נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותלראשונה: אושר בארה"ב כדור לטיפול בדיכאון אחרי לידה

לראשונה: אושר בארה”ב כדור לטיפול בדיכאון אחרי לידה

כך הודיע ה-FDA. התרופה, בשם "Zurzuvae", מיועדת לנשים עם דיכאון מג'ורי שתסמיניהן החלו בשליש השלישי של ההריון או תוך ארבעה שבועות מהלידה

אישה בהריון. צילום אילוסטרציה - BigStock
אישה בהריון. צילום אילוסטרציה – BigStock

ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) אישר, לראשונה אי פעם, תרופה לשימוש דרך הפה המיועדת לטיפול בדיכאון לאחר לידה (PPD) בנשים.

דיכאון אחרי לידה הוא אירוע דיכאון המתרחש בדרך כלל לאחר לידה, אך יכול להתחיל גם בשלבים מאוחרים של ההריון. עד כה הטיפול בו היה זמין רק כזריקה שניתנה על ידי ספק שירותי בריאות במכוני בריאות מסוימים.

“דיכאון אחרי לידה הוא מצב חמור ועלול לסכן חיים”, הדגישה ד”ר טיפאני ר. פרצ’יון, מנהלת החטיבה לפסיכיאטריה במרכז להערכת ומחקר תרופות של ה-FDA. “במצב הזה נשים חוות עצב, אשמה, חוסר ערך, ובמקרים חמורים גם מחשבות על פגיעה בעצמן או בילד שלהן. מכיוון שדיכאון אחרי לידה יכול לשבש את הקשר בין האם לתינוק, יכולות להיות לכך השלכות גם על ההתפתחות הפיזית והרגשית של הילד”.

לדבריה, “גישה לתרופה דרך הפה תהיה אופציה מועילה עבור נשים רבות שמתמודדות עם רגשות קיצוניים, לפעמים אפילו מסכני חיים”.

כמו בצורות אחרות של דיכאון, דיכאון אחרי לידה מאופיין בעצב ו/או אובדן עניין בפעילויות שאדם נהנה מהן וירידה ביכולת לחוש הנאה. זה יכול להופיע עם תסמינים כגון ליקוי קוגניטיבי, תחושות של עצב או חוסר התאמה, אובדן אנרגיה או רעיונות אובדניים.

היעילות של התרופה החדשה, ששמה “Zurzuvae”, לטיפול בדיכאון אחרי לידה הוכחה בשני מחקרים. משתתפות הניסוי היו נשים עם PPD שעמדו בקריטריונים של מדריך האבחון הסטטיסטי של הפרעות נפשיות לאפיזודה של דיכאון מג’ורי ותסמיניהן החלו בשליש השלישי של ההריון או תוך ארבעה שבועות מהלידה.

במחקר אחד, החולות קיבלו 50 מ”ג של Zurzuvae או פלצבו פעם ביום בערב במשך 14 ימים. במחקר השני, חולות קיבלו מוצר אחר של החברה המייצרת, zuranolone, שהיה שווה ערך ל-40 מ”ג של Zurzuvae או פלצבו, גם כן למשך 14 ימים. המטופלות בשני המחקרים היו במעקב במשך ארבעה שבועות לפחות לאחר הטיפול בן 14 הימים. נקודת הסיום העיקרית של שני המחקרים הייתה השינוי בתסמיני הדיכאון, תוך שימוש בציון סולם הדיכאון של Hamilton (HAMD-17).

מטופלות בקבוצות ה-Zurzuvae הראו שיפור משמעותי יותר בסימפטומים שלהן בהשוואה לאלה בקבוצות הפלצבו. השפעת הטיפול נשמרה עד היום ה-42 – ארבעה שבועות לאחר המנה האחרונה של Zurzuvae.

התווית של התרופה מכילה אזהרה המציינת ש-Zurzuvae יכולה להשפיע על יכולתו של אדם לנהוג ולבצע פעילויות אחרות שעלולות להיות מסוכנות. כדי להפחית את הסיכון לנזק מצוין שאסור לחולים לנהוג או להפעיל מכונות כבדות לפחות 12 שעות לאחר נטילת Zurzuvae.

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של התרופה כוללות נמנום, סחרחורת, שלשולים, עייפות, דלקת באף-לוע (הצטננות) ודלקת בדרכי השתן. המינון היומי המומלץ ל-Zurzuvae הוא 50 מ”ג. יש ליטול אותו פעם ביום במשך 14 ימים בערב עם ארוחה שומנית.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות