נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאוטיזםמה גרם לשופט להטיל ספק בטענת האב שירה בבנו ל"הגנה עצמית"

מה גרם לשופט להטיל ספק בטענת האב שירה בבנו ל”הגנה עצמית”

ביהמ"ש האריך את מעצרו של האב המאמץ שי בלום (52), שחשוד ברצח בנו האוטיסט עומרי (23), עד ליום חמישי הקרוב: "חשד סביר לעבירה המיוחסת לו"

עומרי בלום ז”ל. צילום באדיבות דוברות המשטרה

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אמש את מעצרו של האב המאמץ החשוד ברצח בנו האוטיסט ביום שישי האחרון בחורשה ליד ביתם במודיעין-מכבים-רעות. השופט ארז מלמד כתב בהחלטתו כי טענת האב שהבן תקף אותו בסכין והוא ירה בו מתוך הגנה עצמית, “לא חפה מקשיים”. השופט החליט להשאיר אותו במעצר עד ליום חמישי הקרוב (20.7).

החשוד, שי בלום, בן 52, הוא אביו המאמץ של עומרי בלום, בן 23, שבו ירה למוות בסוף השבוע. שי, איש עסקים שלדברי המשפחה מתמודד עם מחלה קשה, ואשתו, פרופ’ גליה בלום, חוקרת ידועה בתחום הסרטן, אימצו את עומרי כאשר היה בן 14 חודשים. עומרי והמשפחה התמודדו עם קשיים גדולים לאורך התבגרותו, כולל התנהגות אלימה מצידו. בשלב מסוים הוא אובחן עם אוטיזם.

שלשום, אחרי שנמלט מההוסטל במבשרת ציון שבו התגורר בשנים האחרונות, הוא הגיע לבית ההורים במכבים. הוא ואביו יצאו לחורשה הצמודה לבית כדי לדבר, ולטענת האב החל ביניהם ויכוח שבעקבותיו שלף הבן סכין והתקרב אליו. בתגובה, הוא טוען, ירה בו כהגנה עצמית וגרם למותו.

“שלט באמנויות לחימה”

סניגורו של האב, עו”ד עופר ברטל, טען בבית המשפט כי עומרי, בחור גבוה וחזק ששלט באמנויות לחימה, נהג באלימות כלפי אחרים וגם התקשה לשלוט בדחפיו המיניים. “בגיל 18 הוא עבר למוסד של בגירים, והיו הרבה אירועים של אלימות מצידו כלפי צוות, חברים ורכוש”, אמר עו”ד ברטל. “הוא היה מקבל טיפול מיוחד וגם תרופות שיורידו את הדחף המיני”.

לדברי עורך הדין, בעקבות ההתנהגות החמורה שלו זומן האב לפני כשבועיים להוסטל: “הוא הסביר לבן שאם הוא לא יציית לממונים בהוסטל או יעזוב אותו, ההורים ייאלצו לבטל את האפוטרופסות עליו. בתגובה, איים הבן שהוא ידאג לסגור איתו חשבון. האבא גם הגיש נגדו תלונה בנושא”.

בימים שלפני הרצח, סיפר האב, אף אחד לא ידע היכן עומרי נמצא, וההורים שקלו להוציא לו צו פסיכיאטרי כי חששו ממסוכנותו עקב כך שהוא לא לוקח את התרופות. ביום שישי הוא נתקע בדרך לאילת והמשטרה דאגה להביא אותו הביתה למודיעין-מכבים-רעות.

“לא יכול היה לברוח ממנו”

“האבא יצא עם הבן שהיה נסער לחורשה מאחורי הבית לטייל ולהירגע”, תיאר הסניגור בדיון את השתלשלות האירוע הטראגי. “האב ביקש ממנו לכל הפחות לקחת תרופות כדי שלא יזיק לעצמו ונתן לו 400 שקלים שיוכל להסתדר אם לא ירצה להיות בבית. בשלב הזה הבן אמר שהוא לא רוצה יותר שיחות ויעשה מה שהוא רוצה, ואז שלף סכין, פתח אותה והתקרב לאב. האב טוען שלא יכול היה לברוח מהבן, שהיה חזק מאוד, וכשפתח את הסכין הוא נאלץ לירות בו. הבן המשיך להתקרב אליו עם הסכין שלופה עד שנפל”.

לטענת עורך הדין, “האב אוהב את הבן שלו, ופשוט לא היה לו מנוס מהירי. בתום 22 שנים של מאמצים על אנושיים לטפל בילד הזה – זה נגמר בטרגדיה. בעוד שבועיים אמורה המשפחה לצאת לשנת שבתון בחו”ל. הבן היו נתון למספר לחצים, ובנוסף לכל הבעיות הוא ידע שמשפחתו נוסעת לשנה. ההוסטל לא רצה בו, והמשפחה איימה להסיר ממנו אפוטרופסות אם יעזוב את ההוסטל. האבא שבור מהאירוע. מצד אחד מתאבל על בנו שהוא אוהב, ומצד שני יושב בתא מעצר, לא פחות ולא יותר בחשד לרצח. אני לא מבין איך משטרת ישראל מייחסת לו רצח בנסיבות מחמירות שיש בו הליך של תכנון לרצח”.

סכין נעוצה בחזה

מצד שני, המשטרה הציגה לשופט ראיות שמקשות על קבלת גרסת האב. כך למשל, הסכין בזירת האירוע הייתה נעוצה בחזה של עומרי, למרות שלטענת  האב הוא זה שניסה לדקור אותו, והוא רק הגיב בירי. “פירטנו בדוח סודי פרטים שמצביעים על עילת מסוכנות של האב, ויש גם חשד לשיבוש חקירה”, טען נציג המשטרה בדיון.

“המקרה הוא טראגי לכל הדעות”, אמר השופט בהחלטתו. “החשוד גידל את בנו 22 שנים ותיכנן לצאת בקרוב עם משפחתו לשנת שבתון בחוץ לארץ. הוא טוען כי נאלץ לירות בבנו כהגנה עצמית לאחר שאיים עליו בסכין, אך הגנה זו לא חפה מקשיים בשים לב למסמך שסומן מחומר החקירה.

“המשטרה מבקשת להאריך מעצר ב-13 ימים”, המשיך השופט. “הסניגור מתאר אירוע טראגי. עיינתי בחומר החקירה ויש חשד סביר לעבירה המיוחסת לו. אכן מדובר באירוע טראגי של ממש, עת ירה החשוד בבנו המאומץ שגידל באהבה ומסירות למעלה משני עשורים, חרף הקשיים ונוכח נתוניו האישיים המורכבים של המנוח”. בתום הדיון, כאמור, האריך השופט את מעצרו של האב עד ל-20 ביולי.

במקביל, עו”ד ברטל ביקש מבית המשפט להתיר לשיקול דעת המשטרה להוציא את האב ללוויית בנו. “זה דבר מינמלי”, אמר לשופט, וזה קיבל את בקשתו. “האבא רוצה להיות נוכח בלוויית בנו. מגיע לו להיות בלוויה ולא  אזוק”, סיכם השופט.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות