נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיאוטיזםרצח עומרי בלום: כתב אישום יוגש נגד האב

רצח עומרי בלום: כתב אישום יוגש נגד האב

הצהרת תובע הוגשה נגד שי בלום, שנחשד ברצח בנו האוטיסט במכבים לפני כחודש. דיווח חדשות 12: "טען כי ירה שלושה כדורים, ובגופת הבן נמצאו שמונה פצעי ירי"

עומרי בלום ז”ל. צילום באדיבות דוברות המשטרה

הצהרת תובע הוגשה היום (שלישי) נגד שי בלום (52), תושב מכבים, לאחר שנחשד ברצח בנו, עומרי בלום ז”ל בן ה-23. כזכור, האב נעצר לפני שלושה שבועות בחשד לגרימת מותו של בנו המאומץ בירי אקדח, לאחר שבין השניים התגלע ריב קשה.

בלום הצעיר, מתמודד נפש עם אוטיזם, מצא את מותו בחורשה ליד בית הוריו באזור מודיעין-מכבים-רעות. לאחר המקרה, האב נעצר, ומעצרו הוארך מעת לעת. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, ארז מלמד, כתב בהחלטתו כי טענת האב שהבן תקף אותו בסכין, ולכן ירה בו מתוך הגנה עצמית, “לא חפה מקשיים”.

בשנים האחרונות התגורר עומרי בלום בהוסטל במבשרת ציון, ולפני מספר שבועות נמלט ממנו במטרה להגיע לבית הוריו במכבים. על פי גרסת החשוד, הוא ואביו יצאו לחורשה הצמודה לבית כדי לדבר, ובין השניים התגלע ויכוח שגרם לצעיר לשלוף סכין ולהתקרב לאביו. בתגובה, על פי גרסתו של שי, ירה בו מתוך הגנה עצמית, וגרם למותו.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


לטענת סנגורו של האב, עו”ד עופר ברטל, בנו המאומץ היה אלים, הסתבך רבות בבעיות משמעת והתנהגות בהוסטל בו התגורר ואף לא שלט בדחפיו המיניים. “בגיל 18 הוא עבר למוסד של בגירים, והיו הרבה אירועים של אלימות מצידו כלפי צוות, חברים ורכוש”, אמר עו”ד ברטל. “הוא היה מקבל טיפול מיוחד וגם תרופות שיורידו את הדחף המיני”.

“האב יצא עם הבן, שהיה נסער, לחורשה מאחורי הבית כדי לטייל ולהירגע”, טען הסניגור בביהמ”ש. “האב ביקש ממנו לקחת תרופות כדי שלא יפגע בעצמו, ונתן לו 400 שקלים למקרה שלא ירצה להיות בביתם”. בשלב הזה, על פי עו”ד ברטל, עומרי אמר שהוא יעשה מה שהוא רוצה, שלף סכין והתקרב לשי. האב טוען שלא יכול היה לברוח מהבן, שהיה חזק מאוד, ונאלץ לירות בו. הבן המשיך להתקרב אליו עם הסכין שלופה עד שנפל.

לעומת גרסה זו, במהלך החקירה נמצאו ראיות אחרות: הסכין שנשלפה על פי הנטען על ידי עומרי נמצאה נעוצה בחזהו. על פי פרסום בחדשות 12, האב טען כי ירה בבנו שלושה כדורים, אך בנתיחת הגופה נמצאו לא פחות משמונה פצעי ירי ושני פצעי דקירה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות