נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותב-10/8: מענק מיוחד לשנת הלימודים (ויש גם נכים שזכאים)

ב-10/8: מענק מיוחד לשנת הלימודים (ויש גם נכים שזכאים)

בין המקבלים: חד-הוריים וגם מקבלי קצבאות קיום שיש להם 4 ילדים ויותר (עד גיל 18). גובה המענק לכל ילד שלומד בבי"ס: 1,101 שקלים

תלמידים בבית ספר
תלמידים בבית ספר. צילום הדמיה: ביגסטוק

ב-10 באוגוסט, בעוד כעשרה ימים, יועבר מענק לימודים מיוחד להורים – שעומדים בקריטריונים מסוימים – בעבור ילדיהם (גילאי 6-18) הצפויים להתחיל את שנת הלימודים תשפ”ד ב-1 בספטמבר. כך הודיע הבוקר הביטוח הלאומי.

“שנת לימודים חדשה בפתח, וכמו בכל קיץ אנחנו כאן כדי להזכיר שמענק הלימודים מגיע”, נכתב היום בדף הפייסבוק של הביטוח הלאומי. “המענק ניתן בכל שנה למשפחות חד הוריות ולמשפחות עם 4 ילדים ויותר המקבלות קצבאות קיום (נכות כללית, הבטחת הכנסה, מזונות, שארים או אזרח ותיק). הורים שקיבלו את המענק בשנה שעברה – אל דאגה! המענק ישולם ישירות לחשבונכם ב-10 באוגוסט”.

להורים שמצבם המשפחתי השתנה לאחרונה ועשויים להיות זכאים למענק הלימודים, מציעים בביטוח הלאומי להיכנס לאתר הביטוח הלאומי, לבדוק את תנאי הזכאות – ואם הם עומדים בהם, להגיש את הבקשה באתר > https://bit.ly/3NTYAoI

אז מי בדיוק זכאי למענק?

משפחה עם 4 ילדים ויותר (בילדים הכוונה מגיל 0 עד 18), שבה אחד מההורים זכאי בחודשים יולי או אוגוסט 2023 לאחת מהקצבאות האלה: נכות כללית, הבטחת הכנסה, דמי מזונות, אזרח ותיק או שארים. המענק יינתן רק עבור הילדים בגילאי 6-18 (לפי הגדרת הביטוח הלאומי, “שנולדו בתאריכים 1.1.2006 עד 31.12.2017”). סכום המענק לכל ילד זכאי יעמוד על 1,101 שקלים.

לדוגמה: הורה שמקבל קצבת נכות כללית ויש לו 4 ילדים עד גיל 18, שמתוכם שלושה בני 6 עד 18, יקבל ב-10 באוגוסט לחשבון הבנק שלו 3,303 שקלים. מצד שני, הורה המקבל קצבת נכות ויש לו בסך הכל 3 ילדים מגיל 0 עד 18, לא יהיה זכאי למענק כלל.

אם הילד לא נולד בתאריכים שהגדיר הביטוח הלאומי, והוא לומד בכיתה א’ או י”ב – הוא עשוי להיות זכאי בכל זאת. במקרה כזה מבקשים בביטוח הלאומי להעביר אליהם אישור לימודים כדי שהזכאות למענק הלימודים תיבדק.

אילו עוד הורים זכאים אוטומטית למענק?

 * הורה חד-הורי (רווק/ה, גרוש/ה, אלמן/ה, שאין להם ידוע בציבור) – שימו לב, כדי לקבל את מענק הלימודים בפעם הראשונה, עליכם להגיש תביעה למענק לימודים ובקשה לפיצול תיק בקצבת ילדים.

* מי שמקבל/ת קצבה להבטחת הכנסה בנפרד מבת/בן הזוג.

* מי שבאחזקתו ילד שעלה לארץ ללא הוריו.

* מי שבאחזקתו ילד שנתייתם משני הוריו.

* מי שבאחזקתו ילד הזכאי לגמלה מיוחדת (ילד ששני הוריו נטשו אותו בישראל; או ילד שאחד מהוריו נטש אותו והאחר נפטר או אינו גר עימו ואינו מכלכל אותו, או גר דרך קבע בחו”ל, או נעלמו עקבותיו, או אין ידוע מי הוא) או ילד יתום (ילד ששני הוריו נפטרו; או ילד שאחד מהוריו נפטר והאחר גר דרך קבע בחו”ל, או נעלמו עקבותיו, או שאין ידוע מי הוא), כמשמעותו בחוק הבטחת הכנסה.

בביטוח הלאומי מבקשים ממי שאינם צריכים להגיש תביעה למענק, לא לפנות אליהם לפני שבדקו אם המענק הופקד בחשבונם עד 12 באוגוסט.

ההורים הבאים צריכים להגיש תביעה בשביל לקבל את המענק:

* הורה החי/ה בנפרד מבת/בן הזוג –  בתנאי שהוא חי בנפרד מבת/בן הזוג שנתיים לפחות, ופתח/ה בהליך גירושין על פי דין (זוג יהודי – בית הדין הרבני, זוג מוסלמי – בית הדין השרעי, חסרי דת או בני זוג מעורבים – בית משפט לענייני משפחה) ופועל/ת במסגרת הליך זה במשך שנתיים לפחות.

* אישה עגונה –  אישה נשואה, שזה שנתיים נעלמו עקבות בעלה, וכן אישה שבעלה נמצא בחוץ לארץ, שלא בהסכמתה, ואינו משלם לה דמי מזונות.

* אישה השוהה במקלט לנשים מוכות.

* עולה חדש/ה –  הנמצאים בארץ יותר משנה ופחות משנתיים, ובת/בן הזוג לא עלתה/עלה לארץ ואינה/ו מתגורר/ת בה.

הורים שעלו במדגם והתבקשו למלא הצהרה 

מי שקיבל הודעה שעלה במדגם – נדרש למלא הצהרה לצורך בדיקת זכאותו למענק. למילוי ההצהרה באתר לחצו כאן.

למי מההורים משולם המענק?

המענק משולם להורה שמקבל את קצבת הילדים ושהילדים נמצאים עימו. עם זאת, המענק ישולם להורה השני אם ההורים הגיעו ביניהם להסכמה לשלם את המענק להורה השני או בהתאם לפסק דין, ובתנאי שלהורה שהילדים עימו קיימת זכאות למענק לימודים, ובתנאי שהמענק ישולם במלואו להורה אחד.  

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות