ זיכתה היום (חמישי) את א’ בן ה-21, שוטר מג”ב שירה למוות באיאד אל חלאק, צעיר ערבי עם מוגבלות בעיר העתיקה בירושלים.

האירוע הקשה התרחש בחודש מאי 2020, ובמסגרתו הוקפץ כוח של מג”ב שאבטח את אזור העיר העתיקה בירושלים בעקבות חשד לחדירת מחבל. טעות בזיהוי גרמה לכך שאל חלאק בן ה-32 נורה למוות, אחרי שלא הזדהה בפני השוטרים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“טעה טעות כנה”

“ליבו של בית המשפט עם בני משפחתו של המנוח”, אמרה השופטת לומפ בזמן הקראת פסק הדין. “השוטר נקלע לסיטואציה סבוכה – מדובר באזור שידע פיגועים רבים, והנאשם הצטרף לאירוע לאחר שאיאד ז”ל זוהה כבר כמחבל חמוש. הוא טעה טעות כנה שעליה היצר, הוא לא ידע שאיאד היה אדם תמים עם צרכים מיוחדים”.

אל חלאק התמודד בחייו עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואוטיזם. באותו יום שבת עשה דרכו אל מרכז היום של “אלווין אלקודס” במזרח ירושלים. כשזוהה על ידי השוטרים, נבהל ולא ענה לקריאותיהם לעצור. בעת המנוסה גבר החשד בקרב השוטרים כי מדובר במפגע, והם מצידם החלו בנוהל מעצר חשוד. צעקותיה של מדריכתו של אל חלאק, ששהתה במחיצתו באותן דקות קריטיות, לטענתה, לא קיבלו מענה מהשוטרים, שהיו נחושים למנוע פיגוע באזור רווי אלימות של העיר.

כזכור, המשפט שהתנהל לאורך 3 שנים גרר תשומת לב ציבורית רבה. לאחר חקירת המקרה הוחלט להגיש כתב אישום נגד השוטר היורה, אך נכון להיום בית המשפט החליט לזכותו מהעבירה החמורה שיוחסה לו, המתה בקלות דעת.

מח”ש: “נשקול את עמדתנו לגבי פסק הדין”

התייחסות המחלקה לחקירות שוטרים להכרעת הדין: “מדובר באירוע טראגי, בו מצא את מותו איאד אל חלאק, צעיר עם צרכים מיוחדים שעשה את דרכו מביתו למסגרת בה עבד. החקירה היסודית של המקרה הביאה למסקנה שמעשיו של שוטר מג”ב הנאשם היו פזיזים ומנוגדים להוראות הפתיחה באש ולהוראות שניתנו לו בשטח. מח”ש טענה בהליך המשפטי כי הירי לעבר איאד בוצע מבלי שהוא עשה דבר שהצדיק זאת, בייחוד שעה שהוא כבר היה שרוע פצוע על הקרקע, אחרי הירי הראשון של הנאשם, לא החזיק בידו דבר או עשה תנועה מאיימת כלשהי, ולאחר שמפקדו של השוטר הורה לו לחדול מהירי”.

“נסיבות התרחשות האירוע, מאפייניה הייחודיים של הגזרה בה התרחש – העיר העתיקה בירושלים, והנסיבות המבצעיות נלקחו בחשבון, וניתן להם משקל משמעותי בקבלת ההחלטה על הגשת כתב האישום. ביהמ”ש הכריע כי לנאשם עומדת הגנה עצמית מדומה ולכן זיכה אותו. בכוונתנו ללמוד את הכרעת הדין לעומקה ולשקול את עמדתנו. אנחנו מבקשים גם היום לחזק את בני משפחת אל חאלק בהתמודדות הקשה שלהם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות