נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיחדשותתביעה: ביה"ס לא הונגש לתלמידה בכיסא גלגלים

תביעה: ביה”ס לא הונגש לתלמידה בכיסא גלגלים

התביעה, על סך כ-68 אלף שקלים, הוגשה על ידי נציבות שוויון בשמה של תלמידה לשעבר בבית ספר בקלנסווה - נגד העירייה ונגד ראש העיר

צילום: ביגסטוק

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים הגישה תביעה לבית משפט השלום בנתניה נגד עיריית קלנסווה, נגד ראש העיר ונגד האחראי על הנגישות בעירייה.

התביעה, על סך 68,520 שקלים, הוגשה בשמה של תלמידה לשעבר בבית ספר בעיר המתניידת בכיסא גלגלים. לטענתה, עיריית קלנסווה לא הנגישה את בית הספר תיכון מדעים (טומשין) בו למדה, לרבות אי התקנת מעלית נגישה ואי סידור של דרך נגישה, על מנת שתוכל לממש את זכותה לחינוך.

התובעת, דימה עבד אלקאדר, מציינת בתביעה כי בשל אי התקנת המעלית היא פיספסה שיעורים חשובים, ובהם שיעורי המעבדות שנלמדו בקומה השלישית בבית הספר. בשנת הלימודים האחרונה, כך לפי כתב התביעה,  היא הופרדה מבני כיתתה ונאלצה ללמוד את השיעורים בנפרד – דבר שלדבריה גרם לה לעוגמת נפש רבה.

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פנתה לעירייה ולנושאי המשרה הרלבנטיים במכתב התראה וביקשה, בין היתר, לשלם פיצוי לתלמידה לשעבר בגין הפרת התקנות, אך לא נעשה דבר בנושא. גם פנייה לממונה על המחוז במשרד הפנים בנושא לא קיבלה מענה וזכתה להתעלמות מצד העירייה.

“אי הנגשת בית הספר הביאה לפגיעה מתמשכת בתובעת בהיותה ילדה עם מוגבלות פיזית”, כתבה הנציבות בכתב התביעה. “הנתבעים הפרו את הוראות חוק השוויון ואת הוראות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בכך שעל אף שורת התכתבויות בין הצדדים (עם הנציבות – א.ח) – הכוללות בין היתר התראות, תזכורות ושיחות טלפוניות – הם לא ביצעו את כל התאמות הנגישות המתחייבות. לאורך כל התקופה שבה ידעו על ליקויי הנגישות המשיכו הנתבעים להפעיל את בית הספר מבלי שיהיה נגיש לתובעת בפרט ולתלמידים ולהורים עם מוגבלות בכלל”.

בנציבות טוענים כי “הנתבעים התעלמו מפניות, ממכתבים, מקולות קוראים ומנהלים שחייבו אותם לפעול, לא תיעדפו את הנגישות – הכללית או הפרטנית – בצורה מספקת, לא קבעו ישיבות מספיקות ולא הנחו את עובדיהם ולא דרשו מהם דיווחים סדירים ולא פיקחו עליהם באופן שיוודא שתהיה נגישות בבית הספר במועד הנדרש בחוק”, ולכן הוחלט לתבוע אותם באופן אישי.

דן רשל. צילום: איל יצהר, גלובס
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות דן רשל. צילום: איל יצהר, גלובס

“התנהלותם העוולתית של הנתבעים פגעה קשות בתובעת ויצרה אצלה תחושות של עלבון, השפלה, חוסר אונים ופגיעה באוטונומיה, נוכח אי-כיבוד הצורך האלמנטרי של לימודים בהתאם לחוק חינוך חובה, פגיעה בלימודיה, לרבות הפסד של שיעורים חשובים, הפרדה מחבריה לספסל הלימודים, וכן גרמו לה לתחושת חוסר אונים כשלא הצליחה בבחינות הבגרות, מכיוון שפיספסה שיעורים שעליהם התבססו הבחינות. יש הוסיף לכל זה את הפגיעה בהוריה של התובעת, שהצטרכו לעזור לה במקרים רבים ואיבדו זמן יקר, וכל זאת בשל אי ביצוע התאמות נגישות בבית הספר”.

עו”ד פריד מחאג’נה, ממונה תביעות מחוזי בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מסר: “נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תמשיך לפעול, ללא היסוס, כנגד חייבים המפרים את הוראות חוק השוויון בכלל, וכנגד בעלי מוסדות חינוך בפרט, שמפרים את הוראות הנגישות החלות על מוסדות חינוך, ושבגין הפרות אלה נפגעת הזכות של תלמידים עם מוגבלות לשוויון ולהשתלבות במערכת החינוך”.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות