נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותכתב אישום: התעללו במתמודד נפש על רקע גזעני

כתב אישום: התעללו במתמודד נפש על רקע גזעני

תושבי מזרח ירושלים מואשמים כי ביזו והשפילו אדם חסר ישע, הכריחו אותו לאכול מהרצפה ולקלל בערבית

מתוך סרטון ההתעללות (צילום מסך מטיקטוק)

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד חמישה תושבי ירושלים בני 22-19, וזאת לאחר שהתעללו באדם חסר ישע עם מוגבלות נפשית, בעת שקיבל טיפול רפואי בבית החולים.

הנאשמים הם אחמד עמירה, מוחמד עטון, מחמוד עטון, יזן בקיראת ותאאר בקיראת. על פי כתב האישום, לפני כשבועיים שהו הנאשמים והמתלונן בגן מרים המצוי ברחבת בית החולים הדסה עין כרם בעת שאחד הנאשמים והמתלונן, אדם עם מוגבלות נפשית ובעל חזות יהודית וחרדית, היו במסגרת טיפול רפואי בבית החולים.

במשך כשעה וחצי, התעללו הנאשמים במתלונן כשהם מודעים למוגבלותו, הורו לו ועודדו אותו לומר אמירות רבות משפילות ומבזות, וכן הורו לו ועודדו אותו לבצע מעשים רבים משפילים ומבזים. כך למשל עודדו אותו לקלל את העם היהודי ואת אחותו בערבית; לומר משפטי תפילה מהקוראן; לרדת לקרקע ולנשק את רגלו של אחד הנאשמים; לאכול מהרצפה; לבצע פעולות ספורטיביות שונות תוך חזרה על אמירות וקריאות משפילות ועוד.

הנאשמים תיעדו מעשים אלו באמצעות מכשירי טלפון נייד שברשותם ופרסמו אותם ברשתות החברתיות טיקטוק ואינסטגרם. בעקבות הפרסום, הגיעו פניות רבות למוקד המשטרה.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של התעללות בחסר ישע ממניע גזעני ופגיעה בפרטיות. הפרקליטות ביקשה להאריך את תנאיהם המגבילים של הנאשמים, בין היתר מעצר בית מלא, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות