נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותכתב אישום: "הטיחה את ראשו של עיוור בן 75 על המדרכה"

כתב אישום: “הטיחה את ראשו של עיוור בן 75 על המדרכה”

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אישה מאשדוד ששדדה באלימות אדם עיוור: "ניסתה לחטוף תיק, נשכה את המתלונן והטיחה את ראשו מספר פעמים במדרכה"

צילום הדמיה: ביגסטוק

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד נאשמת מאשדוד לאחר ששדדה באלימות אדם עיוור.

מכתב האישום שהגישה עו”ד רותם חזן גרימברג, עולה כי לפני כשבוע, בשעות הבוקר המוקדמות, התיישב המתלונן (75) על ספסל הסמוך למקום עבודתו. הנאשמת שהבחינה כי המתלונן מסתייע במקל נחייה והייתה מודעת לכך שהוא עיוור, התיישבה בסמוך אליו. בהמשך לבקשתה נתן המתלונן לנאשמת סיגריה, אך סירב לבקשתה לכסף.

כאשר המתלונן קם מהספסל לכיוון מקום עבודתו הוא הבחין שנרתיק הסיגריות שלו לא בתיקו ושאל את הנאשמת היכן הוא. אז התנפלה הנאשמת על המתלונן, אחזה בתיק שהיה תלוי על כתפו ומשכה אותו. בתגובה המתלונן נאבק ולא נתן לה לקחת ממנו את התיק. כתוצאה מהמאבק נפל המתלונן ובעוד הוא שכוב על הרצפה, המשיכה הנאשמת לנסות לחטוף את התיק, נשכה את המתלונן בחוזקה בגב כף ידו, התיישבה על גבו והטיחה את ראשו מספר פעמים במדרכה ועוד.

המתלונן זעק לעזרה, אך איש לא שמע את זעקותיו. לאחר זמן קצר הגיע למקום חברו של המתלונן לעבודה והנאשמת ברחה מהמקום כשהיא נושאת עימה רכוש השייך למתלונן, דוגמת שעון יד וטלפון נייד ייעודיים לעיוורים.

באותו היום, בשעות הערב, לאחר שנעצרה ונחקרה, מסרה הנאשמת למשטרה את השעון והטלפון הנייד שגנבה.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינה עו”ד חזן גרימברג: “מדובר בעבירה חמורה של שוד כנגד קורבן קשיש ועיוור, תוך שימוש באלימות חמורה כנגדו והותרתו חבול ומדמם”. לנאשמת מיוחסות בכתב האישום עבירות של שוד בנסיבות מחמירות ותקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש.


 

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות