נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהתרומה המרגשת של המאמן לספורטאים עם מוגבלות

התרומה המרגשת של המאמן לספורטאים עם מוגבלות

מאמן נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל אופיר חיים, שהוא גם אב לבן אוטיסט, החליט לתרום חלק מהשכר מקמפיין לבנק הפועלים לטובת ספיישל אולימפיקס

אופיר חיים. צילום: רוסקו רז

מאמן נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל, אופיר חיים, תרם חלק מהשכר שקיבל על השתתפות בקמפיין למרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים לטובת ארגון ספיישל אולימפיקס. הארגון מייצג את כלל הספורטאים עם לקות קוגניטיבית בישראל, כגון תסמונת דאון, אוטיזם (בחלק מהמקרים), הנמכה קוגניטיבית ומוגבלות שכלית התפתחותית. לפי הערכות, מדובר בתרומה של כ-16,000 שקלים.

חיים, שרק לאחרונה האריך את החוזה כמאמן הנבחרת לשנתיים נוספות, זוכר לטובה את הימים בהם בנו אור, המאובחן על הרצף האוטיסטי, שיחק כדורגל בקבוצת הספיישל של מכבי תל אביב, ולכן החליט לתרום לטובת הצלחת הארגון.

סיפורו האישי של חיים עלה למודעות הציבורית במהלך השתתפות הנבחרת באליפות אירופה עד גיל 19 (זכו במקום השני) ובמהלך המונדיאליטו עד גיל 20 (הגיעו למקום השלישי, כולל ניצחון על ברזיל הגדולה). באחד הסרטונים מהטורנירים שכבשו את הרשת נראה חיים כשהוא מתדרך את שחקניו לפני משחק גורלי ומשתף באתגרים הקשים שבהם נאלצו לעמוד אור ובני המשפחה יחד. דרך המקרה שלהם נחשפו רבים, בישראל ובעולם, למשמעות של לגדל ילד עם מוגבלות.

אופיר עם אשתו אורלי והבן אור. צילום מהאלבום המשפחתי

“זה היה משהו מדהים בשבילי”

בעבר, כאשר ספיישל אולימפיקס היה בסכנת סגירה, חיים התבטא נחרצות ואמר שחייבים להשאיר את הארגון בחיים. “ספיישל אולימפיקס זה דבר כל כך גדול וחזק”, אמר אז חיים, “אין הרבה דברים שאפשר לעשות עם הילדים שלנו. הרבה פעמים אתה מחפש להביא אותם לעשייה ולעשות דברים שיגרמו להם לאושר. כשהבן שלי בא אליי ואמר לי שהוא רוצה להיות שחקן כדורגל כמו אבא, זה היה משהו מדהים בשבילי. מאותו רגע זה הפך לחלום שלי, וזה חלום שהתגשם בזכות ספיישל אולימפיקס. לשמחתי, נפתחנו יותר לשילוב של הילדים האלה, וזה חשוב לתת להם את האמצעים להרגיש טוב. הספורט תורם להם המון”.

עוד אמר המאמן כי “הפעילות הזאת חשובה מעבר לעשייה הרגילה ומעבר לניצחון כזה או אחר על המגרש, כי הספורט מפתח אותם ואת היכולות שלהם כבני אדם. כשאני רואה את הבן שלו בועט בכדור, החיוך שיש לו על הפנים זה האושר הכי גדול שיש בעולם הזה. קשה לי להסביר מה אני חווה כשאני רואה אותו מחייך ומרגיש חלק מהספורט הקבוצתי הזה. כשהוא שם את החולצה של מכבי תל אביב, זה היה משהו שריגש אותי עד דמעות”.

מנכ”לית ספיישל: “אופיר קידם את השיח על הספורטאים שלנו”

מנכ”לית ספיישל אולימפיקס שרון לוי בלנגה הודתה לחיים על התרומה הנדיבה. “אנחנו מתרגשים מהתרומה של אופיר, גאים בהצלחתו וגאים שקידם את השיח על ספורטאים המתמודדים עם מגבלות שונות”, אמרה לוי בלנגה.

מטרת הקמפיין החדש של בנק הפועלים היא לעודד התנהלות כלכלית משפחתית נכונה, גם בחופשת הקיץ, ולחנך את הילדים להעריך את הכסף, בייחוד בתקופה בה ההוצאות הכלכליות עולות בצורה דרמטית. המסר המרכזי שחיים מוביל הוא ש”כל הורה הוא המאמן של הנבחרת הביתית שלו, וכל משפחה יכולה לשפר את מצבה הפיננסי אם תאמץ כלים להתנהלות פיננסית נכונה”.

רנין מורדי, מנהלת המרכז לצמיחה פיננסית, מסרה: “המרכז לצמיחה פיננסית הוקם לפני ארבע שנים ומהווה בית של למידה, הדרכה, ידע וכלים לצמיחה פיננסית עבור כל מי שרק מעונין בכך ובחינם! מתוך תפיסה  שכל אחד – בין אם הוא אדם פרטי, משפחה או עסק – יכול לשפר את התנהלותו באופן שיסייע לו להגשים את שאיפותיו, אם רק יעמדו לרשותו הידע והכלים הנחוצים. באתר המרכז תוכלו לקרוא וללמוד על הנושאים שמעניינים אתכם במיוחד, ואף להירשם להרצאות שרלוונטיות עבורכם”.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות