נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםמשפחה הורדה מטיסה לארץ בגלל הבן האוטיסט, הנוסעים עשו "מרד"

משפחה הורדה מטיסה לארץ בגלל הבן האוטיסט, הנוסעים עשו “מרד”

הסיפור נחשף ב"הכל כלול". נוסע שנחלץ לעזרה: "הבן קיבל התקף שמאפיין אוטיסטים, אבל האמא הרגיעה אותו. עדיין הטייס התעקש להוריד אותם מהמטוס"

נוסעים יורדים מהמטוס המקורקע

חלומה של משפחת כהן מבני ברק, שמגדלת שני בנים עם אוטיזם ומוגבלות שכלית, היה שהם יזכו לבקר באומן. לשם כך חסכו בני המשפחה שקל לשקל – עד להגעתם ליעד לפני כשבוע. הם לא תיארו לעצמם שדווקא הדרך חזרה הביתה היא זו שתהפוך לסיוט. הסיפור נחשף לראשונה בתוכנית “הכל כלול” ברשת 13.

את הטיסה חזרה לארץ ביצעה חברת “פליי וואן” ממולדובה, שחכרה לשם כך מטוס אוקראיני. מדובר בטיסת לואו קוסט. בעלייה לטיסה אחד מהבנים טיפס על מדרגות המטוס וככל הנראה נתקף חרדה מהגובה. הוא קיבל התקף המאפיין אוטיסטים במצוקה והחל להשתולל. בתגובה האם הרגיעה אותו מיד והושיבה אותו בכיסא המטוס.

“אנשי הביטחון עמדו במטוס ועשו מעכבר פיל, כאשר שני הילדים כבר יישובים בכיסאות”, סיפר נעם בוסקילה, אחד מנוסעי הטיסה. בוסקילה סייע למשפחה ואף הנהיג “מרד” בקרב הנוסעים, שדרשו שכולם יטוסו יחד, כולל המשפחה, חזרה לישראל – ושלא ינסו להפריד אותם.

המשפחה ממתינה על מדרגות המטוס

“הייתי עם אוזניות ולא שמתי לב למה שקורה בקדמת המטוס”, שיחזר את האירועים. “לא הבנתי למה אנחנו לא טסים. שמעתי את הצעקות וישר רצתי לקדמת המטוס. בחברת התעופה ניסו לעשות איפה ואיפה בינינו לבינם. שהם יירדו מהמטוס ואנחנו נמשיך חזרה לישראל. אני לא הסכמתי, וגם רוב הנוסעים האחרים, וירדנו כולנו מהמטוס”.

במשך שעתיים וחצי, בחום כבד, שהו הנוסעים מחוץ למטוס. לאחר כ-40 דקות הגיעה מכונית עם צינור לחלק להם מים, שחלילה לא יקרה עוד מקרה רפואי. לטענת בוסקילה, הטייס הוא זה שלא היה מוכן לטוס ולשמוע את המשפחה. “זה היה מגעיל”, העיד, “מבחינתו הטיסה הזאת לא הייתה יוצאת בכלל. הצוות כבר הודיע על ביטול של הטיסה. אנשי ביטחון ומשטרה הגיעו לאזור ונאמרו גם כמה אמירות אנטישמיות נגדנו, הישראלים, בעקבות המצב המתוח. כל האווירה הייתה לא נעימה”.

על תגובת המשפחה סיפר: “הם ישבו על מדרגות המטוס, ובזכות התמיכה של הנוסעים מסביב סירבו להתפנות. בינתיים הכנסתי לסיפור את שגריר ישראל במולדובה, הרב יואל ליאון, ואת משרד החוץ, ובזכותם הגיע צוות אמבולנס שבדק אם הילדים כשירים לטיסה”.

מכיוון שבני המשפחה לא דוברים אנגלית, בוסקילה שימש כמתורגמן: “האמא הסבירה לאנשי הצוות והביטחון על  כל התרופות שהילדים לוקחים וממה הם סובלים. הבהרתי לאנשי הביטחון שאף אחד לא יעלה על המטוס בלעדיהם. לאחר כמה דקות הרופא נתן את האישור המיוחל לכשירות שלהם לטוס. ביקשו ממני להיות ערב עליהם בטיסה. חתמתי בשמחה.

“עשו מרד”. הנוסעים ממתינים בשדה התעופה

“קורע את הלב היה לראות את היחס שקיבלה המשפחה”, הוא ממשיך. “הילדים לא הבינו שום דבר ממה שקורה כי הם על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך מאוד. מדובר במשפחה חרדית צנועה שלא הבינה איך היא נקלעה למצב הזה”.

אחיהם של הבנים, יהושע כהן, אמר ל”הכל כלול”: “מדובר בילדים מתוקים, הכל היה בסדר. אחי נבהל קצת מהטיסה, וזה קורה. אני בטוח שלא היה קורה כלום כי הוא נרגע”.

“לא הייתי נותן להם לשלם על חמישה כרטיסים חדשים”, סיכם בוסקילה. “בארץ יש יותר מודעות לילדים עם מוגבלות, ושם פחות. אני מרגיש שזכיתי לעשות טוב בעולם הזה, ואני שמח על כך. הנושא הזה תמיד מסביבי כי אני מפיק אירועי בר מצווה וזמר לכלל הילדים ובייחוד לילדים עם צרכים מיוחדים. אלו האירועים שאני הכי אוהב לעשות. זה מרגש אותי בכל פעם מחדש”.

לא הצלחנו להשיג את תגובת “פליי וואן”.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות