נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותתכירו את "חיוך מיוחד": "כוכב נולד" לילדים עם צרכים מיוחדים

תכירו את “חיוך מיוחד”: “כוכב נולד” לילדים עם צרכים מיוחדים

התוכנית, שמאחוריה "נכה לא חצי בן אדם" ועמותת "צלילי הבמה", תסייע לילדים עם מוגבלות לפתח את יכולות הבמה שלהם במגוון תחומים, ויהיו גם מופעים חגיגיים

מקהלת ילדים. צילום הדמיה: ביגסטוק

הכירו את המיזם החדש “חיוך מיוחד” – חינוך אמנותי לילדים עם צרכים מיוחדים, שייצא לדרך כפיילוט באוקטובר הקרוב בשלוש רשויות מקומיות בארץ, בתקווה להתרחב בהמשך לכלל הרשויות.

מה זה “חיוך מיוחד”? מדובר בתוכנית של חמישה חודשים במסגרתה ילדים עם צרכים מיוחדים ייקחו חלק במסע פיתוח הכישרון הפוטנציאלי הטמון בתוכם במגוון רחב מאוד של תחומים באמנויות הבמה – ריקוד, שירה, נגינה ועוד. משהו בסגנון “כוכב נולד”.

“הפרויקט הוא תרבותי, חינוכי וחברתי”, מסביר אלכס פרידמן, יו”ר ארגון “נכה לא חצי בן אדם”, שעומד מאחורי המיזם יחד עם עמותת “צלילי הבמה”. “המטרה היא ליצור מגוון הזדמנויות שוות לילדים עם מוגבלות שיש להם כישרונות אמנותיים רבים ומבקשים לחשוף ולממש את הפוטנציאל שלהם. מדובר בפרויקט בעל חשיבות ראשונה במעלה”.

לדברי פרידמן, הפרויקט נועד להעצים את תחושת המסוגלות והערך העצמי של הילדים ולספק להם חוויה בונה ומשמעותית, ומצד שני להוות השראה גדולה לקהל ולצופים שיגיעו לצפות בהם.

איך זה יעבוד?

הפקת התוכנית תערוך אודישנים לילדים עם צרכים מיוחדים, ומתוכם ייבחרו המועמדים המתאימים. אחר כך המשתתפים יעברו הכשרות בנושאי אמנויות הבמה וחזרות אינטנסיביות, שבסיומן יוזמנו לבצע הופעה על במות מרכזיות ברשויות ברחבי הארץ. אחרי ההופעות האלה יתקיימו שני אירועים מסכמים, מעין חצי גמר וגמר, בשיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט וגופי השידור השונים בישראל.

שר התרבות מיקי זוהר עם צוות “נכה לא חצי בן אדם”: אלכס פרידמן, חנן טל, כלנית צור וגנאדי גוטניק

בעמותת “צלילי הבמה” מבטיחים מופעים מרגשים שיעלו על פני המשתתפים והצופים חיוכים רבים. מי שינצח על הפרויקט הוא מייסד ומנכ”ל העמותה גנאדי גוטניק, שהוא יוצר, מוזיקאי, מנצח, במאי ומפיק. גוטניק הוא בוגר האוניברסיטה הממלכתית לתרבות קורנצ’יאק והמכללה הממלכתית המוזיקלית גלייר קייב אוקראינה. הוא מורה ומנצח מעל 40 שנה, ויש לו ניסיון רב בעבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים.

“הפרויקט המרגש נקטע בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, והוא נועד להגשים לילדים עם צרכים מיוחדים חלומות גדולים”, אומר פרידמן, בעצמו נכה שמתמודד עם ניוון שרירים. “נכון להיום אנחנו יודעים שיש הרבה ילדים במסגרות החינוך המיוחד השונות שרוצים להיראות ולהשמיע, ואנחנו ניתן להם את הבמה. אני שמח ששר התרבות והספורט מיקי זוהר הודיע כי משרדו יתמוך בפרויקט שלנו”.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות