נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותשביתה מ-1 בספטמבר: 40,000 בוגרים וילדים עם מוגבלות ייפגעו

שביתה מ-1 בספטמבר: 40,000 בוגרים וילדים עם מוגבלות ייפגעו

במידה שהאוצר לא ימצא פתרון תקציבי לשכר המדריכים והמטפלים, שנת הלימודים לא תיפתח עבור רבבות אנשים עם מוגבלות. אלו השירותים שיופסקו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: משרד האוצר
שר האוצר בצלאל סמוטריץ’. צילום: משרד האוצר

אם לא יכובדו תנאיהם, הארגונים המפעילים את מערך מסגרות הדיור לאנשים עם מוגבלות ישבתו במחאה החל מה-1 בספטמבר. הארגונים דורשים ממשרדי הממשלה להעלות את שכר המטפלים והמדריכים במסגרות הדיור ובמסגרות הטיפוליות והשיקומיות, לאחר שמזה זמן רב הביעו חשש והתריעו מקריסה בשל היעדר כוח אדם. בין 35 הארגונים המוחים ניתן למצוא את אקים ישראל, איל”ן, אלו”ט ופורום פ”ת.

כחלק מההגבלות שיושתו במידה ותצא השביתה אל הפועל, לא ייקלטו אנשים חדשים במרכזי היום ובמרכזי התעסוקה לבוגרים במצב סיעודי וטיפולי מגיל 21 ומעלה. המשמעות: בוגרי מערכת החינוך המיוחד שיסיימו את חוק לימודיהם בחודש אוגוסט ייאלצו להישאר בביתם – ללא מסגרת. כמו כן, הארגונים מאיימים כי ישביתו באופן מלא גם את הצהרונים, מסגרות הארכות היום והמועדוניות לילדים עם מוגבלות בבתי הספר החל מה-10 בספטמבר במידה ולא יינתנו תוספות שכר לעובדים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“אם לא יימצא תקציב – קריסת השירותים תימשך”

על פי נתוני משרד הרווחה והביטחון החברתי העדכניים, קיים חוסר מתמשך של לפחות 33% במצבת כוח האדם ביחס לתקן שמשרד הרווחה קבע במסגרות הדיור, התעסוקה והפנאי התומכות באנשים עם מוגבלות.

“לאור משבר כוח האדם החמור במסגרות אלה, ולאחר שכל פניותינו להעלאת שכר המטפלים והמדריכים לא נענו, אנחנו מודיעים על השבתת השירותים”, ציינו הארגונים במכתב ששלחו לבכירי הממשלה האחראים על תקצוב המוסדות, ביניהם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’ ושר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי.

עוד נמסר מהארגונים המוחים כי במשך תקופה ארוכה התריעו על קריסת המסגרות, קיימו סיורים בשטח, השתתפו בישיבות עם הגורמים הרלוונטיים והעבירו נתונים המצביעים על המשבר למשרדי הממשלה השונים, אך עד כה אין כל תגובה מעשית מצידם. “אם לא יימצא תקציב מידי, קריסת השירותים תימשך, המסגרות תסגרנה מעצמן בשל היעדר צוות, גם ללא השבתתן, ותיגרם פגיעה עמוקה וקשה באנשים עם מוגבלות”, כתבו עוד.

דורשים השוואה לשכר הסייעות בחינוך המיוחד

כיום שכר המטפלים והמדריכים במסגרות הוא שכר מינימום, מצב שלא מאפשר גיוס עובדים חדשים ושימור של עובדים קיימים. “אנחנו דורשים לשפר את התנאים ולהעלות את השכר החודשי של המדריכים והמטפלים ל-8,000 שקלים בחודש, בהתאמה להסכם השכר המבורך שנחתם לאחרונה עם הסייעות בחינוך המיוחד”.

לדברי הארגונים המוחים, המדריכים והמטפלים במסגרות הדיור, התעסוקה והארכות היום, עושים עבודה דומה לזו של הסייעות בחינוך המיוחד, ואף קשה יותר. בשל העובדה שאלו לא נכללו בהסכם השכר החדש שרענן את שכר הסייעות בחינוך המיוחד, יינטשו העובדים את המסגרות ויעברו לתפקידים בהם השכר גבוה יותר.

נציין כי שירותי התעסוקה נותנים מענה לכ-12,000 בוגרים עם מוגבלות, מערך הדיור ל-18,000 אנשים עם מוגבלות והארכות היום והמועדוניות בבתי הספר ובגנים מעניקים מענה לכ-7,500 ילדים ובני נוער עם מוגבלות.

“כמי שפועלים מתוך אחריות, ממלכתיות ודאגה לילדים ובוגרים עם מוגבלות בכל חלקי החברה הישראלית, אנחנו פונים מבעוד מועד בדרישה למציאת פתרון ותקציבים שיאפשרו את המשך הפעלת המסגרות והשירותים באופן מידי, כדי שלא נאלץ לקיים את ההשבתה”, כתבו עוד הארגונים המרכיבים את מטה המאבק.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות